Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Leven met pijn, kletsend het jaar door.


Fijn dat je toch wat hebt kunnen rusten Lientje en je schamen voor een huishoudelijke hulp hoeft natuurlijk niet. Misschien maar goed dat je er nu geen budget voor hebt want ik zie je al poetsend door het huis gaan zodat de huishoudelijke hulp niet schrikt als ze komt
Het is wel zaak nee te leren zeggen hoor, op het werk, ik vind het ook moeilijk maar het moet soms gewoon. Ook een beetje aan jezelf denken want iemand anders doet het niet!

Ik moet wel een beetje lachen om jou Picunia, op de SEH en weg pijn. Ik heb dat ook eens gehad met hartkloppingen, de dokter kwam de kamer binnen en het was over

Die long covid is ook wat zeg.. Hopelijk gaan ze daar meer over leren zodat mensen goed behandeld kunnen worden. Heel dat covid gebeuren vind ik toch apart, ik had vreselijke pijn in mijn benen, een verkoudheidsvirus, hoe dan?! 
Ik heb ook erg te doen met de mensen in de zorg die het gekregen hebben op het werk en nu afgekeurd zijn. Dat klopt ook niet wat mij betreft. Geen nette manier van met personeel omgaan. 
Hopelijk kunnen ze jou helpen SuzyQ5.

HarleyQuin, wat heb jij veel narigheid, ook veel pijnlijke zaken lijkt me. Heb je wel goede pijnstilling? Kun je nog wel een beetje vooruit of ben je erg beperkt? "Bothaken" klinkt echt heel naar en pijnlijk

Ik ben even lekker dit weekend  met man in Zeeland,  we konden nog gratis in de stacaravan die voor zijn werk gehuurd  was. Klus is klaar Maar verblijf  is gehuurd  tot en met de 31e. Helaas  werk ik maandag  en  dinsdag  weer, anders konden we nog langer blijven 
Maar een weekend  is ook lekker.

TanSwallow86

TanSwallow86

28-05-2022 om 15:39

Lientje, veel plezier in Zeeland

Zeeland was leuk maar te kort 
Ik moest gisteren  en eergisteren  weer werken  helaas. Nu heb ik lekker 6 dagen vrij. Ik ben begonnen  met  achterstallig huishouden eerst maar. Tweede was draait, eerste zit in de droger. Boodschappen  gedaan bij meerdere winkels. 
Nu zo eerst " even " naar Amsterdam  op en neer. Oudste heeft haar hormonen nog op deze woonplaats  staan en dus moest ik ze ophalen  bij de huisarts. Het wordt tijd dat ze zich in Schiedam  laat inschrijven  
Nu moet ik dus naar haar werk om  de pillen weg te brengen. Ophalen  is geen tijd voor want ja ,ze reist al 1,5 uur elke dag en werk en wij wonen geheel de andere  kant uit. Dus nu maar so de auto in voor een ritje naar  Amsterdam.

Ik hoop Lientje dat je vanaf vandaag lekker kunt relaxen! Een beetje rondlummelen misschien, af en toe wat aanrommelen en fijne ontspannende bezigheden opzoeken. Niet opnemen als je werk belt hoor!

Ik moet  nu wel wat meer fust nemen Elaine, mijn lichaam  werkt behoorlijk  tegen momenteel. Helemaal  niets doen word ik over het algemeen niet filterzand.
Dus tempo omlaag, meer tussendoor  rusten en evengoed bezig blijven. 
Morgen heeft man weer even mijn hulp nodig, dus ook dan weinig rust. Maar daarna heb ik wel drie dagen weinig te doen. 

Alleen alle sociale  bezoekjes die echt nodig zijn , schrap ik nu toch even. Keuzes maken. Vervelende  keuzes, dat wel. Maar en én  én  lukt nu eenmaal  nu even niet

Heb je goed Lientje! Heb je vanuit je omgeving ook wel begrip daarvoor? 

HAHA!wait..what schreef op 03-06-2022 om 11:21:

Heb je goed Lientje! Heb je vanuit je omgeving ook wel begrip daarvoor?

