Gezondheid en welzijn
SuzyQFive
08-07-2021 om 21:32
Leven met pijn, kletsend het jaar door.
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom om mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Nieuwe regel: Ga geen sorry zeggen voor je bericht, ga niet zeggen dat je klaagt. Klagen doen we geen van allen, wel even lekker van ons afschrijven.
Toevoeging verwijderd door moderator ivm in strijd met huisregels.
Moyrrie
31-03-2022 om 08:50
Fijn dat de pijn weg is bij je dochter en vervelend dat de oorzaak niet duidelijk is en er vragen blijven staan. Nog steeds veel beterschap voor haar.
Ik snap dat je toe was aan een leuk uitje.
Ik begrijp dat je morgen vrij bent. Dan maar lekker met een boek de benen omhoog. Veel sterkte voor vandaag.
Moyrrie
31-03-2022 om 08:53
Ik blijf last houden van een vervelende echo in mijn oor. In een gezelschap zitten of door een drukke winkel lopen is niet te doen zonder een gehoorbeschermer in te doen. Omdat mijn andere oor ook al niet al te best is voel ik me nog steeds beperkt.
En ik was al beperkt.
lientje69
31-03-2022 om 08:59
Moyrrie schreef op 31-03-2022 om 08:53:
Ik blijf last houden van een vervelende echo in mijn oor. In een gezelschap zitten of door een drukke winkel lopen is niet te doen zonder een gehoorbeschermer in te doen. Omdat mijn andere oor ook al niet al te best is voel ik me nog steeds beperkt.
En ik was al beperkt.
Oe , nog steeds Moyrrie? Kwam er uit de onderzoeken niks dat ze eventueel kunnen doen om dat te verminderen? Dat is echt heel naar. Wordt je er ook duizelig van? Of dat niet?
Moyrrie
31-03-2022 om 12:53
Er kwam niets uit de onderzoeken. Gelukkig ben ik niet duizelig.
Tijdens de injecties jn mijn oor werd ik draaiduizelig. Wat is dat ontzettend naar zeg. Gelukkig was het elke keer maar even.
Op dit moment is het afwachten of mijn oor verder herstelt of niet.
lientje69
31-03-2022 om 22:23
Moyrrie schreef op 31-03-2022 om 12:53:
Er kwam niets uit de onderzoeken. Gelukkig ben ik niet duizelig.
Tijdens de injecties jn mijn oor werd ik draaiduizelig. Wat is dat ontzettend naar zeg. Gelukkig was het elke keer maar even.
Op dit moment is het afwachten of mijn oor verder herstelt of niet.
Ik ga voor je duimen dat het herstelt Moyrrie! Mijn schoonmoeder heeft die draaiduizeligheid idd, echt heel akelig.
Thuis uit werk. Het was slecht rijden op de weg, alles zag wit en het was erg glad. Morgen dagje vrij, weekend weer werken.
HAHA!wait..what
22-05-2022 om 20:40
Lang geleden dat iemand hier wat geschreven heeft! Of is er een nieuw topic?
Hoe gaat het met iedereen? Ik reageer ook weinig hier maar het is ook jammer als het doodbloedt!
Of.. Het gaat gewoon heel goed met iedereen
lientje69
22-05-2022 om 21:24
Er wordt gewoon helaas weinig geschreven hier Haha. Ik schrijf hier graag ,maar op een gegeven moment leek het of ik in mijn dagboek schreef. Dus toen ben ik ook maar gestopt.
lientje69
22-05-2022 om 21:34
Om je vraag te beantwoorden hoe het gaat: matig.
Mijn vrije week, waarin ik met man een paar dagen weg zou gaan, werd onverwacht zwaar. En allesbehalve rustig. Na 3 dagen waken is schoonvader overleden. Begrafenis regelen, kamer in het verzorgingshuis uitruimen. En voorbij was mijn vrije week.
Nu, veel werken ( ik kom deze week weer op ruim 40 uur).
En ik ben dus moe, erg moe. Met ook pijn als gevolg. Slaap slecht en heb dus tekort tijd om bij te tanken.
