Financiën en recht
merelvanhrhier
26-06-2025 om 20:43
Ziekmelden na ontslag en voor tekenen vso op advies jurist.
Ik ben ontslagen. Helemaal uit het niks. Ik ben helemaal verslagen en ben kapot. Ik heb een jurist in de arm genomen en die adviseert niks te tekenen, maar ziekmelden, bijkomen en rekken rekken rekken. Het voelt gek. Ik ben ziek omdat ik ziek ben maar ziek omdat het uit het niks komt. als ik me ziek meld moet ik me dan zorgen om mijn vso en ww. ajb help mij, ik ben in paniek
merelvanhrhier
31-07-2025 om 17:16
letterkoekje schreef op 31-07-2025 om 14:36:
[..]
Is er ook over loon gesproken, Merel?
nee zo ver waren we nog niet eens, en ik ken de recruiter en de oprichter want ex collega, ze hebben gekozen een junior in te huren terwijl ze een senior zochten en die op te leiden en ze wilden in de nabije toekomst graag gebruik maken van mijn kennis. Nou ik denk het niet. Ik ben serieus verbaast.
Anne1234!
31-07-2025 om 18:11
Tja, heel vervelend maar zo gaat dat helaas. Je klinkt zo uit het veld geslagen in je berichten. Probeer moed te houden en positief te blijven. Volgende keer beter. Er komt heus wel iets op je pad. Je bent pas net (en officieel nog niet eens) werkloos. Geniet even van je vrije tijd. Je hebt een spaarpotje dus je kan het nog even uitzitten. Er komt echt wel iets op je pad binnen nu en een half jaar.
Kaaaaaaaatje
31-07-2025 om 20:36
Probeer nog even rustig adem te halen. Het hoeft niet gisteren, kijk nog even naar je financiele situatie en probeer te bekijken of je jezelf niet netiets meer rust kan geven. Als je in het wilde weg sollciteert op alles wat maar een beetje in de richting komt heb je alleen maar meer kans dat het niet goed komt volgens mij.
merelvanhrhier
01-08-2025 om 17:28
als iemand nog recente en actuele vacatures als cto of product owner weten waar dan ook in nl of de wereld: let me know.
Jillz
01-08-2025 om 22:25
Merel even serieus, waar dan ook ter wereld?! En dan zeggen dat je er zoveel voor hebt opgegeven. Vervolgens wordt je op lullige wijze aan de kant geschoven en besluit je zelfs je thuisland op te geven als het nodig is. Ik begrijp er niets van. Is dit dan echt wat je wil en tegen elke prijs?
Peaches
02-08-2025 om 00:50
Mja, ik geloof er eigenlijk weinig meer van. Ze zal vast ontslagen zijn, maar iemand op dat niveau reageert dan niet zo. In het wilde weg solliciteren en zelfs op een forum vragen of iemand nog vacatures weet?
Meesje
02-08-2025 om 07:41
Jillz schreef op 01-08-2025 om 22:25:
Merel even serieus, waar dan ook ter wereld?! En dan zeggen dat je er zoveel voor hebt opgegeven. Vervolgens wordt je op lullige wijze aan de kant geschoven en besluit je zelfs je thuisland op te geven als het nodig is. Ik begrijp er niets van. Is dit dan echt wat je wil en tegen elke prijs?
Mwa, ik denk dat ze bedoelt; waar dan ook ter wereld met de voorwaarde dat ik volledig thuis mag werken.
Edit: even teruggelezen. In een paar berichten geleden schrijft ze dat de functie hybride of remote moet kunnen. Ik neem aan dat daarmee volledig of deels thuiswerken wordt bedoeld in cto taal.
haarklover
02-08-2025 om 07:42
Merel, je bent in paniek.
Ik neem aan dat je spaargeld hebt, en met de VSO een zak geld meegekregen hebt.
Solliciteren kan best een paar maanden duren (in augustus werken werkgevers minder snel).
En van 4000 euro in de maand kunnen mensen ook leven.
En dat te weinig is voor jouw huidige woning, dan zul je moeten verhuizen
letterkoekje
02-08-2025 om 08:15
Ik heb mezelf ingehouden om niet bot te zijn. Maar ik sta 100% achter de post van Jillz en moest gisteren nog denken: hoe is het mogelijk dat iemand die dan op zulk topniveau heeft gewerkt, niet bij een volgende firma wordt GEVRAAGD. Ik ben secretaresse geweest en weet wel hoe het in de management-wereld draait. Zelfs zonder dat je je werk kwijt bent, word je door headhunters benaderd. Headhunters die op vraag van grote bedrijven zoeken naar topprofielen en royaal betaald worden om die witte raaf uit de vijver te vissen. (niet verkeerd verstaan, ikzelf was maar een kleine garnaal en ben nooit met headhunters in contact gekomen hoor)
Eigenlijk geloof ik er elke dag minder van, ik verdenk Merel ervan om misschien wel een redelijke functie te hebben gehad, maar zeker niet op het topniveau wat ze pretendeert. Ik denk dat ze hier en daar wel kennis van bepaalde zaken heeft en haar verhaal langs alle kanten aandikt. Zo ook het netwerk, maar toch hier naar vacatures hengelen. Kom op zeg.
