Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.

Ik ga eens even Google aanslingeren wat fysiofit dan precies is. Saai begrijp ik? ik heb er geen beeld bij. Mijn schildklier  is ( helaas ) prima, dus daarin geen verklaring  voor mijn niet kunnen afvallen.  Het te veel van lekker eten houden dan weer wel. Ik heb zoiets van, als afvallen  toch niet lukt, wil ik gewoon een beetje lekker leven . Voor je het weet ben je dood nl. Maar misschien  is dat wel het probleem  hoor. Gewoon stoppen met alles eten. S morgens een bordje brinta, 's middags 2 broodjes en in de avond beetje aardappelen,  vlees en veel groenten. Tussendoor  2 fruit fn dan zou het afvallen  door  moeten gaan? Misschien  dat eens proberen. Maar zo lastig vol te houden...

Kan het niet echt vinden maar heb wel medisch fitness gevonden  in de buurt. Daar een mail om informatie  heen gestuurd

Edit: dit is net zoiets zie ik. Wordt niet vergoed dus weet niet of ik dit wel ga doen, hangt van de kosten af

Kosten gevonden op de website.  175 euro per kwartaal
Dat is nog best veel geld. Ik wacht de infomail even af en ga erover nadenken.  Of ik hier de energie  en het geld voor over heb. En of het wel echt iets gaat toevoegen  aan mijn leven.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

03-02-2023 om 17:54

Hier was fysiofit inderdaad hetzelfde als medisch fitness. Gewoon net als in de sportschool op de loopband, hometrainer, krachttraining etc, maar dan onder begeleiding van een fysiotherapeut. 

Ongetwijfeld nuttig, maar ik werd er doodongelukkig van. 

Mug schreef op 03-02-2023 om 17:54:

Hier was fysiofit inderdaad hetzelfde als medisch fitness. Gewoon net als in de sportschool op de loopband, hometrainer, krachttraining etc, maar dan onder begeleiding van een fysiotherapeut.

Ongetwijfeld nuttig, maar ik werd er doodongelukkig van.

Ja , ik weet ook niet of het echt iets voor mij . Maar ik moet eigenlijk  wel iets. Sowieso  vanwege mijn gewicht, maar  ook  mijn conditie en stram en stijf zijn verlangen meer actie. Alleen  de pijn, die verlangt er niet naar   Vandaar  de begeleiding  qua fysio, bij een gewone  sportschool  ga ik denk ik te snel over mijn grenzen heen en haak ik te snel af.

Ik doe cardiofitness en krachttraining bij het revalidatiecentrum waar ik destijds oncologische revalidatie heb gedaan. Dit centrum heeft sportclubs voor mensen met beperkingen en waar je dus onder begeleiding van een fysiotherapeut kunt sporten. De kosten zijn 35 euro per maand en dan kun je drie keer per week sporten. Bestaat zoiets niet bij jullie in de buurt?

Picunia schreef op 03-02-2023 om 22:49:

Ik doe cardiofitness en krachttraining bij het revalidatiecentrum waar ik destijds oncologische revalidatie heb gedaan. Dit centrum heeft sportclubs voor mensen met beperkingen en waar je dus onder begeleiding van een fysiotherapeut kunt sporten. De kosten zijn 35 euro per maand en dan kun je drie keer per week sporten. Bestaat zoiets niet bij jullie in de buurt?

Wij hebben  hier sowieso  geen revalidatiecentrum  in de buurt.  Ik woon in de polder in de middle of nowhere. Of sportcentrums dit ook aanbieden, geen idee. Maar medisch fitness  zal toch wel ongeveer  hetzelfde zijn?

Goedemorgen.  Ik moet  werken  dit weekend.  Slaap nog steeds.matig en ben moe. Zal allemaal wel lukken  evengoed,  als ik eerst maar  eens  op  gang  ben.  Maar  ik zou nog uren  kunnen  slapen.

Hoe is het met  iedereen?
Lekker  van  het  mooie weer aan het genieten?
Ik had een vrij intensieve werkdag. Het liep allemaal  wel   goed  maar  het kostte wat moeite zeg maar.
Ik zit dus nu behoorlijk  uitgeblust op de  bank. Morgen  ook nog  weer  naar  het werk , wel kort.

Dinsdag heb ik vrij maar ga ik naar mijn moeder  met mijn zus voor het lastige gesprek  dat ze maar probeert te ontwijken,  ze moet echt verhuizen.  En woensdag  en  donderdag  weer werken. Het blijft nog even hectisch  bij me, hoop dat ik het volhoud. Het voelt een beetje alsof ik " op " ben. Vandaag  in elk geval  wel, overal pijn en zó moe. Ik kan wel een jaar slapen  denk.

