Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

BlairW schreef op 08-02-2026 om 11:41:

[..]

Daar had mijn moeder laatst een doosje van gehad, we vonden het niet bijzonder. Dan heb ik dus veel liever een doos van Leonidas.

Ik vond dat ook minder, de chocola smaakt goedkoper ofzo (wat het natuurlijk ook is 😁)

Bakblik schreef op 08-02-2026 om 12:12:

[..]

Maar wat heb je aan goede kwaliteit als je het niet lekker vindt.

Bij ons het dorp is een chocolaterie waar iedereen lyrisch over is, zo lekker romig! Zelfs de pure chocolade smaakt romig en dat vind ik niet lekker.

En soms kies ik ook gewoon met de bankrekening in gedachten. Nu de prijzen van chocolade maar blijven stijgen haal ik geen verkade meer maar ga ik voor eigen merk van de Jumbo. Iets minder van kwaliteit maar nog wel acceptabel. Voor de meeste basisboodschappen heeft de Aldi hier een beperkt assortiment dus ik kom er bijna nooit.

Goede kwaliteit betekent voor mij dat ik t juist wel lekker vind , en dat er voldoende cacao in zit ,lekkerder dan verkade of huismerk en nog betaalbaar.Laatste tijd dure chocolade van verschillende chocolateriewinkels geproefd, was idd niet lekker ,alleen maar romig ,geen chocoladesmaak.Aldi bij mij zeer uitgebreid chocoladevak.

BlairW schreef op 08-02-2026 om 08:08:

[..]

Weet niet waar je woont en of je er misschien eens in de buurt komt, maar bij de outlet in Aachen scheelt het echt heel veel! Zo’n kilo zak is daar 20 euro. Ik kwam er regelmatig en had laatst voor €78,- ingekocht en als ik keek naar de normale prijs was ik €122,- kwijt geweest ongeveer. Toch een aardige besparing 😁

Wat een verschil qua prijs! 😱

Ik woon in de randstad, dus helaas niet in de buurt van Aachen.

Herfstappeltaart schreef op 08-02-2026 om 11:04:

[..]

Witte chocola is eigenlijk geen chocola maar ik vind het hééérlijk, vooral die met gepofte rijst erin. De combinatie hete sterke koffie en een blokje witte chocola, zalig!

Ook witte chocolade vind ik het lekkerst bij de aldi ,jammer genoeg hebben ze die met knapperige kokos niet meer ,wel met rijst.

Bakblik schreef op 08-02-2026 om 12:12:

[..]

Maar wat heb je aan goede kwaliteit als je het niet lekker vindt.

Bij ons het dorp is een chocolaterie waar iedereen lyrisch over is, zo lekker romig! Zelfs de pure chocolade smaakt romig en dat vind ik niet lekker.

En soms kies ik ook gewoon met de bankrekening in gedachten. Nu de prijzen van chocolade maar blijven stijgen haal ik geen verkade meer maar ga ik voor eigen merk van de Jumbo. Iets minder van kwaliteit maar nog wel acceptabel. Voor de meeste basisboodschappen heeft de Aldi hier een beperkt assortiment dus ik kom er bijna nooit.

De chocolade van die chocolaterie vind ik dus wel het allerlekkerst, vooral de pure bonbons met slagroomvulling.

Mijn man besteld elke sinterklaas een letter van gespoten melkchocolade bij Novice in Vierhouten. Als er iets lekker is, is het die wel! Hij heeft ook eens zo’n gespoten letter hier bij de chocolatier besteld, maar die was toch minder romig en dus minder lekker vond ik. Ben je wel €20,- kwijt voor een grote letter 🙈

Tussen de de dure bonbons van een goede chocolaterie en goedkoper chocola proef ik wel echt verschil maar heb het er niet voor over om altijd maar heel veel te betalen voor dure bonbons. Soms is goedkoper ook gewoon lekker hoor.
Vind de bon bon bloks wit praline ook erg lekker (een staafje even gedipt in een kop thee😊) maar die zijn inmiddels ook behoorlijk aan de prijs en koop ik nog maar af en toe als ze in de aanbeiding zijn.
De lindt kogels wacht ik altijd op een black friday aanbieding of koop ze duitsland bij een outlet. 

Heel betaalbaar en ik vind het errug lekker: een reep Bio eigen merk Jumbo 85%. En ook, te koop bij AH, betaalbaar Delicata 85%.

BlairW schreef op 08-02-2026 om 12:48:

Mijn man besteld elke sinterklaas een letter van gespoten melkchocolade bij Novice in Vierhouten. Als er iets lekker is, is het die wel! Hij heeft ook eens zo’n gespoten letter hier bij de chocolatier besteld, maar die was toch minder romig en dus minder lekker vond ik. Ben je wel €20,- kwijt voor een grote letter 🙈

Die bonbons van Novice zijn ook zo lekker. Je krijgt er een paar bij de koffie wanneer je daar uitgebreid hebt gegeten 😋

BlairW schreef op 08-02-2026 om 12:48:

Vond ik vroeger ook echt superlekker ,maar opeens zat er weinig smaak aan bij verschillende zaken ,Novice ken ik niet.

