Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Wat vind jij ( te ) duur geworden?

Netherfield schreef op 10-11-2025 om 22:12:

Deze vind ik erg lekker. Maar voor deze prijs neem ik het toch écht niet meer mee.

IMG-2591.jpg

Hier heeft de ah een kopie van die zeer goed lijkt en prima te eten is voor €2,39/200g

De chocola met (hele) hazelnoten van Lidl eigen merk is nog wel te betalen. 
Ook vaak in de app als aanbieding 

Een paar jaar lang heb ik het wenkbrauw potlood van Clinique gekocht. Tot ik op een gegeven moment een prijs van €28 zag. Heb er heel lang rond de €22 voor betaald. Sindsdien ben ik over op een soortgelijk potloodje van Maybelline, dat ook nog in de aanbieding was: 2 voor €10. Achteraf denk ik: wat ben ik stom geweest om zoveel geld uit te geven aan een potlood (weliswaar met zo'n uit te draaien punt).

Netherfield schreef op 10-11-2025 om 22:12:

Deze vind ik erg lekker. Maar voor deze prijs neem ik het toch écht niet meer mee.

IMG-2591.jpg

Deze vind ik ook zo lekker, maar koop hem niet meer voor deze prijs. Vind het te duur geworden. Hoogvliet heeft soms nog goede aanbiedingen en sla ik een voorraad in zodat ik even vooruit kan.

De eigen merk versie vind ik ook best lekker maar haalt het toch niet bij de echte. 

lientje69

lientje69

11-11-2025 om 20:21 Topicstarter

Ysenda schreef op 10-11-2025 om 22:46:

[..]

Hier heeft de ah een kopie van die zeer goed lijkt en prima te eten is voor €2,39/200g

Vomar en Jumbo ook . Die hebben wij dan meestal

lientje69 schreef op 11-11-2025 om 20:21:

[..]

Vomar en Jumbo ook . Die hebben wij dan meestal

Mijn Jumbo heeft haar eigen merk bonbonbloc helaas uit het assortiment gegooid…

Noten
En kwalitatief goed kattenvoer.

Mondhygiëniste ook steeds duurder.

lientje69

lientje69

13-11-2025 om 09:53 Topicstarter

Ik ben op zoek naar een andere kapper, de mijne is gestopt. Nu vond ik er een dichtbij en bekeek op de website even de prijzen. 56,50 voor knippen!
Dat vind ik toch wel wat te duur. Is een klein dorpje in de polder, geen grote stad ofzo met hoge huurprijzen.  Schrok ervan. Ga maar even verder zoeken.

Smulkruimel schreef op 11-11-2025 om 19:07:

[..]

Deze vind ik ook zo lekker, maar koop hem niet meer voor deze prijs. Vind het te duur geworden. Hoogvliet heeft soms nog goede aanbiedingen en sla ik een voorraad in zodat ik even vooruit kan.

De eigen merk versie vind ik ook best lekker maar haalt het toch niet bij de echte.

Dit jaar op vakantie in Frankrijk.

Een verpakking van twee van deze tabletten voor 6,50…. Geen aanbieding want het is daar heel normaal om bv een verpakking met 4 tabletten chocolade te kopen. Liggen gewoon standaard in de supermarkt.

Geen wonder dat al die fabrikanten beperkingen opleggen aan de verkoop van hun artikelen in bepaalde landen. Nederland is wat dat betreft gewoon een ‘wingewest’. Ze vragen hier niet wat iets kost maar wat wij nog bereid zijn te betalen en die grens is kennelijk nog steeds niet bereikt.

Voor als Duitsland " te ver rijden is", bieden touringcar bedrijven nu winkelreizen aan. 

Gelet op de prijs lijkt het mij goedkoper om met drie of vier mensen in een (grote) auto te stappen.

3,5 uur shoppen vind ik ook niet veel tijd, ik maak er liever een dagje uit van met een Mittagstisch ergens.

Poezenmeisje schreef op 13-11-2025 om 10:49:

Voor als Duitsland " te ver rijden is", bieden touringcar bedrijven nu winkelreizen aan.

Gelet op de prijs lijkt het mij goedkoper om met drie of vier mensen in een (grote) auto te stappen.

3,5 uur shoppen vind ik ook niet veel tijd, ik maak er liever een dagje uit van met een Mittagstisch ergens.

Een soort Butterfahrt zonder boot zeg maar. Oude tijden herleven!

lientje69 schreef op 13-11-2025 om 09:53:

Ik ben op zoek naar een andere kapper, de mijne is gestopt. Nu vond ik er een dichtbij en bekeek op de website even de prijzen. 56,50 voor knippen!
Dat vind ik toch wel wat te duur. Is een klein dorpje in de polder, geen grote stad ofzo met hoge huurprijzen. Schrok ervan. Ga maar even verder zoeken.

Dit vind ik belachelijk duur! Ik betaal bijna 35 euro voor knippen en dat vind ik al niet goedkoop.

Waar zoek je een kapper? 
Misschien hebben mensen nog tips voor je.

lientje69

lientje69

13-11-2025 om 13:48 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 13-11-2025 om 13:44:

Waar zoek je een kapper?
Misschien hebben mensen nog tips voor je.

Ik heb de oude kapper die dus gestopt is geappt. Hij doet nog wat vaste klanten af en toe blijkbaar. En ik mag komen.😁

Ik ben denk ik al erg herkenbaar op het forum. Als ik mijn gemeente erbij ga zetten  wordt dat nog erger.

22,50 euro voor een bord stampot!!
Winst voor de horeca minstens 17,50 euro per bord.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.