Je hebt het ook voortdurend razend druk, Lientje. Ik begrijp echt niet hoe je het volhoudt.
Ik ben, wat de situatie met je moeder betreft, zo bang dat jullie van alles regelen en dat ze dan op het laatste moment overal vanaf ziet. Dat ze zich laat ompraten door je broer.
Ik ben vandaag in mijn eentje thuis. Er was een familie gebeuren van mans kant en ik zag dat niet zitten. Veel te druk voor mij.

MrsMary schreef op 05-02-2023 om 17:54:

Je hebt het ook voortdurend razend druk, Lientje. Ik begrijp echt niet hoe je het volhoudt.
Ik ben, wat de situatie met je moeder betreft, zo bang dat jullie van alles regelen en dat ze dan op het laatste moment overal vanaf ziet. Dat ze zich laat ompraten door je broer.
Ik ben vandaag in mijn eentje thuis. Er was een familie gebeuren van mans kant en ik zag dat niet zitten. Veel te druk voor mij.

Mrs Mary, als ze echt dwars gaat liggen  kunnen  we  het  ook nog heel hard spelen. Een belletje naar de inspectie en de boel wordt onbewoonbaar verklaard. Het staat stijf van de schimmel , asbest en het vocht, kozijnen  zijn kuis verrot en elke storm zijn we bang voor schade 

Hopelijk komt er snel een oplossing voor je moeder Lientje.

En hoe ik het volhoud, nou, in elk geval  op mijn vrije dagen ook zo af en toe een momentje  voor mezelf  te pakken. En ik vind mijn werk zó ongelofelijk  leuk en fijn om te doen, dat helpt ook natuurlijk. 
Dat doorgaan als het niet verstandig  is,  geeft natuurlijk  wel ook de nodige  problemen.  Zoals meer pijn. Na thuiskomst  doe ik op zo'n dag dus niet  veel meer. Eten maken en de afwasmachine  vullen. En dat is het  dan  wel weer. En dan met flink wat extra pijnstillers  op de bank en vroeg naar bed. Na een goede  nacht  gaat het meestal dan wel weer.

Ik hoop ook op een goede oplossing voor je moeder, Lientje! Zo kan ze toch niet haar laatste jaren doorbrengen.

Hopelijk kun je het samen met je zus geregeld krijgen bij je moeder, Lientje.
Dit als extra zorg bij je drukke leventje is ook wel erg veel.

Ik heb vandaag rustig aan gedaan na twee drukke maar gezellige dagen.
Donderdag naar de plastisch chirurg geweest voor controle van mijn elleboogoperatie. Aangegeven dat het me tegenvalt.
Het was , pas,, twee maanden geleden werd me verteld en het kon wel een jaar duren.
Ik wil weer te snel en kom mezelf nu wel erg tegen.
Heb mezelf maar op een plantje verwend na dit bezoek. 

Layka.12 schreef op 06-02-2023 om 00:12:

Hopelijk kun je het samen met je zus geregeld krijgen bij je moeder, Lientje.
Dit als extra zorg bij je drukke leventje is ook wel erg veel.

Ik heb vandaag rustig aan gedaan na twee drukke maar gezellige dagen.
Donderdag naar de plastisch chirurg geweest voor controle van mijn elleboogoperatie. Aangegeven dat het me tegenvalt.
Het was , pas,, twee maanden geleden werd me verteld en het kon wel een jaar duren.
Ik wil weer te snel en kom mezelf nu wel erg tegen.
Heb mezelf maar op een plantje verwend na dit bezoek.

Dat te snel willen is herkenbaar  Layka. Voor veel dingen moet je tijd uittrekken.  Sowieso,  littekens  blijf je altijd zien. Mijn jongste is geboren  met een drievoudige  schisis  ( hazenlip, kapotte kaak en open gehemelte) en is meerdere  keren  geopereerd.  Het enige uitwendige  littekens bij haar lip blijf je zien. Maar verder is het toch wel mooi geworden.  Het kost idd alleen  tijd. Je kent toch het spreekwoord  tijd heelt alle  wonden?  Nog even geduld hebben dus voor je.

Wat voor leuks heb je gedaan  het weekend?  Wel fijndat het gezellig en leuk was, maar reageert jouw lichaam  dan ook met extra veel pijn? Of kan je dat wel enigzins  ondervangen  met nu rustig aan doen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.