Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

off topic; iets wat goedkoper geworden is: roomboter vorig jaar zo duur geworden dat ik weinig meer bakte, nu ruim een euro goedkoper!

Groentetuin schreef op 08-08-2026 om 13:36:

off topic; iets wat goedkoper geworden is: roomboter vorig jaar zo duur geworden dat ik weinig meer bakte, nu ruim een euro goedkoper!

Ik koop tegenwoordig roomboter bij Jumbo, ik weet even het merk niet meer maar die is erg voordelig.

Netherfield schreef op 08-08-2026 om 12:27:

Wij hebben in Italië de drogist leeggekocht. Pot haarmasker wat hier €12 kost, was daar €5. Douchegel, verpakking van 500ml kost hetzelfde als hier 250ml. We haalden met 8 man een ijsje, sommige twee bolletjes, anderen 3, €28. Ik ga verhuizen denk ik. Jammer dat de lonen daar ook lager liggen…

Ja, daarom natuurlijk ook goedkoper…. Personeelskosten zijn dus ook een stuk minder. Logisch dus.

Ik heb net echt bizar dure boodschappen gedaan: Pepsi Max, Icetea Peach en 7Up voor de Soda stream machine, per stuk 6,99. Als je de ingrediënten achterop leest, is het vooral water, suiker en aroma. Nou goed, er gaat vast lekker van gedronken worden en ik ga er Calippo's cola van maken. Misschien ga ik een volgende keer zelf cola maken, dat is ook wel te doen.

Martje80 schreef op 08-08-2026 om 13:43:

Ik heb net echt bizar dure boodschappen gedaan: Pepsi Max, Icetea Peach en 7Up voor de Soda stream machine, per stuk 6,99. Als je de ingrediënten achterop leest, is het vooral water, suiker en aroma. Nou goed, er gaat vast lekker van gedronken worden en ik ga er Calippo's cola van maken. Misschien ga ik een volgende keer zelf cola maken, dat is ook wel te doen.

Ik ben heel benieuwd hoe je zelf cola maakt, geen idee wat erin zit nl

Groentetuin schreef op 08-08-2026 om 14:16:

[..]

Ik ben heel benieuwd hoe je zelf cola maakt, geen idee wat erin zit nl

Ik denk dat je er dan van schrikt hoeveel suiker je erin moet doen..

Broodjebrie schreef op 08-08-2026 om 14:26:

[..]

Ik denk dat je er dan van schrikt hoeveel suiker je erin moet doen..

Nou oke, dan wil ik wel weten wat er in cola zero zit

Groentetuin schreef op 08-08-2026 om 17:23:

[..]

Zelf cola maken gaat thuis niet makkelijk lukken. Niet alle ingrediënten zijn verplicht om te labelen en je weet de specifieke hoeveelheden ook niet.

Zelfs als producent voor Coca-Cola of Pepsi cola krijg je het specifieke recept niet, je krijgt onderdelen aangeleverd.  En de samenstelling verschilt ook per land/regio omdat de smaak van de consument niet overal hetzelfde is.

Groentetuin schreef op 08-08-2026 om 17:23:

[..]

Wahaha dat weet ik niet. Wellicht dat Google het wel weet 

Broodjebrie schreef op 08-08-2026 om 17:38:

[..]

Wahaha dat weet ik niet. Wellicht dat Google het wel weet

Die weet het ook niet. Wat ik al zei, zelf's als producent weet je het niet. Je krijgt een recept dat uit verschillende blends bestaat. En die blends komen bij verschillende leveranciers vandaan.

Netherfield schreef op 08-08-2026 om 12:27:

Wij hebben in Italië de drogist leeggekocht. Pot haarmasker wat hier €12 kost, was daar €5. Douchegel, verpakking van 500ml kost hetzelfde als hier 250ml. We haalden met 8 man een ijsje, sommige twee bolletjes, anderen 3, €28. Ik ga verhuizen denk ik. Jammer dat de lonen daar ook lager liggen…

Ik vond ijs juist heel duur vorig jaar in Italië. Volgens mij minstens 4 euro voor een bolletje. 

watertoren schreef op 08-08-2026 om 10:06:

Ik kocht van de week een zakje pijnboompitten van 100g bij de Jumbo voor 5 euro. Het is dat ik het zo lekker vind door een salade maar het is wel belachelijk duur.

Bij de Action kocht ik die altijd. Op de website zie ik ze niet meer staan dus weet niet of ze die nog hebben in de winkel. 

Rozi schreef op 08-08-2026 om 19:31:

[..]

Bij de Action kocht ik die altijd. Op de website zie ik ze niet meer staan dus weet niet of ze die nog hebben in de winkel.

Daar koop ik ze ook. Of bij de xenos als ze in de aanbieding zijn (3x40 gram voor 5 euro volgens mij).

De pijnboompitten (225gr) en olijfolie met een smaakje spaar ik altijd bij elkaar bij mijn lokale kaasboer. De kaas eten we sowieso wel, dus dat voelt echt als gratis. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.