Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wie doet er mee? Minder geld uitgeven!

Op VIVA is dit een goedlopend topic waar ik met veel plezier in mee schrijf. Spaar en bespaar goeroe's, verenig u!


Winterkoud schreef op 07-10-2021 om 22:03:

[..]

Ik heb gewoon een thermoskan hoor, niks spannends aan ha ha. Had hem ooit aangeschaft voor oa heet water mee te nemen voor flesjes maken onderweg 😉

Kijk goed geshopt in de kringloop, en studio Anneloes is zeker goede koop, duur merk voor zover ik weet en fijne kleding. Heeft zij ook niet veel van dat travelingsstof?

Wij hebben in de vakantie bij IKEA nieuw servicepakket gekocht (6 delig) omdat borden echt geen 1 meer heel heel was en alles net verschillend 🙈 dus wij zijn juist gegaan voor weer eenheid 😁.

O ja flesjes maken onderweg, die tijd ligt hier ook alweer een hele tijd achter ons gelukkig. Boterham of Liga meenemen is toch makkelijker 


ja de rok is van travelstof idd. Ik ben daar niet erg weg van omdat ik het vaak koud vind aanvoelen op de huid, maar onder een rok draag ik toch altijd een panty. Ook in de zomer wegens anders schurende bovenbenen. En hij zit gewoon echt heel mooi, goede lengte en is lekker basic zwart dus past bij vanalles. Toch maar eens proberen dus. 
mocht het niks zijn dan verkoop ik hem op Vinted, ik zag ze daarop staan voor 30-40 euro (ik heb er een tientje voor betaald). 

Regendrup. schreef op 08-10-2021 om 15:20:

[..]

Wat heeft ie al allemaal overleefd dan?

Overreden met een trekker op een half verhard pad (denk niet dat ie hetzelfde op beton overleefd zou hebben), van het balkon gevallen en dan het gebruikelijke vallen van tafels, stoelen en het gesmijt met rugzakken bij vliegtuigen en ander ov in Azië.  

Hobbelster schreef op 08-10-2021 om 19:21:

[..]

O ja flesjes maken onderweg, die tijd ligt hier ook alweer een hele tijd achter ons gelukkig. Boterham of Liga meenemen is toch makkelijker


ja de rok is van travelstof idd. Ik ben daar niet erg weg van omdat ik het vaak koud vind aanvoelen op de huid, maar onder een rok draag ik toch altijd een panty. Ook in de zomer wegens anders schurende bovenbenen. En hij zit gewoon echt heel mooi, goede lengte en is lekker basic zwart dus past bij vanalles. Toch maar eens proberen dus.
mocht het niks zijn dan verkoop ik hem op Vinted, ik zag ze daarop staan voor 30-40 euro (ik heb er een tientje voor betaald).

Ja hier ook al een heel poosje geen flesjes meer, maar thermoskan wel netjes bewaard uiteraard 😉 

Ja kleding van travelingsstof en zeker van Anneloes zijn gewild volgens mij! En misschien bevalt hij prima ja. Ik draag geen rokken, hou daar zo niet van. Voel me er heel ongemakkelijk in. Vanavond wel een zwarte flared broek en groen zwarte blouse gekocht, want binnenkort heb ik een bruiloft! Dus even iets leuks maar toch casual aanschaffen. Heb op Zalando nog deze besteld: als tweede / extra keus.  https://www.zalando.nl/mbym-lione-longsleeve-rosebud-mb121d05c-j11.html

Bespaar maand hier, nee niet echt 🙈


Ysenda schreef op 08-10-2021 om 20:40:

[..]

Overreden met een trekker op een half verhard pad (denk niet dat ie hetzelfde op beton overleefd zou hebben), van het balkon gevallen en dan het gebruikelijke vallen van tafels, stoelen en het gesmijt met rugzakken bij vliegtuigen en ander ov in Azië.

Zo die heeft echt al een hoop meegemaakt! 

Ik ben vandaag over de grens (Belgie) gaan tanken. Vanuit mijn werk naar huis wel een stukje om, maar wel rendabel aangezien het 12 euro op een tank scheelt. Dus 36 euro per maand gemiddeld. 

Net uit eten geweest. Was leuk  maar merk dat ik het die 40 euro vaak niet helemaal meer waard vind. Maar ik begin ook wel een beetje een vrek te worden. 

