Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!

_melon

_melon

26-10-2021 om 09:34 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 26-10-2021 om 09:33:

[..]

Bedoel je de gewone Lidl-app? Nee ik heb een man die erg tegen dit soort dingen is. Privacygevoeligheid enzo. En ik "pick my battles' dus laat het maar. Ik zie de aanbiedingen vanzelf en neem de folder uit de winkel mee voor de volgende week.

Reclamefolder is een app waar alle folders van alle winkels in komen te staan. En er zit een zoekfunctie in. Ik gebruik 'm elke week om de nieuwe folders te bekijken!

Herfstappeltaart schreef op 26-10-2021 om 09:33:

[..]

Bedoel je de gewone Lidl-app? Nee ik heb een man die erg tegen dit soort dingen is. Privacygevoeligheid enzo. En ik "pick my battles' dus laat het maar. Ik zie de aanbiedingen vanzelf en neem de folder uit de winkel mee voor de volgende week.

waarom de folder meenemen, die staat toch ook gewoon online, daar heb je helemaal geen app voor nodig. 

_melon schreef op 26-10-2021 om 09:34:

[..]

Reclamefolder is een app waar alle folders van alle winkels in komen te staan. En er zit een zoekfunctie in. Ik gebruik 'm elke week om de nieuwe folders te bekijken!

Oke dus daar hoef je niet allerlei persoonlijke gegevens in te vullen? Ik kijk vaak even op internet, bijvoorbeeld naar de bonusaanbiedingen van AH.

_melon schreef op 26-10-2021 om 09:34:

[..]

ik ben ook niet dol op apps, gewoon niet, want je moet altijd toch weer gegevens afgeven, locatie delen enzo. ook bij de folder app, want de aanbiedingen zijn regio afhankelijk.

Ysenda schreef op 26-10-2021 om 09:36:

[..]

waarom de folder meenemen, die staat toch ook gewoon online, daar heb je helemaal geen app voor nodig.

Klopt hoor, ik kijk ook vaak online, maar dat foldertje doorbladeren vind ik gewoon leuk om te doen. Het is ook het enige foldertje want verder heb ik een nee/nee stickers op de brievenbus.

_melon

_melon

26-10-2021 om 09:48 Topicstarter

Ysenda schreef op 26-10-2021 om 09:38:

[..]

ik ben ook niet dol op apps, gewoon niet, want je moet altijd toch weer gegevens afgeven, locatie delen enzo. ook bij de folder app, want de aanbiedingen zijn regio afhankelijk.

Ik heb de AlleFolders.nl app en daar heb ik niks in hoeven stellen en geen gegevens af moeten geven. Daar heb je ook geen account. De Lidl folder is overigens ook allang niet meer regio gebonden. Verder kan je gewoon aantikken welke folder je wilt zien. 

---------------------
Overigens heb ik daar ook 0 problemen mee, maar dat terzijde. Vind het juist super fijn dat ik persoonlijke aanbiedingen krijg van de AH en Jumbo enzo. Kom maar door!

Hm, geld besparen lukt niet heel erg als je beide kinderen eindelijk (twee jaar na de belofte) hun felbegeerde huisdieren hebben. Wat is die huisvesting duur zeg 

Gelukkig in het onderhoud geen dure dieren, klein hamstertje en een bergje vissen. En tegenwoordig hoef je blijkbaar niet meer elke week alles te verschonen, maar is het voor zowel aquarium als kooi voldoende om 20% te vervangen om de twee weken. Geen idee, we gaan het zien, maar zijn huisdieren zoveel schoner geworden dan in mijn jeugd?? De hamster in ieder geval wel, die heeft één van haar twee huisjes uitgekozen als toilet, dus dat is makkelijk schoon te houden 

Het is maar hoogst zelden dat een aanbieding passend is bij ons. We gebruiken eigenlijk alleen maar basis dingen, geen A merken. Er zijn er maar 2 die ik echt in de gaten houd: 1+1 gratis voor cola en lipton thee. 
Klein huishouden, weinig ruimte voor voorraden (kleine vriezer, 1 kast met droge voorraad)

Van de bonus van AH van deze week is er niets wat past. Het enige product dat wij dan gebruiken dat in de aanbieding is is het net mandarijnen, maar wat moet ik met 2 netten, die 2e is beschimmeld voor we er aan toe zijn. 

Bij de Lidl: de prei want goedkoper dan bij AH.

Jumbo: niets.

Ik hou alleen de pindakaas aanbiedingen in de gaten. Voor vrijwel alle andere producten geldt dat we al goedkoop gebruiken of dat we switchen al naar gelang hetgeen in de aanbieding is.

