Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
lientje69
03-02-2023 om 13:17
Ik ga eens even Google aanslingeren wat fysiofit dan precies is. Saai begrijp ik?
ik heb er geen beeld bij. Mijn schildklier is ( helaas ) prima, dus daarin geen verklaring voor mijn niet kunnen afvallen. Het te veel van lekker eten houden dan weer wel. Ik heb zoiets van, als afvallen toch niet lukt, wil ik gewoon een beetje lekker leven . Voor je het weet ben je dood nl. Maar misschien is dat wel het probleem hoor. Gewoon stoppen met alles eten. S morgens een bordje brinta, 's middags 2 broodjes en in de avond beetje aardappelen, vlees en veel groenten. Tussendoor 2 fruit fn dan zou het afvallen door moeten gaan? Misschien dat eens proberen. Maar zo lastig vol te houden...
lientje69
03-02-2023 om 13:31
Kan het niet echt vinden maar heb wel medisch fitness gevonden in de buurt. Daar een mail om informatie heen gestuurd
Edit: dit is net zoiets zie ik. Wordt niet vergoed dus weet niet of ik dit wel ga doen, hangt van de kosten af
lientje69
03-02-2023 om 13:51
Kosten gevonden op de website. 175 euro per kwartaal
Dat is nog best veel geld. Ik wacht de infomail even af en ga erover nadenken. Of ik hier de energie en het geld voor over heb. En of het wel echt iets gaat toevoegen aan mijn leven.
LostJellyfish83
03-02-2023 om 17:54
Hier was fysiofit inderdaad hetzelfde als medisch fitness. Gewoon net als in de sportschool op de loopband, hometrainer, krachttraining etc, maar dan onder begeleiding van een fysiotherapeut.
Ongetwijfeld nuttig, maar ik werd er doodongelukkig van.
lientje69
03-02-2023 om 18:53
Mug schreef op 03-02-2023 om 17:54:
Hier was fysiofit inderdaad hetzelfde als medisch fitness. Gewoon net als in de sportschool op de loopband, hometrainer, krachttraining etc, maar dan onder begeleiding van een fysiotherapeut.
Ongetwijfeld nuttig, maar ik werd er doodongelukkig van.
Ja , ik weet ook niet of het echt iets voor mij . Maar ik moet eigenlijk wel iets. Sowieso vanwege mijn gewicht, maar ook mijn conditie en stram en stijf zijn verlangen meer actie. Alleen de pijn, die verlangt er niet naar
Vandaar de begeleiding qua fysio, bij een gewone sportschool ga ik denk ik te snel over mijn grenzen heen en haak ik te snel af.
Picunia
03-02-2023 om 22:49
Ik doe cardiofitness en krachttraining bij het revalidatiecentrum waar ik destijds oncologische revalidatie heb gedaan. Dit centrum heeft sportclubs voor mensen met beperkingen en waar je dus onder begeleiding van een fysiotherapeut kunt sporten. De kosten zijn 35 euro per maand en dan kun je drie keer per week sporten. Bestaat zoiets niet bij jullie in de buurt?
lientje69
04-02-2023 om 06:21
Picunia schreef op 03-02-2023 om 22:49:
Ik doe cardiofitness en krachttraining bij het revalidatiecentrum waar ik destijds oncologische revalidatie heb gedaan. Dit centrum heeft sportclubs voor mensen met beperkingen en waar je dus onder begeleiding van een fysiotherapeut kunt sporten. De kosten zijn 35 euro per maand en dan kun je drie keer per week sporten. Bestaat zoiets niet bij jullie in de buurt?
Wij hebben hier sowieso geen revalidatiecentrum in de buurt. Ik woon in de polder in de middle of nowhere. Of sportcentrums dit ook aanbieden, geen idee. Maar medisch fitness zal toch wel ongeveer hetzelfde zijn?
Goedemorgen. Ik moet werken dit weekend. Slaap nog steeds.matig en ben moe. Zal allemaal wel lukken evengoed, als ik eerst maar eens op gang ben. Maar ik zou nog uren kunnen slapen.
lientje69
05-02-2023 om 16:42
Hoe is het met iedereen?
Lekker van het mooie weer aan het genieten?
Ik had een vrij intensieve werkdag. Het liep allemaal wel goed maar het kostte wat moeite zeg maar.
Ik zit dus nu behoorlijk uitgeblust op de bank. Morgen ook nog weer naar het werk , wel kort.
