Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Ziekmelden na ontslag en voor tekenen vso op advies jurist.

amarna schreef op 23-08-2025 om 14:37:

[..]

Het moet minimaal 1/3 maandsalaris per gewerkt jaar bij het bedrijf zijn, ook in eerdere functies dan de laatste. Dus als je er 2 jaar gewerkt zoals je in de OP vertelt 2/3 maandsalaris.

En dat schiet dan idd niet erg op. Kan je niet lang mee toe.  Ik zie het probleem dat kinderen niet meer ondersteunt kunnen worden niet zo eerlijk gezegd. Levrt dat dan zo veel weerstand bij ze op?  Gezien de woorden die TO schreef over problemen in het gezin? Er kan geleend worden, ze kunnen een bijbaantje nemen.  Zoals heel veel studenten  ( moeten ) doen. En als je kinderen  hier moeilijk over doen, heb je ze té veel gepamperd én wat steken in de ( financiële  ) opvoeding laten vallen naar mijn  persoonlijke  mening.

Ik hoop dat je rust gaat vinden en uit de paniekstand kunt komen Merel, je verdiend dit. En ik denk dat het echt goed gaat komen, maar dat het wel vooral doet als je meer rust vindt. 

merelvanhrhier

merelvanhrhier

24-08-2025 om 08:45 Topicstarter

amarna schreef op 23-08-2025 om 14:37:

[..]

Het moet minimaal 1/3 maandsalaris per gewerkt jaar bij het bedrijf zijn, ook in eerdere functies dan de laatste. Dus als je er 2 jaar gewerkt zoals je in de OP vertelt 2/3 maandsalaris.

klopt maar daar win je de oorlog niet mee. 

merelvanhrhier

merelvanhrhier

24-08-2025 om 08:46 Topicstarter

lientje69 schreef op 23-08-2025 om 14:54:

[..]

En dat schiet dan idd niet erg op. Kan je niet lang mee toe. Ik zie het probleem dat kinderen niet meer ondersteunt kunnen worden niet zo eerlijk gezegd. Levrt dat dan zo veel weerstand bij ze op? Gezien de woorden die TO schreef over problemen in het gezin? Er kan geleend worden, ze kunnen een bijbaantje nemen. Zoals heel veel studenten ( moeten ) doen. En als je kinderen hier moeilijk over doen, heb je ze té veel gepamperd én wat steken in de ( financiële ) opvoeding laten vallen naar mijn persoonlijke mening.

situatie ligt veel genuanceerder en ga ik hier wegens privacy dan ook niet uiteenzetten. hopende op jouw respect.

merelvanhrhier

merelvanhrhier

24-08-2025 om 08:49 Topicstarter

Poezie schreef op 23-08-2025 om 14:45:

[..]

Zorg eerst maar eens dat je verhaal klopt.

Ik merk dat ik er een beetje flauw van word. Zorg eerst maar dat je goed leest. Ik krijg echt adviezen en tips of feiten die gewoon niet kloppend zijn. Geloof me maar dat ik goed weet hoe het zit het is nml mijn werk. En verder is het niet kloppend op een paar punten om mijzelf niet herkenbaar te laten maken. Kijk daarom wilde ik een slotje op dit topic, het is nml wel klaar wat mij betreft. Er is nog geen baan, het gezin hangt uit elkaar om verschillende redenen (en dan is deze stress niet helpend) en nog zo wat dingen. Maar ik heb verder niks te melden en ik hoef mezelf over dat vso etc (oud nieuws) niet tot in lengte van dagen te verdedigen.

merelvanhrhier schreef op 24-08-2025 om 08:49:

[..]

Ik merk dat ik er een beetje flauw van word. Zorg eerst maar dat je goed leest. Ik krijg echt adviezen en tips of feiten die gewoon niet kloppend zijn. Geloof me maar dat ik goed weet hoe het zit het is nml mijn werk. En verder is het niet kloppend op een paar punten om mijzelf niet herkenbaar te laten maken. Kijk daarom wilde ik een slotje op dit topic, het is nml wel klaar wat mij betreft. Er is nog geen baan, het gezin hangt uit elkaar om verschillende redenen (en dan is deze stress niet helpend) en nog zo wat dingen. Maar ik heb verder niks te melden en ik hoef mezelf over dat vso etc (oud nieuws) niet tot in lengte van dagen te verdedigen.

Hou gewoon op met reageren, verander je wachtwoord en log niet meer in. Zo moeilijk is het niet hoor. Hoef jij je niet meer te verantwoorden en anderen hoeven je steeds veranderende verhaal niet meer te lezen. 

merelvanhrhier schreef op 24-08-2025 om 08:49:

[..]