Dus om nu te zeggen dat het lekker gaat.....neuh.
HAHA!wait..what
22-05-2022 om 22:03
Ja ik snap je gevoel van een dagboek
Hopelijk komt er zo weer wat verandering in!
Jeetje, wat naar van je schoonvader! Gecondoleerd nog.. En dan ook net in zo'n vrije week waarin je anders even had kunnen ontspannen en tot rust kon komen.. Dat maakt het wel extra zwaar! Niet lullig bedoeld overigens. Wanneer heb je nu weer vrij/vakantie? Misschien een idee een keer een lang weekend vrij te hebben en weg te gaan? Of is dat niet mogelijk met je werk? Ze hebben meer aan je als je wel aan je rust toe kan komen lijkt me, anders breekt het je wel een keer op..
Met mij gaat het ook niet heel goed, lichamelijk ga ik achteruit. De kracht in mijn benen neemt af en ik ben zo bang dat ik, als het in dit tempo achteruit blijft gaan, een rolstoel o.i.d. helemaal niet zo ver weg meer is. Wat misschien heel raar is voor mijn omgeving want ik wandel nog wel een uur achter elkaar maar het zit m vooral in de manier hóe ik loop en hoeveel moeite het kost..
NippyDunlin42
22-05-2022 om 22:04
Ik meld me (voor het eerst).
Dat is inderdaad een zware week geweest Lientje, gecondoleerd. Wat ontzettend vervelend dat je weekje bijkomen zo uitgepakt is.
Ik ga het topic nog wel doorlezen want nu weet ik eigenlijk niks, behalve dat je niet de mogelijkheid hebt gehad om bij te tanken.
NippyDunlin42
22-05-2022 om 22:11
Oh, HAHA!wait...what. Wat rot dat je zo achteruit gaat. Ik loop ook als een oud vrouwtje maar ik wil toch proberen het tij nog te keren. Ik begrijp dat dat bij jou geen optie is. Wat akelig.
Ik heb twee pagina's teruggelezen en lees dat jij Lientje in de zorg werkt? Zorg in de eerste plaats maar heel goed voor jezelf, dat vergeten mensen in de zorg soms.
lientje69
22-05-2022 om 22:11
Haha, wat heftig ! Kan me voorstellen dat dat moeilijk is. De stap naar een rolstoel is groot, het gevoel afhankelijk van anderen te moeten zijn lijkt me het ergste.
Geestelijk doet dat ook veel met je lijkt me.
Elaine, welkom!.
lientje69
22-05-2022 om 22:16
Ik heb , door ruilen van werkdagen, nu begin juni 6 hele dagen vrij. Ik kijk er echt naar uit!
Ook ben ik in juni iets minder ingeroosterd, omdat ik behoorlijk wat plusuren heb staan die gecompenseerd worden dan. Echter, geen garanties. Bij één zieke of onverwacht ander noodgeval, staan er gelijk de nodige diensten open die opgevuld moeten worden .
En ik ben helaas nog niet zo sterk dat ik zeg; jammer, ze zoeken het maar uit.
Het idee dat er geen personeel is om mijn bewoners te helpen , kan ik niet verkroppen. En dan zeg ik toch te snel weer ja op een dienst.
lientje69
22-05-2022 om 22:21
Elaine, ik werkte eerst in een winkel tegen laag uurloon. Heb al ruim 30 jaar chronisch pijn. Op mijn 50ste besloot ik dat ik het winkelwerk niet vol kon houden en heb ik me laten omscholen tot verzorgende IG, 2 jaar werken en leren traject . Al jaren mijn droombaan, maar ik dacht ( en hoorde ook van velen) dat ik dat niet kon. Want de zorg is zo zwaar!
Ik blijk het wel te kunnen.😀
Ben inmiddels gediplomeerd en heb minder pijn dan vroeger in de winkel ( door de afwisseling)
Alleen, ik heb een 24 uurs contract , dat is goed vol te houden voor me. Helaas zijn er in de praktijk ook weken van meer dan 30 uur. En dat valt niet mee.