Ysenda schreef op 26-10-2021 om 11:02:

Het is maar hoogst zelden dat een aanbieding passend is bij ons. We gebruiken eigenlijk alleen maar basis dingen, geen A merken. Er zijn er maar 2 die ik echt in de gaten houd: 1+1 gratis voor cola en lipton thee.
Klein huishouden, weinig ruimte voor voorraden (kleine vriezer, 1 kast met droge voorraad)

Van de bonus van AH van deze week is er niets wat past. Het enige product dat wij dan gebruiken dat in de aanbieding is is het net mandarijnen, maar wat moet ik met 2 netten, die 2e is beschimmeld voor we er aan toe zijn.

Bij de Lidl: de prei want goedkoper dan bij AH.

Jumbo: niets.

Hier exact zo, meeste van alle aanbiedingen heb ik niks aan. En prima, want ik kijk gewoon in de winkel zelf wat er in de aanbieding is. En ik ga niet alle supermarkten af voor eventuele aanbiedingen die wel praktisch zijn, dat kost me teveel tijd. 

Vorige week zat ik zowaar onder de 130,- euro aan boodschappen, goede week! 

Femke09 schreef op 26-10-2021 om 10:44:

Hm, geld besparen lukt niet heel erg als je beide kinderen eindelijk (twee jaar na de belofte) hun felbegeerde huisdieren hebben. Wat is die huisvesting duur zeg

Gelukkig in het onderhoud geen dure dieren, klein hamstertje en een bergje vissen. En tegenwoordig hoef je blijkbaar niet meer elke week alles te verschonen, maar is het voor zowel aquarium als kooi voldoende om 20% te vervangen om de twee weken. Geen idee, we gaan het zien, maar zijn huisdieren zoveel schoner geworden dan in mijn jeugd?? De hamster in ieder geval wel, die heeft één van haar twee huisjes uitgekozen als toilet, dus dat is makkelijk schoon te houden

O ja aanschaf is dan best prijzig, maar zoals cavia's die wij hebben zijn in eten drinken schoonhouden ook niet zo duur. En hun groente gaan mee in mijn boodschappen, sommige dingen echt voor de cavia's zelf en meeste gewoon rest van ons. Broccoli loof en stam bv. Rest van de sla, wortels, komkommer en appelschillen. 

_melon

_melon

26-10-2021 om 11:18 Topicstarter

Ik kijk de aanbiedingen voornamelijk voor luiers en drogisterij artikelen eigenlijk. En Poiesz is hier in het noorden een winkel met echt goede aanbiedingen ook van eigen merk enzo, dus die folder kijk ik ook altijd wel even door.

_melon schreef op 26-10-2021 om 11:18:

Ik kijk de aanbiedingen voornamelijk voor luiers en drogisterij artikelen eigenlijk. En Poiesz is hier in het noorden een winkel met echt goede aanbiedingen ook van eigen merk enzo, dus die folder kijk ik ook altijd wel even door.

Naar mijn idee is Poiez in basis vrij duur en vooral op plekken waar de grote ketens niet zitten, buurtsuper idee. Klopt dat of heb ik het mis?

_melon

_melon

26-10-2021 om 11:32 Topicstarter

Ysenda schreef op 26-10-2021 om 11:21:

[..]

Naar mijn idee is Poiez in basis vrij duur en vooral op plekken waar de grote ketens niet zitten, buurtsuper idee. Klopt dat of heb ik het mis?

Ja klopt, Poiesz is wel echt een buurtsuper in mijn geval. In de plaatsen zitten meestal ook wel grote ketens hoor, maar dan zit de Poiesz echt in een wijk of kleiner winkelcentrum buiten het grote centrum.

De basis is idd behoorlijk duur. Ik snap het ook nooit als mensen hun weekboodschappen daar gewoon doen, maar ze hebben wel echt goede aanbiedingen. Vaak 1+1 gratis of zelfs 1+2 gratis. Daar komt de Jumbo bij lange na niet aan.

De AH is ook wel echt een aanbiedingswinkel, maar ik heb echt niks met de AH. Het is bij ons een kleine, vreemde winkel. Maar ze gaan verhuizen en verbouwen en hij wordt echt MEGA, dus wie weet ga ik vaker naar de AH in de toekomst.

Femke09 schreef op 26-10-2021 om 11:11:

Ik hou alleen de pindakaas aanbiedingen in de gaten. Voor vrijwel alle andere producten geldt dat we al goedkoop gebruiken of dat we switchen al naar gelang hetgeen in de aanbieding is.

Ik vind de Lidl 100% pindakaas de aller-allerlekkerste 

en het is ook nog een flinke pot.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.