Dit is iemand die misschien wel ontslagen is, en geestelijk met dat gegeven niet kan omgaan. Of iemand die zich thuis verveelt en een topic opent om zich te vermaken. Of iemand die nood heeft aan aandacht.
Eigenlijk rammelt dit verhaal al van bij het begin, denk aan de paniek vanwege inkomensverlies maar dan toch een som geld apart om een huis in het buitenland te kopen.
Ik geloof er niks meer van.
Merel, geef eens toe dat je ons allemaal goed hebt liggen. En als je dat 10 blz. geloofwaardig kan volhouden, dan is dat ook een prestatie!
Tijgeroog
02-08-2025 om 09:16
En het heel snel tekenen van een waardeloze VSO, terwijl, als het verhaal klopt, je bij een rechter heel sterk zou staan voor een goede afkoopsom. En dan tot aan de uitspraak van de rechter je nog gewoon je salaris had ontvangen, dus geen tijdsdruk.
krulliebollie
02-08-2025 om 11:07
Tijgeroog schreef op 02-08-2025 om 09:16:
En het heel snel tekenen van een waardeloze VSO, terwijl, als het verhaal klopt, je bij een rechter heel sterk zou staan voor een goede afkoopsom. En dan tot aan de uitspraak van de rechter je nog gewoon je salaris had ontvangen, dus geen tijdsdruk.
Zeker als je weet dat je gedurende die periode je riante salaris doorbetaald krijgt.
Biebel
02-08-2025 om 11:55
Tijgeroog schreef op 02-08-2025 om 09:16:
waarbij de uit dienst treed datum van 1 september al het eerste probleem is, want ze gaat geen ww krijgen op die datum.
Dus of to snapt het niet, en dan heeft ze een slechte advocaat gehad die in haar paniek mee is gegaan. Of letterkoekje heeft gelijk.
Voor het geval het het eerste is; ik snap niet wat en hoe je zoekt. CTO’s gaan via headhunters en die komen als jouw profiel op LinkedIn klopt. Misschien niet nu, nu ze allemaal melk uit een kokosnoot in Bali aan het drinken zijn, maar wel in september.
Product owner betekent dat je inhoudelijk verstand moet hebben van een dienst of product. Heb je dat? Het is nogal een verschil met een cto rol en ook echt wel een andere salaris groep. Die vacatures zijn er vaker, maar ook hier; iedereen ligt op het strand dus niet zo paniekerig.
Over die sollicitatie; als je daar dezelfde blinde haast hebt laten zien, dan verbaast de keuze voor een junior mij helemaal niet. Een senior is fijn als ze de boel meteen goed oppakt, maar als je zo in paniek bent door een ontslag, is dat niet een bewijs van rustig en doortastend optreden.
Weet je heel zeker dat je cv, profiel en LinkedIn in orde zijn? Ik zie nl in je teksten regelmatig een spelfout staan, en als je in deze paniek alles rondstuurt zou het me niet verbazen als je cv baat heeft van de blik van een externe. (Sterker nog, mijn stelling tijdens de door mij gegeven cursus cv is dat élk cv minstens 1 fout bevat. En het is nog niemand gelukt die stelling te ontkrachten).
letterkoekje
02-08-2025 om 14:08
Biebel schreef op 02-08-2025 om 11:55:
[..]
Ik zie nl in je teksten regelmatig een spelfout staan,
Heb ik ook al opgemerkt, maar ik gaf haar het voordeel van de twijfel.
Verder helemaal eens met je tekst, Biebel.
Mlah!
02-08-2025 om 16:50
Mlah! schreef op 22-07-2025 om 20:28:
Afhankelijk van de regio waar je woont: kijk eens bij de netbeheerders. Alliander, Enexis, Stedin, TenneT.
Een hele andere branche dan waar je nu zit, maar volop vacatures en het salaris is goed. En je doet iets wat nuttig is.
Ik zal mezelf maar even quoten. Alleen al bij Alliander zoeken ze vijf product owners.
Ik vind je berichten hier een beetje merkwaardig. Het zal vast de paniek zijn, maar het zorgt ervoor dat je niet stabiel/geloofwaardig overkomt tov het niveau dat je zegt te hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.