Grindelwald schreef op 08-02-2026 om 12:55:

[..]

Die bonbons van Novice zijn ook zo lekker. Je krijgt er een paar bij de koffie wanneer je daar uitgebreid hebt gegeten 😋

Inderdaad 😁 echt heerlijke chocolade daar!

Smulkruimel schreef op 08-02-2026 om 12:50:

Tussen de de dure bonbons van een goede chocolaterie en goedkoper chocola proef ik wel echt verschil maar heb het er niet voor over om altijd maar heel veel te betalen voor dure bonbons. Soms is goedkoper ook gewoon lekker hoor.
Vind de bon bon bloks wit praline ook erg lekker (een staafje even gedipt in een kop thee😊) maar die zijn inmiddels ook behoorlijk aan de prijs en koop ik nog maar af en toe als ze in de aanbeiding zijn.
De lindt kogels wacht ik altijd op een black friday aanbieding of koop ze duitsland bij een outlet.

Oew, bon bon bloc ja! Maar die is inderdaad echt schrikbarend duur geworden! Daar stond ik laatst ook echt van te kijken. Die van jumbo eigen merk is ook wel goed te doen. 
Wat is goedkope chocolade? Ik vind bonbons van bijvoorbeeld de supermarkten inderdaad niet zo geweldig. Vaak dezelfde vulling enz. Maar bij Leonidas zoek ik altijd per bonbon uit welke ik wil (die met zo’n zachte fruitvulling of mokkaroom er in, heerlijk!) en vind die ook niet echt goedkoop. Ze gebruiken naar mijn mening wel lekkere chocolade ook maar weet niet of dat nou onder “goedkoop” valt, omdat het uit een fabriek komt? 

Ach, wat komt er nou echt niet uit een fabriek… daar kan natuurlijk ook groot verschil in kwaliteit in zitten (en waarschijnlijk komen allerlei verschillende merken bonbons ook gewoon uit dezelfde fabriek) Chocolaterie of niet zegt ook niks, mijn schoonmoeder wil nog wel eens wat lolligs meebrengen van zo’n Olala chocolaterie, nou, dat is echt geen beste chocola. Smaakt naar kaarsvet (zoals veel goedkope decoratieve chocola)

Bonbons met fruitvulling vind ik sowieso dan weer niet te hachelen (maar heel veel mensen blijkbaar wel, anders werd er niet zoveel van gemaakt)
Laatst zag ik een nieuwe bonbonwinkel op Utrecht Centraal, weet even niet meer hoe die heette. Paar bonbons gekocht voor een klein kapitaal, maar die waren wel erg lekker vond ik.
Verder vind ik Tony Chocolonely echt lekker, vooral de melkchocolades en de puur met amandel. En laatst had ik bij de Foodello een reep gekocht van een merk wat Johnny nog iets heette, melk met gezouten noten erin. Die was echt schandalig lekker, maar goed dat ik maar 1 reep had genomen.

Moosey schreef op 08-02-2026 om 13:25:

Ach, wat komt er nou echt niet uit een fabriek… daar kan natuurlijk ook groot verschil in kwaliteit in zitten (en waarschijnlijk komen allerlei verschillende merken bonbons ook gewoon uit dezelfde fabriek) Chocolaterie of niet zegt ook niks, mijn schoonmoeder wil nog wel eens wat lolligs meebrengen van zo’n Olala chocolaterie, nou, dat is echt geen beste chocola. Smaakt naar kaarsvet (zoals veel goedkope decoratieve chocola)

Bonbons met fruitvulling vind ik sowieso dan weer niet te hachelen (maar heel veel mensen blijkbaar wel, anders werd er niet zoveel van gemaakt)
Laatst zag ik een nieuwe bonbonwinkel op Utrecht Centraal, weet even niet meer hoe die heette. Paar bonbons gekocht voor een klein kapitaal, maar die waren wel erg lekker vond ik.
Verder vind ik Tony Chocolonely echt lekker, vooral de melkchocolades en de puur met amandel. En laatst had ik bij de Foodello een reep gekocht van een merk wat Johnny nog iets heette, melk met gezouten noten erin. Die was echt schandalig lekker, maar goed dat ik maar 1 reep had genomen.

Die minder lekkere gespoten letter kwam dus ook van olala vandaan 🙈 Tony vind ik ook lekker! Maar is wel best prijzig ook. Jumbo heeft nu ook eigen merk rare smaken en daar had ik laatst een melk met sinaasappel smaak van, die was goed te doen!

Ik eet gelukkig weinig chocola, dus als ik het een keer koop mag het ook wel wat kosten

Maf hè, van zo’n Olala. Dat zijn echt enorm veel winkels van ondertussen volgens mij. Blijkbaar zijn er toch een hoop mensen die het verschil niet proeven. Of ze draaien volledig op mensen die de chocola kopen om m kado te geven en m zelf niet proeven

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.