Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Webshop accepteert retour niet

Hi, ik heb een jurk besteld bij All Things Mochi. Veel te lang, niet mooi, maar soit. Ik moest het via DPD retourneren. Gelukkig een foto van het pakket incl retourlabel gemaakt. Want vandaag, een maand later, kreeg ik een bericht van Klarna dat de webshop de retour niet heeft ontvangen. Dus ik een foto van het pakket incl retourcode (waarop te zien was dat ze het al een maand hebben) naar de webshop gestuurd. Sturen ze terug dat ze de retour niet aannemen want ik had online een formulier moeten invullen? Ik heb gewoon het retourlabel uit de zak gepakt en geplakt en dat niet gezien. Heb ik nu nog rechten? Ook flauw dat ze dat 30 dagen later pas melden.. anders mogen ze het terugsturen en stuur ik het alsnog retour mer formulier. Termijn zal wel zijn verlopen. 

Wat een vervelend retourbeleid heeft deze webwinkel. Omdat ze inderdaad op de site aangeven dat je artikelen moet registreren en dat ze anders niet terugbetalen.... ben ik bang dat je er weinig aan kunt doen. Eventueel kan je consuwijzer bellen voor advies 088 070 70 70.

Kan ik mijn bestelling retourneren of ruilen?

Voor klanten die vanuit Nederland bestellen, registreer de artikelen die u wilt retourneren en genereer uw retourlabel bij Mochi X Returnista. Houd er rekening mee dat alleen artikelen die via de bovenstaande link zijn geregistreerd, kunnen worden terugbetaald. Het samenvoegen van orders is helaas niet mogelijk. Wij bieden retourzendingen aan binnen 14 kalenderdagen na ontvangst. De kosten van een drop-off retourlabel bedragen €7,75. Voor andere vragen over retourzendingen uit Nederland kunt u contact opnemen met [email protected].

Mochi Levering & Retouren | Online winkelen | Mochi® Officiële Winkel

Dit is geen geldige reden om een retour te weigeren. Even ChatGPT vragen om een mail op te stellen met juridische onderbouwing en verzenden met de boodschap dat je het bedrag graag binnen x dagen op je rekening ziet.

Bedrijven willen tegenwoordig zo weinig mogelijk doen voor hun geld.

Volgens mij is wettelijk aangetoond dat je het artikel retour hebt gestuurd ook al is het niet volgens de tien gemakken van de verkoper verlopen en moet hij het bedrag retourneren.

Is voor de webshop makkelijk te achterhalen dat jij het artikel teruggestuurd hebt? 

Pilatespas

Pilatespas

11-08-2025 om 21:41 Topicstarter

Loezzie schreef op 11-08-2025 om 21:14:

Is voor de webshop makkelijk te achterhalen dat jij het artikel teruggestuurd hebt?

Ja ik heb de track and trace screenshot erbij gedaan. 

Pilatespas

Pilatespas

11-08-2025 om 21:42 Topicstarter

Moxxie schreef op 11-08-2025 om 19:00:

Dit is geen geldige reden om een retour te weigeren. Even ChatGPT vragen om een mail op te stellen met juridische onderbouwing en verzenden met de boodschap dat je het bedrag graag binnen x dagen op je rekening ziet.

Super idee. Heb ik gedaan en mail gestuurd... helaas stuurt ze terug dat het wel mag. Ga nu even kijken wat ik kan doen. Vind het erg raar. Heb geen jurk, wel betaald, binnen 14 dagen geretourneerd..

Ik heb dat een keer bij een andere shop gehad. Alsnog ingevuld en toen wel gekregen. Wie weet?

-reactie verwijderd (lay-out werkte niet mee)-

Maar ik raad je aan Chat GPT even te vragen welke artikelen het in staat. En daarmee deze webshop om de oren te slaan. Krijg je geen gehoor, dan rechtsbijstand er op af sturen. (en daarna een snoeiharde recensie)

Pilatespas

Pilatespas

11-08-2025 om 23:58 Topicstarter

ik baal echt. Ook een hele dure jurk, van 225 ofzoiets. Ik heb via chatgpt idd nog een mail gestuurd... hoop dat ze bijdraaien. Heb hier zo geen zin in.

w

Pilatespas schreef op 11-08-2025 om 21:41:

[..]

Ja ik heb de track and trace screenshot erbij gedaan.

En bij binnenkomst bij hen? Was het dan duidelijk dat het om jouw pakket ging? 