Die adviezen kloppen allemaal, echter jouw verhaal klopt niet. 

De discussie wat er wel of niet klopt maakt natuurlijk niet zoveel uit, want dit is wat Merel hier met ons wil delen. En ze hoeft natuurlijk niet alles te delen. 

Ik gun haar vooral dat ze iets meer rust kan vinden en dat ze een moment diep adem kan halen om even echt na te denken hoe ze verder wil. 

Het siert je niet, als je een cto was, dat je mensen die je goede adviezen geven zo afkat. Dat verwacht ik van een puber die op zijn baantje ontslagen is omdat hij altijd te laat komt, niet van iemand die het bedrijf moet adviseren en begeleiden om de juiste strategische keuzes te maken als het gaat over de geleverde en te gebruiken technologie. 

Als ik een ding heb geleerd in al de jaren dat ik dit forum en zijn voorgangers bezoek, is dat je schrijfstijl veel meer verraad over je gemoedstoestand dan je denkt. Je woordkeuze, manier van formuleren, keuzes die je maakt met wel en niet delen; het zegt allemaal veel meer dan je denkt. Beste voorbeeld zijn de mensen onder invloed van alcohol; ze denken zelf een volkomen coherent verhaal te schrijven, maar iedereen leest meteen dat de drank meeschrijft. 

Maar wat ik ook zie, en zelf ooit heb gemerkt, is dat het niet altijd fijn is als iemand dat teruggeeft. Dan word je als topic starter ineens geconfronteerd met hoe je blijkbaar overkomt en ga je er dooddoeners ingooien als jullie weten niet alles / begrijpen me niet/ik heb de boel geanonimiseerd.
Dat zie ik hier ook gebeuren. Hoe hard je het ook roept, je bent wel in paniek en je proces is op zijn minst onvoordelig voor je verlopen. Dat laatste heb je zelf ook toegegeven, toen je het had over collega’s die eruit gezet zijn met een veel betere regeling. Die paniek blijkt uit het hier roepen dat mensen vacatures naar je moeten sturen. Je onvermogen om te relativeren blijkt uit teksten over gezin dat instort, je man die niets kan en de kinderen die uit je leven verdwijnen.
Dat laatste kan, maar juist dan kun je echt veel hebben aan de adviezen hier. Zoek je rust, haal financieel advies (en eerder; zoek een goede advocaat en houd je poot stijf) en ga met het gezin om tafel om te zien hoe je de financiën kunt aanpassen. En zoek misschien wel hulp voor jezelf, hoe je hier sterker uit kunt komen. 

merelvanhrhier schreef op 24-08-2025 om 08:46:

[..]

situatie ligt veel genuanceerder en ga ik hier wegens privacy dan ook niet uiteenzetten. hopende op jouw respect.

Maar hoe kun je nu verwachten dat er goede genuanceerde reacties komen  als je steeds maar geen of halve informatie geeft?  Wij zijn toch geen helderzienden?  Wij reageren hier op de dingen die jij schrijft . Met tekort info kunnen die reacties misschien vervelend of respectloos of wat dan ook op jou overkomen. Maar dat zit hem dan toch echt aan het gebrek aan info die wij hebben hoor.

Biebel schreef op 24-08-2025 om 09:46:

Het siert je niet, als je een cto was, dat je mensen die je goede adviezen geven zo afkat.

.../...

En zoek misschien wel hulp voor jezelf, hoe je hier sterker uit kunt komen.

Wow, Biebel, ik wou dat ik zo kon schrijven. Loepzuiver, recht in de roos!

Het verhaal wordt inderdaad altijd zieliger en zieliger, we weten het niet, we kunnen niet oordelen, noem maar op. Het is niet omdat men schrijft dat men zijn kinderen altijd een superluxeleven heeft geboden, dat je meteen herkenbaar bent. Of dat je schrijft: nu het thuis moeilijk is, zie ik mijn kinderen nog nauwelijks. Alsof je enige bent en wij zouden zeggen: 'oh, dat is Merel, die ken ik.'

Sinds enige posts wordt er wild in het rond getrapt, tot schelden toe. Een TO die zwaar in de werk-, financiële, relatie-, en/of familieproblemen zit. Het bluffen over dat men niet voor minder dan 6.000 € gaat werken! Maar op een forum naar vrije banen vraagt.

