Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Vliegtickets zijn extreem duur geworden. (mede doordat je zelfs bij de KLM vaak geen kleine koffer meer mag meenemen) 
En dit helpt niet eens om het aantal vliegbewegingen terug te krijgen, omdat onder meer de KLM mensen uit bijvoorbeeld Barcelona die naar Turijn willen in Amsterdam laat overstappen (concurreren met directe vluchten) en zo alle vluchten vol krijgt. 

Ik ben zeker niet iemand die vaak vliegt, verre van zelfs. En ik weet dat het doorgaans een luxedienstverlening is. Maar er is een verschil tussen iemand die elke maand het vliegtuig pakt voor een weekendje weg, en de persoon die af en toe naar een locatie verder weg gaat. 

Volgens de brancheorganisatie Federatie Levensmiddelen Industrie, moeten we wennen aan sterkere prijsschommelingen voor de boodschappen.

Krijg altijd de kriebels van dit soort berichten, omdat ik bij dit soort "boodschappen" denk, daar gaan de supermarkten vast weer gebruik van maken....

'Stabiele prijzen in de supermarkt worden minder vanzelfsprekend'

ik heb vandaag de 1+1 gratis poper popcorn laten staan bij de ah. €2,39 per zak van 90 gram. Ah popcorn is €0,89 cent voor 100 gram.

2 of 3 Weken geleden was dezelfde popcorn ook al 1+1 gratis. Toen wel gedaan voor €1,99

Greyli schreef op 20-11-2025 om 12:47:

ik heb vandaag de 1+1 gratis poper popcorn laten staan bij de ah. €2,39 per zak van 90 gram. Ah popcorn is €0,89 cent voor 100 gram.

2 of 3 Weken geleden was dezelfde popcorn ook al 1+1 gratis. Toen wel gedaan voor €1,99

Poper is altijd al €2.39 geweest bij AH, bij de lidl zijn ze soms idd wel €1.99 en dan 1+1, slaan we een voorraadje in want die shiraza en bbq chips van ze zijn ook heel lekker.

Ik ben voor de paprikachips nu overgestapt van Lays naar ah: van € 2.19 voor 200g naar € 0.85. En vorige week kwam ik er achter dat de ah zak niet 200g is maar 250, dus per 100g is verschil nog groter

Ysenda schreef op 20-11-2025 om 15:35:

[..]

Poper is altijd al €2.39 geweest bij AH, bij de lidl zijn ze soms idd wel €1.99 en dan 1+1, slaan we een voorraadje in want die shiraza en bbq chips van ze zijn ook heel lekker.

Ik ben voor de paprikachips nu overgestapt van Lays naar ah: van € 2.19 voor 200g naar € 0.85. En vorige week kwam ik er achter dat de ah zak niet 200g is maar 250, dus per 100g is verschil nog groter

Ahja heb het opgezocht. 1,99 is idd de jimmy's popcorn voor 80 gram. Sorry. Haha

En wat betreft de chips, je hebt gelijk. Ik koop niet meer de heetos of de wokkels. Maar pak de AH versie. Scheelt veel geld, krijg meer chips en ik proef het verschil nike.

Loulou39 schreef op 15-11-2025 om 19:03:

[..]

Hahaha, snap ik! Geen zin om vandaag nog naar buiten te gaan, maar anders 😁.

Ik vind Lindt chocoladebollen zo ontzettend lekker, vooral de pure.
Een doosje bij AH was €7,99 (wat ik al duur vond) en nu €9,99. Zo jammer!

Dan heb ik een gouden tip voor je. Bij Aldi hebben ze ‘namaak’ bollen. Super lekker, mijn moeder heeft die altijd. Volgens haar lekkerder dan Lindt, maar dat kan ik niet bevestigen want die zijn niet glutenvrij. Deze wel:

moser-roth-delice-chocoladebonbons-140-gram-normal.jpeg

ToetieToover schreef op 20-11-2025 om 19:53:

[..]

Dan heb ik een gouden tip voor je. Bij Aldi hebben ze ‘namaak’ bollen. Super lekker, mijn moeder heeft die altijd. Volgens haar lekkerder dan Lindt, maar dat kan ik niet bevestigen want die zijn niet glutenvrij. Deze wel:

Wat goed!
Ik ga morgen meteen kijken, dank je voor de tip 👍🏻😁.

ToetieToover schreef op 20-11-2025 om 19:53:

[..]

Dit ga ik eens proberen! Ben heel benieuwd hoe deze smaken. Ben echt fan van de witte en melk Lindt bollen, maar vind ze echt te duur geworden. In nederland koop ik ze niet meer. In de lindt outlet in duitsland heb ik in sept een kilo melk en een kilo witte bollen voor 25 euro per kilo gekocht. Omdat ze houdbaar zijn tot dec waren ze in de aanbieding. Nog steeds prijzige bollen maar ik had het er voor over en chocolade bederft niet zo snel dus hoef niet alles voor dec op te eten.

Ze smaken goed! Mijn moeder had ze uitgedeeld aan haar mede-sporters, die hebben een soort bejaardensoos na de sportles en ze vond een aanleiding om te trakteren. Iedereen was razend enthousiast en wekenlang was de hele voorraad in de plaatselijke Aldi hier uitverkocht.

Ik was toevallig vanochtend in bataviastad en wilde toch even kijken bij de Lindtwinkel. 2 zakken van 1 kilo chocoladekogels voor 40 euro. En 4 voor 70 euro. Dus kon de verleiding niet weerstaan om 2 zakken mee te nemen. Van een deel van de kogels maak ik kleine kerstcadeautjes voor buren, een paar kogels en een leuk kerstkaarsje bij een kerstkaartje.
Paar jaar geleden was het nog 2 kilo voor 30 euro, maar met de huidige chocolade prijzen is 40 euro redelijk.

Maar ga morgen toch ook nog even naar aldi om de vergelijkingstest te kunnen doen 😊

ToetieToover schreef op 20-11-2025 om 20:51:

Ze smaken goed! Mijn moeder had ze uitgedeeld aan haar mede-sporters, die hebben een soort bejaardensoos na de sportles en ze vond een aanleiding om te trakteren. Iedereen was razend enthousiast en wekenlang was de hele voorraad in de plaatselijke Aldi hier uitverkocht.

Ik heb een Aldi gevonden, maar daar hadden ze geen bollen helaas 😔.

Omdat ze bij AH in de bonus zijn met 25% korting, heb ik daar toch maar een doosje gehaald. Ik kreeg ze nu echt niet meer uit m’n hoofd 😂.

5,10 euro voor een kilo biologische appels op de markt

dat is wel duur ja! Ik heb gisteren bij de Lidl daarvoor 3 euro betaald.
Ze hebben daar nu ook op al het bio assortiment 10% korting trouwens

Netherfield schreef op 10-11-2025 om 22:12:

Deze vind ik erg lekker. Maar voor deze prijs neem ik het toch écht niet meer mee.

IMG-2591.jpg

Ze zijn nu bij ah in de bonus voor 3,49!

biore neusstrips

10 euro voor 6 strips, wat?!

maar hierdoor kwam ik er wel achter dat die strips eigenlijk nutteloos zijn en je oil cleansing zou moeten doen als je wel mee-eters wil verwijderen... moet ik nog eens proberen

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.