Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Dorestad schreef op 06-02-2026 om 18:43:

Bakje hoemoes en klein bakje pesto van de markt: 23 euro.
Het wordt tijd dat ik weer een paar kilo van mijn kikkererwten ga weken/koken en daar hoemoes van ga maken (kan prima in diepvries. Maar ik heb nog even een week ruim 20 hechtingen in handpalm en vingers, vandaar de aankoop op markt.

Daar schrik ik ook van....Beterschap!

Dorestad schreef op 06-02-2026 om 18:43:

Bakje hoemoes en klein bakje pesto van de markt: 23 euro.
Het wordt tijd dat ik weer een paar kilo van mijn kikkererwten ga weken/koken en daar hoemoes van ga maken (kan prima in diepvries. Maar ik heb nog even een week ruim 20 hechtingen in handpalm en vingers, vandaar de aankoop op markt.

Als je weer hersteld bent ook de pesto zelf maken. Veel lekkerder en je kunt het ook in porties invriezen. Wel echt een extreem bedrag.

Kennen jullie de bakjes hoemoes bij AH? Zo'n klein laag plastic bakje.  Zo'n bakje zat vol pesto.  En ongeveer 2 van die bakjes vol hoemoes. 
Pesto maak ik in de zomer wel zelf.  En hoemoes normaal gesproken altijd wel. 

Ik kan nu in het vervolg wel even roepen hoeveel geld ik bespaard heb met zelf maken

Dank voor jullie wensen

Herfstappeltaart schreef op 06-02-2026 om 18:31:

Voor 2 broodjes kroket bij de snackbar 8,40 euro.. Ik vond het nogal wat.....

Edit: er zat nog geen boter op ook. Gewoon twee droge, opengesneden kadetjes met een kroket erop.

Ik trakteerde een tijdje geleden een cliënt in het ziekenhuis, 2 broodjes kroket . De verkoopster zei dat ze al te lang lagen.We konden kiezen of nieuwe of deze gratis.client is een alleseter en ik ook, dus we kozen voor de gratis kroketten ( ik moest 0,50 voor de broodjes betalen) ze waren nog prima warm.

Mazzeltje

8,40 vind ik belachelijk duur !

lientje69

lientje69

06-02-2026 om 21:23 Topicstarter

Dan wat ze nu in Amsterdam vragen voor een patatje kapsalon, meen 24,50 ofzo! Echt belachelijk.  Zullen er nu echt mensen zijn die dit betalen?

2 broodjes zalm en 'n croissantje, 1 koffie, 1 thee en 'n fristi € 36,-

Yumi schreef op 06-02-2026 om 23:24:

Dat vind ik eigenlijk nog meevallen voor een horeca lunch voor, zo te zien, 3 personen.

Ik ben denk ik al afgestompt. Lunch voor twee volwassenen en een kind? In de horeca? Niet echt duur. 

12 euro per persoon voor lunch? Valt best mee  .

Alleen voor de koffie reken ik in een doorsnee tent al 3 à 4 euro, dan hou je nog 8 euro over voor het broodje. Ik heb helaas al duurdere broodjes gezien in de horeca ...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.