Ik heb vanmorgen trouwens nog eens een aantal van de eerste posts (van TO) gelezen. Eerst schrijft ze dat er vanuit haar team over haar werd geroddeld, achterklap, kortom: negatieve geluiden. Enkele bladzijden later heeft ze haar team gezien en staat iedereen weer pal achter haar. Hoe knoop je het allemaal aan mekaar? Er wordt gesproken over 'trillend als een hond in een hoekje', dit is taal voor een leerjongen of -meisje. Niet van iemand die het klappen van de zweep tijdens het zich opwerken naar steeds hogere en belangrijker wordende functies heeft geleerd.

Voor mij is dit een TO die eventueel naast de bovengenoemde problemen (en misschien wel als gevolg daarvan) vooral mentale problemen heeft. En telkens komt er een cliff-hanger met een nieuw element. Of worden wij de mond gesnoerd met dat we alle elementen niet kennen en hoe we dan correct zouden kunnen antwoorden. 

Waarom open je dan een topic?

er worden goede tips aan TO gegeven op deze pagina. Maar ik denk dat andere schrijvers ook wel wat reflectie kunnen gebruiken. Ik vind het echt opvallend hoe strak sommigen erop zitten hier. Het is maar een topic van iemand die je niet kent hè, er is meer in het leven…

merelvanhrhier

merelvanhrhier

24-08-2025 om 16:56 Topicstarter

Nog een keer: de dingen die ik zeg kloppen wel. Jullie zitten er zo bovenop dat het lijkt of jullie me willen 'ontmaskeren' ofzo.

Kijk de dingen lezen misschien warrig weg. Mijn team was bijvoorbeeld niet negatief over mij, dat werd door mijn CEO gezegd als mede reden dat ik eruit vloog. Nadat mijn vso is getekend heb ik enkele benaderd en er klopt niks van. Overigens is nog een volgende lead uit mijn team weggegaan. De hele IT afdeling ligt op z' n gat hoorde ik via die ex collega. 
Ik wil en ga mij niet verdedigen. Ik kan het zo even niet vinden maar hoe anonimiseer ik mijzelf en wis ik een topic?

merelvanhrhier schreef op 24-08-2025 om 16:56:

Nog een keer: de dingen die ik zeg kloppen wel. Jullie zitten er zo bovenop dat het lijkt of jullie me willen 'ontmaskeren' ofzo.

Kijk de dingen lezen misschien warrig weg. Mijn team was bijvoorbeeld niet negatief over mij, dat werd door mijn CEO gezegd als mede reden dat ik eruit vloog. Nadat mijn vso is getekend heb ik enkele benaderd en er klopt niks van. Overigens is nog een volgende lead uit mijn team weggegaan. De hele IT afdeling ligt op z' n gat hoorde ik via die ex collega.
Ik wil en ga mij niet verdedigen. Ik kan het zo even niet vinden maar hoe anonimiseer ik mijzelf en wis ik een topic?

Het topic is bij mij al een paar keer buiten beeld gezakt. Maar dan schrijf jij weer een update en dan staat ie weer bovenaan. Als je niet meer reageert dan zakt het vanzelf weg. 

merelvanhrhier schreef op 24-08-2025 om 16:56:

Kijk de dingen lezen misschien warrig weg. Mijn team was bijvoorbeeld niet negatief over mij, dat werd door mijn CEO gezegd als mede reden dat ik eruit vloog. Nadat mijn vso is getekend heb ik enkele benaderd en er klopt niks van. Overigens is nog een volgende lead uit mijn team weggegaan. De hele IT afdeling ligt op z' n gat hoorde ik via die ex collega.

Voor het wissen van het topic kun je bij je allereerste bericht op het uitroepteken klikken en daar schrijven waarom je dit wil laten verwijderen. 

Om je account te laten verwijderen kun je in de forumregels lezen hoe dat moet:

Account of berichten verwijderen

Je kunt jouw account niet zelf verwijderen. Dat kunnen alleen de forumbeheerders en rubriek moderators. Stuur een mail naar [email protected] om je profiel te verwijderen. Voor het verwijderen van een account geldt een fair-use beleid. Overigens zal dan alleen het account verwijderd worden. Niet de bijbehorende berichten. Ook berichten kunnen alleen door de forumbeheerders (of mods) gewijzigd of verwijderd worden. Het (laten) verwijderen van berichten is niet zomaar mogelijk. We doen dat alleen als er dingen in staan die wettelijk verboden zijn, of als er dingen in staan die schadelijk kunnen zijn voor forumdeelnemers die op basis van de tekst persoonlijk herkend zouden kunnen worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.