Nou, dat denk ik niet. Maar had gewoon  gepland deze week bij diverse mensen  langs te gaan. Maar heb dus nu de afspraak  gewoon  niet gemaakt 

Ze zullen wel  denken, lientje had beloofd langs te komen maar doen ho maar. Maar goed, dat is nu even niet anders  Mijn moeder heeft er gelukkig  wel begrip voor. Daar ga ik misschien  dit weekend  nog wel even langs als het lukt en anders volgende  week.

Verder voel ik me nu een stuk beter dan de afgelopen  2 dagen, pijn is aan het zakken naar een 3/4  , hoop dat ik morgen weer op mijn standaard 2/3 kom. Ik krijg hierdoor  ook weer wat energie om dingen te doen , dat is ook wel fijn 

Verder hier een hoop stress om meerdere andere zaken. Dat doet mijn pijn uiteraard  ook geen goed. Maar ook daar kan ik niets aan veranderen,  dus ik probeer het los te laten  maar dat valt nog niet mee. Ben nogal een stresskipje 

O en man heeft de klus waar mijn hulp bij nodig is verplaatst naar zondag. Ook fijn. Ff extra tijd om bij te trekken

Reactie 2 keer geplaatst

Het is (hier) wel heerlijk weer vandaag. Dus ik hoop dat je ervan kunt genieten en de stress wat los kunt laten!

Ik ben gisteren gevallen  natuurlijk precies op de knie die al pijn deed. Ik moest ervan huilen wat ik nogal genant vond natuurlijk (ik heb het ook op het toilet gedaan op het werk, maar ik denk dat ze het wel aan me zagen) en ben er ook erg sacherijnig van. Gek genoeg kon ik na de val ineens lopen als een kivit, misschien de adrenaline?? 

Nu maar even doorzetten tot 17.00 uur en dan lekker lang weekend

Oei ,sterkte Elaine. Hopelijk valt het mee met de pijn de komende  dagen.  Zo zonde van je vrije weekend  anders.

Nee stress loslaten  vind ik lastig. Ik ga dan altijd allerlei klusjes doen om rust te krijgen. Als ik bezig  ben,  denk ik nl niet teveel  na. Maar fysiek  is dat weer dom voel ik nu al.🙄

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-06-2022 om 22:08

Toegegeven, ik heb niet voorgaande 68 pagina’s gelezen maar wil gewoon klagen over mn eigen zere been, want die doet al sinds oktober godsgruwelijk veel pijn, mn linkerbeen om precies te zijn, ik heb niet eens meer plezier in rijden in mn audi s6 waar een v10 in ligt want mn been doet gewoon zoveel zeer dat ik ritjes met mn auto maar vermijd, over een maand ongeveer word ik geacht om met vrouwtje en zoon naar zuid Frankrijk te rijden maar ik weet niet hoe, ik ging naar de huisarts en die zei ischias en stuurde me door naar de fysio maar die heeft na de 1e afspraak afgezegd, die hielp trouwens wel. Had ik al gezegd dat mn linkerbeen echt kneiterveel pijn doet? Want dat doet ie en ik kan gewoon niet tegen pijn blijkbaar, heb al paracetamol 500 mg die iets of wat helpt maar het niet wegneemt, in leg mn benen ‘s nachts omhoog dat helpt ook wel maar niet de hele dag. HELP! Anybody?

500 mg is echt weinig Battle Royale
Je mag elke 6 uur rustig 100 mg nemen
Enkele dagen achter elkaar zodat je een spiegel op kunt bouwen. En anders terug naar de huisarts. Er zijn heel veel soorten pijnstillers,  maar autorijden  is niet met alles even verstandig.
Kan je niet naar een andere fysio nog?

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

11-06-2022 om 22:42

lientje69 schreef op 11-06-2022 om 22:34:

500 mg is echt weinig Battle Royale
Je mag elke 6 uur rustig 100 mg nemen
Enkele dagen achter elkaar zodat je een spiegel op kunt bouwen. En anders terug naar de huisarts. Er zijn heel veel soorten pijnstillers, maar autorijden is niet met alles even verstandig.
Kan je niet naar een andere fysio nog?

Ja geen idee, las het bericht pas net en mn been doet echt zoveel pijn nu, mn eerste kennismaking met zenuwpijn is dit zeg maar, mn meisje is stappen met haar vriendinnen en zoon slaapt bij opa dus buiten de hond en poes om heeft niemand behalve ikzelf last van mn gepiep, echt zo’n hekel aan pijn😢

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.