Ben aan het bulkkoken, langzamer rijden, in België tanken, aanbiedingen in de gaten houde, stekkers eruit als ik weg ben en vaker douchen i in de sportschool. Scheelt al bij elkaar toch best wel wat. Al kan ik het makkelijk betalen om minder op te letten. Maar ik merk dat het een soort sport aan het worden is. Hebben jullie dat ook ? 
Ik geniet ook echt van dit topic.  

Mick87 schreef op 08-10-2021 om 21:04:

 Al kan ik het makkelijk betalen om minder op te letten. Maar ik merk dat het een soort sport aan het worden is. Hebben jullie dat ook ?
Ik geniet ook echt van dit topic.

Ja het is zeker een sport om vooral niet onnodig geld uit te geven. Ik vind uit eten gaan geen zonde geld, maar eet niet meer dan dat ik op kan. En ik zal niet snel broodjes, koffie thee onderweg halen. 

Ik geef bewust geld uit, als ik iets echt graag wil maar het is wel luxe (zoals mijn air bullets) is me dat de uitgave wel waard omdat ik weet dat ik het veel gebruik. 

Spaargeld is ook lastig om dat te zien slinken, eenmaal een mijlpaal bereikt geef je die niet zo snel meer op. Ook daar ben je bewuster van waar het naar toegaat. 

leuke top, winterkoud! Ook je groen zwarte blouse met broek klinkt mooi. 
Ik draag vaak jurken, rokken eigenlijk vooral soms in de zomer. Eens zien of deze wel de kast uit komt, hij hangt iig fris gewassen klaar! 
Die thermoskan heeft idd een boel overleefd, wauw! Leuk hè van die dingen waar je zoveel herinneringen aan hebt en je nog geregeld gebruikt / in je handen hebt. 
heb dat met mijn rugzak die ik kocht vlak voor mijn reis naar Bali, is nog naar diverse andere landen mee geweest en hebben we de afgelopen jaren als luiertas gebruikt. Nu ligt ie sinds een paar weken weer op zolder. Maar die gaat vast nog wat reizen en dagjes weg meemaken! Is een heerlijke tas. (En was niet duur, ik dacht destijds 19 of 29 euro bij Scapino) 

Hahaha Mick de vrek, nou ik snap je wel hoor! Veel van de dingen die je noemt doe ik ook / zou ik zomaar kunnen doen. Vind horeca ook duur, ik kijk tegenwoordig altijd naar recente reviews of ik er mijn geld wil uitgeven. Maar geregeld thuis luxe lunchen of eten, heb je er ook nog eens meerdere keren / dagen plezier van. Ik heb ook lol in dit topic. 

Stond vanochtend bij tankstation, zag de zakjes chips en repen en frisdrank liggen. En dacht, vroeger, toen ik nog bij mijn ouders woonde en wel al werkte (en veel auto reed en rookte dus vaak naar tankstation ging) kocht ik dat zonder blikken of blozen. Maarja ik had geen idee van hoe duur het echte leven was. Nu vind ik het alleen maar zonde. Ben sinds ik uit huis ben veel prijsbewuster geworden. Ik hoop dat mijn kind dat iets eerder wordt dan ik dat was.

Winterkoud schreef op 08-10-2021 om 21:12:

[..]

Ja het is zeker een sport om vooral niet onnodig geld uit te geven. Ik vind uit eten gaan geen zonde geld, maar eet niet meer dan dat ik op kan. En ik zal niet snel broodjes, koffie thee onderweg halen.

Ik geef bewust geld uit, als ik iets echt graag wil maar het is wel luxe (zoals mijn air bullets) is me dat de uitgave wel waard omdat ik weet dat ik het veel gebruik.

Spaargeld is ook lastig om dat te zien slinken, eenmaal een mijlpaal bereikt geef je die niet zo snel meer op. Ook daar ben je bewuster van waar het naar toegaat.

Dit had ik geschreven kunnen hebben. (behalve dan van de air bullets want wat zijn dat?). Ik ben best heel zuinig maar als ik echt iets graag wil (of man) koop/doe ik het wel. Wel àltijd binnen de begroting. Ik heb overal 'potjes' voor. Is het betreffende potje leeg dan gaat het feest (aankoop) niet door.

Mick87 schreef op 08-10-2021 om 21:04:

Ik ben vandaag over de grens (Belgie) gaan tanken. Vanuit mijn werk naar huis wel een stukje om, maar wel rendabel aangezien het 12 euro op een tank scheelt. Dus 36 euro per maand gemiddeld.

Net uit eten geweest. Was leuk maar merk dat ik het die 40 euro vaak niet helemaal meer waard vind. Maar ik begin ook wel een beetje een vrek te worden.

