Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
31-03-2023 om 08:26
Ik lijk ietsje beter te slapen. Gisteren met een vriendin een dagne weggeweest naar een museum. Was leuk en erg gezellig. Vandaag is mijn mantelzorg dag, maar zus heeft afgesproken met moeder, dus ik hoef niet. Mijn planning voor vandaag is dus, bibliotheek en een taart bakken. Vanavond komen man en dochter weer thuis.
Nu eerst maar eens aankleden en ontbijten. Ben nog niet erg op gang helaas. Het regent buiten. En waait. Dat vindt mijn lijf niet erg fijn.
Alcedo
31-03-2023 om 09:00
Artrose is makkelijk te zien op een foto. Is dat geen optie Layka? Ik vind het nog wel wat voor een fysiotherapeut om dat zomaar te roepen.
Picunia
31-03-2023 om 09:54
Layka, dat klinkt niet fijn! Liggen en zitten lijken me dan geen pretje. Misschien naar een arts om e.e.a. al dan niet te bevestigen. Mogelijk is er dan iets aan te doen.
Alcedo, het wil niet echt de goede kant opgaan, hé? Geduld hebben! En al zou je het niet zeggen, het mooie weer komt eraan en dan kan je weer wat naar buiten. Dat is altijd goed, zowel fysiek als mentaal.
Dat klinkt als fijne dagen, Lientje. Maar ook weer fijn om man en dochter weer in de armen te sluiten.
Picunia
31-03-2023 om 09:59
Wij zitten inmiddels op het Waddeneiland in een leuk hotel. Heerlijk ontbijtbuffet! Net erg gelachen: een vrouw deed een greep in de botertjes en moedigde haar man aan om voor de lunch ook nog wat te eten te pakken. Maar waar ik zo om moest lachen was dat ze terug ging naar haar kamer en langs het buffet liep. In de loop greep ze nog een paar broodjes mee 😜!
Sommige mensen laten zich wel kennen.
Het is helaas geen mooi weer, het regent. Straks op de fiets in regenbak naar het strand.
Alcedo
31-03-2023 om 10:43
Veel plezier Picunia! Hopelijk klaart het weer nog wat op.
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de fysiotherapeut. Vanavond vertrekt man voor vier nachten (drie dagen). Stiekem vind ik het wel fijn om even alleen thuis te zijn. Daarom heb ik ook geen thuiszorg ingeschakeld dit keer. Geen verplichtingen, behalve dan het ziekenhuis maandag.
lientje69
31-03-2023 om 13:19
Veel plezier Picunia. Er Is misschien ook nog wel binnen iets te doen op het eiland?
Hier ook regen. Zou nog wandelen maar heb weinig zin om me nat te laten regenen eigenlijk. Ik heb bijna alles wat ik gepland had klaar qua klusjes. Nog een paar dingen en dan maar lekker lezen . Heb weer nieuwe voorraad leesvoer gehaald. Word ik altijd zó blij van!
Alcedo
31-03-2023 om 19:11
lientje69 schreef op 31-03-2023 om 13:20:
Alcedo, geniet van je rust en het niks hoeven.
Dank je wel. Man is net opgehaald. Even acclimatiseren nu.
Layka.12
31-03-2023 om 23:22
lientje69 schreef op 31-03-2023 om 08:21:
Oei, dat is niet goed Layka. Jij bent nog jong toch? Dus dan is een nieuwe heup geen optie?
Nou Lientje, dat valt mee. Word dit jaar 65, moet er nog aan wennen, maar het is toch echt zo.
Layka.12
31-03-2023 om 23:26
Alcedo schreef op 31-03-2023 om 09:00:
Artrose is makkelijk te zien op een foto. Is dat geen optie Layka? Ik vind het nog wel wat voor een fysiotherapeut om dat zomaar te roepen.
Ik snap wel waarom je dat zegt Alcedo. De fysio kent mijn lijf goed en heeft me aangeraden om naar de huisarts te gaan en het te gaan bespreken.
Ik heb er al langer last van maar nu is het echt te pijnlijk aan het worden.
Layka.12
31-03-2023 om 23:31
Alcedo, even alleen kan nu inderdaad lekker zijn. Even niets moeten en hoeven, alleen jij zelf.
Pecunia, geniet er van ondanks het slechte weer. Even andere bezigheden zoeken.
Lientje geniet weer van man en dochter om je heen. Ook wel fijn toch?
lientje69
01-04-2023 om 10:11
Layka.12 schreef op 31-03-2023 om 23:22:
[..]
Nou Lientje, dat valt mee. Word dit jaar 65, moet er nog aan wennen, maar het is toch echt zo.
![]()
![]()
Nou dan kom je jong over Layka!
Maar dan is een nieuwe heup misschien toch wel een optie?
lientje69
01-04-2023 om 10:17
Man kwam gisteren wat chagrijnig thuis. Hij had er zo genoten. Wil er erg graag definitief gaan wonen. Maar ik wil dat niet. Daar raakt hij erg gefrustreerd van, want hij wil dat ik overstag ga. Dus krijg ik dan steeds chagrijnige buien over me heen. Niet leuk.
Als hij het me 5 jaar terug had gevraagd, had ik het denk ik zo gedaan. Maar inmiddels hebben we hier 2 huizen die dan verkocht moeten worden, 2 kinderen ( een eigen en een pleegkind) die ergens anders onderdak moeten vinden én heb ik sinds 3 jaar een baan waar ik erg blij van wordt. 5 jaar terug ging ik nog met zware tegenzin elke dag naar mijn werk. Nu ben ik heel tevreden zo.
En wat man zich niet goed realiseert, je neemt jezelf overal mee naar toe. Man is niet makkelijk van karakter, hij gaat in het buitenland óók tegen dingen aanlopen. Maar dat ziet hij niet.
Picunia
01-04-2023 om 10:36
Ach, Lientje, niet de thuiskomst die je had gehoopt.
Al je bezwaren over een emigratie zijn op te lossen, maar het belangrijkste is, dat jij niet wilt. Misschien helpt het als je man wat vaker die kant op gaat?