Dinsdag heb ik vrij maar ga ik naar mijn moeder met mijn zus voor het lastige gesprek dat ze maar probeert te ontwijken, ze moet echt verhuizen. En woensdag en donderdag weer werken. Het blijft nog even hectisch bij me, hoop dat ik het volhoud. Het voelt een beetje alsof ik " op " ben. Vandaag in elk geval wel, overal pijn en zó moe. Ik kan wel een jaar slapen denk. ![]()
MrsMary
05-02-2023 om 17:54
Je hebt het ook voortdurend razend druk, Lientje. Ik begrijp echt niet hoe je het volhoudt.
Ik ben, wat de situatie met je moeder betreft, zo bang dat jullie van alles regelen en dat ze dan op het laatste moment overal vanaf ziet. Dat ze zich laat ompraten door je broer.
Ik ben vandaag in mijn eentje thuis. Er was een familie gebeuren van mans kant en ik zag dat niet zitten. Veel te druk voor mij.
lientje69
05-02-2023 om 18:36
MrsMary schreef op 05-02-2023 om 17:54:
Je hebt het ook voortdurend razend druk, Lientje. Ik begrijp echt niet hoe je het volhoudt.
Ik ben, wat de situatie met je moeder betreft, zo bang dat jullie van alles regelen en dat ze dan op het laatste moment overal vanaf ziet. Dat ze zich laat ompraten door je broer.
Ik ben vandaag in mijn eentje thuis. Er was een familie gebeuren van mans kant en ik zag dat niet zitten. Veel te druk voor mij.
Mrs Mary, als ze echt dwars gaat liggen kunnen we het ook nog heel hard spelen. Een belletje naar de inspectie en de boel wordt onbewoonbaar verklaard. Het staat stijf van de schimmel , asbest en het vocht, kozijnen zijn kuis verrot en elke storm zijn we bang voor schade
lientje69
05-02-2023 om 18:43
En hoe ik het volhoud, nou, in elk geval op mijn vrije dagen ook zo af en toe een momentje voor mezelf te pakken. En ik vind mijn werk zó ongelofelijk leuk en fijn om te doen, dat helpt ook natuurlijk.
Dat doorgaan als het niet verstandig is, geeft natuurlijk wel ook de nodige problemen. Zoals meer pijn. Na thuiskomst doe ik op zo'n dag dus niet veel meer. Eten maken en de afwasmachine vullen. En dat is het dan wel weer. En dan met flink wat extra pijnstillers op de bank en vroeg naar bed. Na een goede nacht gaat het meestal dan wel weer.
MrsMary
05-02-2023 om 18:43
Ik hoop ook op een goede oplossing voor je moeder, Lientje! Zo kan ze toch niet haar laatste jaren doorbrengen.
Layka.12
06-02-2023 om 00:12
Hopelijk kun je het samen met je zus geregeld krijgen bij je moeder, Lientje.
Dit als extra zorg bij je drukke leventje is ook wel erg veel.
Ik heb vandaag rustig aan gedaan na twee drukke maar gezellige dagen.
Donderdag naar de plastisch chirurg geweest voor controle van mijn elleboogoperatie. Aangegeven dat het me tegenvalt.
Het was , pas,, twee maanden geleden werd me verteld en het kon wel een jaar duren.
Ik wil weer te snel en kom mezelf nu wel erg tegen.
Heb mezelf maar op een plantje verwend na dit bezoek.
lientje69
06-02-2023 om 06:15
Layka.12 schreef op 06-02-2023 om 00:12:
Hopelijk kun je het samen met je zus geregeld krijgen bij je moeder, Lientje.
Dit als extra zorg bij je drukke leventje is ook wel erg veel.
Ik heb vandaag rustig aan gedaan na twee drukke maar gezellige dagen.
Donderdag naar de plastisch chirurg geweest voor controle van mijn elleboogoperatie. Aangegeven dat het me tegenvalt.
Het was , pas,, twee maanden geleden werd me verteld en het kon wel een jaar duren.
Ik wil weer te snel en kom mezelf nu wel erg tegen.
Heb mezelf maar op een plantje verwend na dit bezoek.![]()
Dat te snel willen is herkenbaar Layka. Voor veel dingen moet je tijd uittrekken. Sowieso, littekens blijf je altijd zien. Mijn jongste is geboren met een drievoudige schisis ( hazenlip, kapotte kaak en open gehemelte) en is meerdere keren geopereerd. Het enige uitwendige littekens bij haar lip blijf je zien. Maar verder is het toch wel mooi geworden. Het kost idd alleen tijd. Je kent toch het spreekwoord tijd heelt alle wonden? Nog even geduld hebben dus voor je.
Wat voor leuks heb je gedaan het weekend? Wel fijndat het gezellig en leuk was, maar reageert jouw lichaam dan ook met extra veel pijn? Of kan je dat wel enigzins ondervangen met nu rustig aan doen?