Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Zakje jus?

Gewoon vetspek uitbakken voor de kaantjes en je houdt de lekkerste jus over.

Poezenmeisje schreef op 14-11-2025 om 13:57:

Zakje jus?

Ik moet er niet aan denken🤢lijkt mij niet lekker en ook niet gezond.

Ik maak  als ik rundvlees of varkenslappen of rollade maak, veel jus en doe dat in bakjes in de vriezer , veel lekkerder dan zakjes

Poezenmeisje schreef op 14-11-2025 om 13:57:

Zakje jus?

Door de zuurkool doe ik geen uitgebakken spek. Door andere stamppotten wel, maar dan neem ik gerookte spekreepjes.

Mijn moeder gebruikte vroeger wel vetspek maar dat vind ik niet zo lekker.

MMcGonagall schreef op 14-11-2025 om 12:51:

Ik ben altijd nog wel veel geld kwijt voor stamppot. De groente zijn de kosten niet, maar zuurkoolspek, rookworst, zakje jus. Zeker dat spek en de rookworst zijn echt duur geworden tegenwoordig. In de horeca moet iemand dat nog in elkaar zetten en het minimumloon is juist 40% verhoogd omdat jullie dat allemaal wilden. € 22,50 is te geef voor een vers bereide maaltijd op een comfortabele stoel in een verwarmde ruimte en iemand die dat voor je neus komt zetten.

Reken maar dat de horeca niet zoveel worst/spek serveert bij de stamppot. Er wordt bij deze horeca speciale stamppot dag georganiseerd, dus groot inslaan en bereiden.

(En van mij hoefden de minimumlonen niet omhoog)

Van mij ook niet hoor. Lijkt me een heel slecht plan.
Maar in elkaar zetten, wordt dat niet gewoon kant en klaar ingekocht? En anders heb je wel aardappelen die geschild zijn, enige is nog koken en prakken en voor de hele avond is er stamppot. Qua personeelskosten valt dat wel mee dan lijkt me. Er is hier een groenteboer en die verkoopt ook vanalles, voor een kilo stamppot daar betaal ik rond de 12 euro. Die heeft net zo goed personeel en een pand.
Maar iedereen moet het voor zichzelf bepalen, het is uiteindelijk vraag en aanbod

Was dit de merkloze bonbonbloc die werd bedoeld? Deze foto's heb ik gisteren bij de Aldi gemaakt. Beide soorten zijn 200 gram.

20251114-165106.jpg

20251114-165132.jpg

3 euro voor een glas cola in de horeca, zo uit een fles

Poezenmeisje schreef op 15-11-2025 om 13:36:

Was dit de merkloze bonbonbloc die werd bedoeld? Deze foto's heb ik gisteren bij de Aldi gemaakt. Beide soorten zijn 200 gram.

20251114-165106.jpg

20251114-165132.jpg

[rent naar de Aldi]

Netherfield schreef op 15-11-2025 om 18:39:

[..]

[rent naar de Aldi]

Hahaha, snap ik! Geen zin om vandaag nog naar buiten te gaan, maar anders 😁.

Ik vind Lindt chocoladebollen zo ontzettend lekker, vooral de pure.
Een doosje bij AH was €7,99 (wat ik al duur vond) en nu €9,99. Zo jammer!

LindaPinda11 schreef op 15-11-2025 om 18:23:

3 euro voor een glas cola in de horeca, zo uit een fles

Aan de ene kant ben ik het met je eens. Aan de andere kant zat horeca altijd al in het luxe vakje. Dus voor mij voelen daar de prijzen minder duur dan in de supermarkt. 

Ik vind het sinterklaas snoepgoed ook echt heel duur geworden. 

Jorni schreef op 15-11-2025 om 23:44:

Ik vind het sinterklaas snoepgoed ook echt heel duur geworden.

Vooral de chocoladepepernoten. Toen die boven de psychologische grens van 5 euro kwamen bij Lidl, zag je dat ze amper nog werden gekocht. 

Een jaar later waren ze weer 5 euro, maar zat er gewoon minder in.

Het is gezond om ze niet meer te kopen, dit maakt het wel gemakkelijker.

Loulou39 schreef op 15-11-2025 om 19:03:

[..]

Hahaha, snap ik! Geen zin om vandaag nog naar buiten te gaan, maar anders 😁.

Ik vind Lindt chocoladebollen zo ontzettend lekker, vooral de pure.
Een doosje bij AH was €7,99 (wat ik al duur vond) en nu €9,99. Zo jammer!

Echt waar? Een tijd geleden kocht ik die nog regelmatig, en kostten die iets meer dan 5 euro.

Poezenmeisje schreef op 16-11-2025 om 08:18:

[..]

Vooral de chocoladepepernoten. Toen die boven de psychologische grens van 5 euro kwamen bij Lidl, zag je dat ze amper nog werden gekocht.

Een jaar later waren ze weer 5 euro, maar zat er gewoon minder in.

Het is gezond om ze niet meer te kopen, dit maakt het wel gemakkelijker.

Dat laatste is zeker waar, ik ben onbewust al heel wat kilo's verloren sinds ik lekkernijen in de supermarkt laat staan omdat ik die te duur vind geworden. En dat is vooral sinds een paar maanden zo. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.