Financiën en recht
_melon
09-07-2021 om 09:04
Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!
Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!
Herfstappeltaart
26-10-2021 om 11:33
_melon schreef op 26-10-2021 om 11:32:
[..]
Ja klopt, Poiesz is wel echt een buurtsuper in mijn geval. In de plaatsen zitten meestal ook wel grote ketens hoor, maar dan zit de Poiesz echt in een wijk of kleiner winkelcentrum buiten het grote centrum.
De basis is idd behoorlijk duur. Ik snap het ook nooit als mensen hun weekboodschappen daar gewoon doen, maar ze hebben wel echt goede aanbiedingen. Vaak 1+1 gratis of zelfs 1+2 gratis. Daar komt de Jumbo bij lange na niet aan.
De AH is ook wel echt een aanbiedingswinkel, maar ik heb echt niks met de AH. Het is bij ons een kleine, vreemde winkel. Maar ze gaan verhuizen en verbouwen en hij wordt echt MEGA, dus wie weet ga ik vaker naar de AH in de toekomst.
Wij hebben een AH XL
Winterkoud
26-10-2021 om 11:38
_melon schreef op 26-10-2021 om 11:18:
Ik kijk de aanbiedingen voornamelijk voor luiers en drogisterij artikelen eigenlijk. En Poiesz is hier in het noorden een winkel met echt goede aanbiedingen ook van eigen merk enzo, dus die folder kijk ik ook altijd wel even door.
Poiesz kennen we niet in het midden van het land nee 😁
Drogisterij heeft Kruidvat toch wel vaak goede deals of de Big Bazar.
Winterkoud
26-10-2021 om 11:39
AH zit ook niet zo direct bij mij in de buurt, dus kom ik echt nooit. Jumbo en Hoogvliet of Aldi. En meeste kom ik bij de Jumbo en soms Aldi.
Ysenda
26-10-2021 om 12:15
_melon schreef op 26-10-2021 om 11:32:
[..]
De basis is idd behoorlijk duur. Ik snap het ook nooit als mensen hun weekboodschappen daar gewoon doen, maar ze hebben wel echt goede aanbiedingen. Vaak 1+1 gratis of zelfs 1+2 gratis. Daar komt de Jumbo bij lange na niet aan.
Redenen om bij een dergelijke winkel je boodschappen te doen zijn heel divers maar de belangrijkste meestal:
1. niet bij een andere winkel kunnen komen
2. deze winkel blijven steunen zodat anderen die geen keuze hebben bij een winkel kunnen blijven komen.
Due-scimmie
26-10-2021 om 12:20
Herfstappeltaart schreef op 26-10-2021 om 11:32:
[..]
Ik vind de Lidl 100% pindakaas de aller-allerlekkerste
en het is ook nog een flinke pot.
Deze vind ik ook heel lekker.
Maar nu bij Jumbo voor 1 euro de notenpasta gekocht en die heb ik wel ingeslagen
.
_melon
26-10-2021 om 12:24
Ysenda schreef op 26-10-2021 om 12:15:
[..]
Redenen om bij een dergelijke winkel je boodschappen te doen zijn heel divers maar de belangrijkste meestal:
1. niet bij een andere winkel kunnen komen
2. deze winkel blijven steunen zodat anderen die geen keuze hebben bij een winkel kunnen blijven komen.
Er zijn ook genoeg mensen die het gewoon niet boeit of ze nou €80 of €100 voor een volle kar kwijt zijn en het gewoon een fijne, kleine winkel vinden natuurlijk.
kitchenwitch
26-10-2021 om 12:57
Ik koop ook wel bij ons buurtsupertje. Niet alles, want dat is inderdaad niet te doen. Maar wel de verse dingen die ik buiten mijn bezorgboodschappen nodig heb.
Dat doe ik vooral omdat de kwaliteit altijd prima is, maar ook omdat de eigenaar en zijn vrouw ook echt in onze buurt wonen en iedereen, inclusief ikzelf, ze goed kent. Ze steunen ook allerlei wijkinitiatieven, zoals de speeltuin, buurtfeesten, koningsdagvieringen etc.
Ze bezorgen gratis in het verzorgingshuis in de buurt, ook kleine bestellingen. En ze hebben in hun winkel een gezellig hoekje ingericht met koffie/thee en koekjes, een plantje op tafel en de krant, waar bewoners van datzelfde verzorgingshuis, maar ook alle andere buurtbewoners en "aanlopers" gratis een bakkie kunnen doen en even kunnen kletsen.
Reden genoeg dus om te hopen dat ze nog lang hier blijven zitten. En dat kan alleen maar bij voldoende omzet.
Herfstappeltaart
26-10-2021 om 13:21
kitchenwitch schreef op 26-10-2021 om 12:57:
Ik koop ook wel bij ons buurtsupertje. Niet alles, want dat is inderdaad niet te doen. Maar wel de verse dingen die ik buiten mijn bezorgboodschappen nodig heb.
Dat doe ik vooral omdat de kwaliteit altijd prima is, maar ook omdat de eigenaar en zijn vrouw ook echt in onze buurt wonen en iedereen, inclusief ikzelf, ze goed kent. Ze steunen ook allerlei wijkinitiatieven, zoals de speeltuin, buurtfeesten, koningsdagvieringen etc.
