Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Dat is inderdaad gek, Harley!

TanSwallow86

TanSwallow86

19-02-2023 om 21:48

MrsMary schreef op 19-02-2023 om 21:33:

Dat is inderdaad gek,

MrsMary, even xxxxx veranderen in HarleyQuin 

MrsMary schreef op 19-02-2023 om 21:33:

Dat is inderdaad gek, Harley!

Sorry!

Vervelend  Harley. 

Ik had  een  pittige  avonddienst .  Ben erg moe nu en heb veel pijn. Soms is PG niet  leuk,  ik ben vandaag  voor  van alles  uitgemaakt  , geslagen en geknepen.  Gezellig.  Had er begrip  voor  gezien de situatie  op dat moment maar poeh....ik word niet  gezelliger van blauwe plekken.

Goedemorgen 
Een matig  nachtje gehad. Gelukkig vrij vandaag. Zo eerst maar eens  een  hete douche.

Dochter heeft  neuroloog  gesproken. Ook hij acht de kans klein dat het een voorbode  is van een nieuw infarct, sommige  klachten zij  a-typisch. Maar hij snapt zeker dat ik me zorgen maak. Hij denkt overigens  niet, net zoals ik al dacht , dat het een virus op mijn evenwichtsorgaan  is zoals de huisarts zei. Want dan heb je de klachten niet zoals ik af en toe, maar dagen achter elkaar   Wat ik dus ook al zei. 
Mochten  de klachten verergeren zou hij het niet vreemd vinden als ik een doorverwijzing  vraag, zeker gezien  mijn misdiagnose vroeger, snapt hij dat ik bezorgd ben.  Wat wel lastig is is een diagnose als er op dat moment  geen klachten zijn. Dus toch maar erger laten worden eerst dan.

Overigens zei hij dat het goed mogelijk  is dat door een virus ( naweeën  corona)  of vermoeidheid, mijn beschadigde hersendelen het even wat lastiger hebben. Of het is hyperventilatie.  Hyperventilatie  ken ik en ik had ook geen moeite  met  ademhalen , dus die kunnen we afschrijven. Ik neig nu dus toch naar vermoeidheid.

Met dochter afgesproken  dat als ik weer of meer klachten  krijg zei meegaat naar de huisarts voor een doorverwijzing. 

Wat fijn dat de neuroloog jouw dochter heeft gesproken. Ben je nu wat gerustgesteld? Kun je bij deze neuroloog terecht, mocht je toch een consult nodig hebben?

Vermoeidheid zou natuurlijk heel goed kunnen, gezien wat je allemaal doet. Misschien is dit nu aanleiding voor jou, om je grenzen (nog) beter te bewaken. Uiteindelijk wil je niet ziek worden!

Wij hebben met onze kinderen een heerlijk weekend in Duitsland gehad. Heel veel gelachen! Mijn rugpijn was af en toe wel heel erg aanwezig, maar er waren overal plekken waar ik even kon zitten en dan ging het wel weer. Nu een paar rustige dagen tegemoet.

Klinkt heerlijk  jullie weekend  weg  Picunia.!
Mijn grenzen bewaken...tsja...blijft lastig. Vooral man en werk denderen daar nog al eens overheen. Maar ik ga mijn best doen. Vandaag  heb ik tot nu toeweinig gedaan. Ben gedoucht en in de kleren. Zo richting  stad om iets voor man op te halen en dat combineer ik dan met een bezoek aan de bieb aldaar( ontspanning  voor mij) . Verder wilde ik vanmiddag  nog gaan zwemmen. Daar twijfel ik nu over. Of ik niet beter mijn rust met een boek op de bank kan pakken. Aan de andere kant is bewegen juist goed voor je lijf. Maar ik haat sporten en zoek dus nu alweer excuses om niet te gaan( of ik nu vanmiddag  of morgen of volgende  week begin maakt niet zoveel meer uit ), ik heb dven rust nodig, enz.
  misschien  moet ik mezelf  gewoon maar een trap onder mijn kont geven,  doe ik voor man en werk ook tenslotte.

lientje,  zelf dender je ook goed over je grenzen heen. Dit bedoel ik goed. 
Bij chronische hyperventilatie hoef je geen moeite met ademhalen te hebben.  Ik zal er verder over ophouden.  Jij voelt het beste wat je voelt. 

Pecunia, fijn zo'n weekend.  En nu bijtanken. 

Moyrrie schreef op 20-02-2023 om 12:16:

lientje, zelf dender je ook goed over je grenzen heen. Dit bedoel ik goed.
Bij chronische hyperventilatie hoef je geen moeite met ademhalen te hebben. Ik zal er verder over ophouden. Jij voelt het beste wat je voelt.

Pecunia, fijn zo'n weekend. En nu bijtanken.

Klopt hoor Moyrrie. Alcedo schreef hier eerder al iets over schuldgevoel  en het gevoel hebben tekort te schieten. Ik heb daarop gereageerd  met dat ik dat dus herken, ik heb daar ook behoorlijk  last van. Waardoor  ik idd veel over mijn grenzen heen ga. Het voelt op dat moment  niet zo ( wellicht door het schuldgevoel) maar later krijg ik er de rekening  van.

Mijn hoofd blijft ook maar doordenkertje, ik moet dit nog , en dat nog, en o ja, sociale  contacten  , die heb ik al lang niet meer  gezien,  en bij die moet ik nog langs. Enzovoort.  Wou dat ik dat hoofd eens uit kon zetten, dan werd het makkelijker  voor me.

Enfin, deze week alleen  2 avonddiensten  ( 15 uur ipv 24 of meer) dus moet deze week lukken  meer rust te pakken. Ik ga nog eens even bellen voor een massage voor mezelf, alles zit vast.

Massage lijkt me heerlijk! Goed idee! En misschien toch nog even zwemmen en daarna beetje rozig met een boek op de bank?

Picunia schreef op 20-02-2023 om 15:18:

Massage lijkt me heerlijk! Goed idee! En misschien toch nog even zwemmen en daarna beetje rozig met een boek op de bank?

Massage wil ik hotstone en dat doen ze helaas hier in de buurt niet meer. Vanaf mei  heeft een buurvrouw  haar diploma,  daar wil ik dan heen. 

Ben net terug van zwembad. Viel behoorlijk  tegen , wist dat ik nodig moest gaan sporten, maar niet dat mijn conditie en kracht zó belabberd  waren zeg. Ik ben gesloopt. En toen moest ik nog terug lopen. ( Dacht,  ga lopen, dan heb ik gelijk wat extra beweging....geen goed idee)

Toch goed dat je hebt gezwommen! Ik hoop dat je nu niet veel meer hoeft.

Wat fijn Picunia, zo'n heerlijk weekendje weg!

Vermoeidheid klinkt heel plausibel Lientje. Het zal sowieso een factor zijn lijkt mij.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.