Ben aan het bulkkoken, langzamer rijden, in België tanken, aanbiedingen in de gaten houde, stekkers eruit als ik weg ben en vaker douchen i in de sportschool. Scheelt al bij elkaar toch best wel wat. Al kan ik het makkelijk betalen om minder op te letten. Maar ik merk dat het een soort sport aan het worden is. Hebben jullie dat ook ?
Ik geniet ook echt van dit topic.

Dat tanken doen wij ook als we de kans krijgen. Het is voor ons nèt te ver om er speciaal naartoe te rijden maar we komen regelmatig in België en zorgen dan dat de tank niet vol zit zodat we daar kunnen tanken. (Helaas is de Westerscheldetunnel nog steeds niet gratis maar af en toe zijn er tolvrije dagen).

Ik vind besparen ook een sport en heb er lol in. Ben ook al jaren fan van Marieke Henselmans.

Herfstappeltaart schreef op 09-10-2021 om 07:59:

[..]

Dit had ik geschreven kunnen hebben. (behalve dan van de air bullets want wat zijn dat?). Ik ben best heel zuinig maar als ik echt iets graag wil (of man) koop/doe ik het wel. Wel àltijd binnen de begroting. Ik heb overal 'potjes' voor. Is het betreffende potje leeg dan gaat het feest (aankoop) niet door.

Eigenlijk zijn dat airpods van een ander merk 🙃 maar voor mijn telefoon hadden ze die heel lang niet waardoor ik nog oortjes met draadje in mijn nek had, heel onhandig en je ziet ze zo. Nu ook alleen dopjes voor in mijn oren. Deze zijn dus wel 149,- euro, maar ik gebruik ze wel echt veel. 


Winterkoud schreef op 09-10-2021 om 08:29:

[..]

Eigenlijk zijn dat airpods van een ander merk 🙃 maar voor mijn telefoon hadden ze die heel lang niet waardoor ik nog oortjes met draadje in mijn nek had, heel onhandig en je ziet ze zo. Nu ook alleen dopjes voor in mijn oren. Deze zijn dus wel 149,- euro, maar ik gebruik ze wel echt veel.


Aha!. Nou dat is dan iets waar je ook voor 149 euro plezier van hebt 

_melon

_melon

09-10-2021 om 09:10 Topicstarter

Winterkoud schreef op 08-10-2021 om 21:12:

[..]

Ja het is zeker een sport om vooral niet onnodig geld uit te geven. Ik vind uit eten gaan geen zonde geld, maar eet niet meer dan dat ik op kan. En ik zal niet snel broodjes, koffie thee onderweg halen.

Ik geef bewust geld uit, als ik iets echt graag wil maar het is wel luxe (zoals mijn air bullets) is me dat de uitgave wel waard omdat ik weet dat ik het veel gebruik.

Spaargeld is ook lastig om dat te zien slinken, eenmaal een mijlpaal bereikt geef je die niet zo snel meer op. Ook daar ben je bewuster van waar het naar toegaat.

Je schrijft mijn tekst. 

Op de airpods na.

ik heb wel net een nieuwe portemonnee gekocht van 70 euro. Ik wil al jaren zo'n cowboys bag portemonnee
 En aangezien ik wel bespaard heb wil ik dat bespaarde geld wel in een mooie portemonnee

Mick87 schreef op 09-10-2021 om 10:53:

ik heb wel net een nieuwe portemonnee gekocht van 70 euro. Ik wil al jaren zo'n cowboys bag portemonnee
En aangezien ik wel bespaard heb wil ik dat bespaarde geld wel in een mooie portemonnee

Precies! En dat zijn ook de aankopen waar je echt blij van wordt en gebruikt.

Zoals mijn schoonmoeder koopt echt tig prulletjes en meuk bij de action en dat soort winkels. En vervolgens is het weer troep of ligt het weer in een hoek, maar kost wel elke keer euro hier paar euro daar. Kleding ook, ze heeft zelfs kleding met kaartjes en al gewoon zo maanden in de kast hangen en nooit weet ze wat aan te trekken of koopt ze weer iets want was maar zoveel. Dat soort koopjes doe ik niet en die winkels vermijd ik zoveel mogelijk 😁 maar genoeg mensen die dat wel leuk vinden uiteraard. 

_melon schreef op 09-10-2021 om 09:10:

[..]

Je schrijft mijn tekst.

Op de airpods na.

Haha, ja dat is iets wat je gebruikt of niet denk ik 😉

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.