Ze bezorgen gratis in het verzorgingshuis in de buurt, ook kleine bestellingen. En ze hebben in hun winkel een gezellig hoekje ingericht met koffie/thee en koekjes, een plantje op tafel en de krant, waar bewoners van datzelfde verzorgingshuis, maar ook alle andere buurtbewoners en "aanlopers" gratis een bakkie kunnen doen en even kunnen kletsen.
Reden genoeg dus om te hopen dat ze nog lang hier blijven zitten. En dat kan alleen maar bij voldoende omzet.
Sympathiek dat je daar dan af en toe gaat kopen.
Bailey26
26-10-2021 om 14:09
kitchenwitch schreef op 26-10-2021 om 12:57:
Wat goed dat je dat doet.
Ik koop bij de kaasboer altijd yoghurt, vla en eieren. Deze man komt altijd een keer per week door de wijk rijden. Ik weet dat hij altijd extra tijd vrij maakt voor mensen die behoefte hebben aan een praatje. Ook steunt hij veel lokale initiatieven. Vind het belangrijk dat dit soort mensen hun werk op die manier kunnen blijven doen.
Hier is de schilder geweest. Buitenkant zit weer mooi in de verf maar is natuurlijk wel weer een flink bedrag wat afgerekend moest worden.
Gisteren een hello fresh box ontvangen. Voor ons de eerste keer (hadden een leuke kortingcodes gekregen). Weet nog niet of wij de rest van de korting ook gaan gebruiken. Vond zowel de maaltijdkeuze als inhoud een beetje tegenvallen
Deurklinkhanger
29-10-2021 om 22:20
Een electrische verwarming, is dat financieel beter? Het gaat op stroom max 2000watt op vol vermogen. Als ik de kamer kan verwarmen zonder de verwarming ( gas) hoog aan te zetten lijkt mij dat voor de gasprijs beter. De electrische verwarming is niet duur in aanschaf.
Knutselkei
30-10-2021 om 08:08
Afgelopen maand iets minder gespaard....man en zoon allebei een boete voor te hard rijden. Potverdikkie! Zo zonde. Man zit heel veel op de weg en heeft er elk jaar wel 1 x één. Net te hard. Maar zonde blijft t. Zoon net te hard in de polder achter ons huis. Mag ie voor de helft zelf betalen, is eerste. Volgende keer helemaal. Ik zei al dat ze goedkoper eten kregen omde boel weer recht te trekken 😉
We hebben een offertes voor zonnepanelen en airco aangevraagd. Dit gaan we wel doen. Airco kan ook verwarmen en is straks goedkoper dan gas. De prijs viel me mee zo samen.
Herfstappeltaart
30-10-2021 om 08:12
Knutselkei schreef op 30-10-2021 om 08:08:
Afgelopen maand iets minder gespaard....man en zoon allebei een boete voor te hard rijden. Potverdikkie! Zo zonde. Man zit heel veel op de weg en heeft er elk jaar wel 1 x één. Net te hard. Maar zonde blijft t. Zoon net te hard in de polder achter ons huis. Mag ie voor de helft zelf betalen, is eerste. Volgende keer helemaal. Ik zei al dat ze goedkoper eten kregen omde boel weer recht te trekken 😉
We hebben een offertes voor zonnepanelen en airco aangevraagd. Dit gaan we wel doen. Airco kan ook verwarmen en is straks goedkoper dan gas. De prijs viel me mee zo samen.
O dat is zeker zonde een boete voor te hard rijden. Wij hadden er nog nooit één gehad, tot een paar jaar terug, tijdens de vakantie nota bene. We waren in Loosdrecht geweest, over de Loosdrechtse-dijk gereden en kregen toen een bon thuis toen we allang weer terug waren. Ons nergens van bewust geweest en de overtreding betrof iets van 4 km. te hard ofzo
.
_melon
30-10-2021 om 15:33
Deurklinkhanger schreef op 29-10-2021 om 22:20:
Een electrische verwarming, is dat financieel beter? Het gaat op stroom max 2000watt op vol vermogen. Als ik de kamer kan verwarmen zonder de verwarming ( gas) hoog aan te zetten lijkt mij dat voor de gasprijs beter. De electrische verwarming is niet duur in aanschaf.
Verschilt heel erg. Mijn hobbykamer verwarm ik elektrisch. Dat kost me op een avondje nog geen euro. Maar ik zit er niet elke avond en het is geen hele grote ruimte dusja.
Winterkoud
13-11-2021 om 19:28
Mijn boodschappen week uitgave gaan goed hier, gemiddeld op 140,- euro en dat is ook mijn doel 😁
Wel dure maanden nu met oa Sinterklaas.
En ik had voor mezelf 2 paar laarsjes gekocht, nette en lekker warme robuustere laarsjes.
Wel hadden we een tegenvaller met ons warmtenet, moesten wat bijbetalen en maandvoorschot gaat iets omhoog. Nu is energierekening juist stuk omlaag gegaan door extra zonnepanelen dus we gaan per saldo niet omhoog.
Zorgverzekering gaat vanaf 2022 7 euro per maand omhoog, merk ik per saldo ook niet veel van want wij betalen als in januari rekening voor het hele jaar.
Netherfield
13-11-2021 om 19:36
Vandaag schoenen gekocht voor de kinderen, was onder het budget wat ik er voor bedacht had!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
en het is ook nog een flinke pot.