Pilatespas

Pilatespas

12-08-2025 om 08:05 Topicstarter

Loezzie schreef op 12-08-2025 om 07:26:

w

[..]

En bij binnenkomst bij hen? Was het dan duidelijk dat het om jouw pakket ging?

Ja staat 2x op voorkant (daar heb ik foto van), en weet niet of er binnenin een orderbevestiging zat.  Is al een maand geleden. De webshop is niet groot, lijkt mij niet dat ze tig pakketten verstuurd. 

Onderwerp: Laatste sommatie tot terugbetaling onterecht geweigerde retour

Geachte [Naam / Klantenservice],

Op [datum] heb ik [omschrijving product] geretourneerd. U weigert deze retour omdat ik geen online formulier heb ingevuld.

Dit is in strijd met artikel 6:230o BW en Richtlijn 2011/83/EU: het herroepingsrecht kan met elke ondubbelzinnige verklaring worden uitgeoefend. Het gebruik van uw eigen formulier mag niet verplicht worden gesteld.

Ik heb binnen de wettelijke termijn duidelijk gemaakt dat ik de overeenkomst wil herroepen en het product tijdig geretourneerd. Uw weigering is derhalve onrechtmatig.

Ik sommeer u hierbij het aankoopbedrag van €[bedrag] inclusief verzendkosten uiterlijk binnen 7 dagen na dagtekening van deze e-mail over te maken op IBAN [jouw IBAN].

Bij uitblijven van betaling zal ik zonder verdere aankondiging:

1. Een formele melding doen bij de Autoriteit Consument & Markt wegens overtreding van de consumentenwetgeving;

2. Uw handelswijze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en/of het Europees ODR-platform;

3. Een civiele procedure starten bij de kantonrechter, waarbij ik tevens wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten zal vorderen.

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie serieus neemt en zie uw betaling graag binnen de gestelde termijn tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Pilatespas

Pilatespas

12-08-2025 om 18:03 Topicstarter

Moxxie schreef op 12-08-2025 om 17:52:

Onderwerp: Laatste sommatie tot terugbetaling onterecht geweigerde retour

Geachte [Naam / Klantenservice],

Op [datum] heb ik [omschrijving product] geretourneerd. U weigert deze retour omdat ik geen online formulier heb ingevuld.

Dit is in strijd met artikel 6:230o BW en Richtlijn 2011/83/EU: het herroepingsrecht kan met elke ondubbelzinnige verklaring worden uitgeoefend. Het gebruik van uw eigen formulier mag niet verplicht worden gesteld.

Ik heb binnen de wettelijke termijn duidelijk gemaakt dat ik de overeenkomst wil herroepen en het product tijdig geretourneerd. Uw weigering is derhalve onrechtmatig.

Ik sommeer u hierbij het aankoopbedrag van €[bedrag] inclusief verzendkosten uiterlijk binnen 7 dagen na dagtekening van deze e-mail over te maken op IBAN [jouw IBAN].

Bij uitblijven van betaling zal ik zonder verdere aankondiging:

1. Een formele melding doen bij de Autoriteit Consument & Markt wegens overtreding van de consumentenwetgeving;

2. Uw handelswijze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel en/of het Europees ODR-platform;

3. Een civiele procedure starten bij de kantonrechter, waarbij ik tevens wettelijke rente en buitengerechtelijke incassokosten zal vorderen.

Ik vertrouw erop dat u deze kwestie serieus neemt en zie uw betaling graag binnen de gestelde termijn tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dankjewel, ik had gisteren iets soortgelijks gestuurd. Daar reageerde ze op dat ze in haar recht staat... ik heb toen nog een mail gestuurd dat ik informatie ga inwinnen bij een Geschillencommissie of iets dergelijks. Daarnaast heb ik haar gevraagd waarom ze zo bizar klantonvriendelijk doet. Ik snap dit niet. 

Geen reactie, maar vandaag wel een mail waarin er staat dat het geld wordt terug gestort.

Een hoop gezeik, gezeur. Snap echt niet waarom... maar topic kan dus op slot..

Superirritant. Ze proberen je gewoon te overrulen met een potje blufpoker.

Maar ja, bij jou is niet gelukt deze keer, eind goed al goed 🤩.

Pilatespas

Pilatespas

12-08-2025 om 19:49 Topicstarter

Moxxie schreef op 12-08-2025 om 18:28:

Superirritant. Ze proberen je gewoon te overrulen met een potje blufpoker.

Maar ja, bij jou is niet gelukt deze keer, eind goed al goed 🤩.

Precies! Laat het een waarschuwing zijn..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.