Financiën en recht
lientje69
15-03-2025 om 17:55
Wat vind jij ( te ) duur geworden?
Het is een goedlopend topic op Viva. Hier kon ik hem zo gauw niet vinden. Of ik zoek niet goed natuurlijk maar gezien de berichten in de media over de extreme prijsstijgingen de laatste jaren ( sommige dingen zijn verdriedubbeld in prijs terwijl de kosten om iets te maken of de grondstoffen maar 20 procent gestegen zijn ) , leek het mij leuk dit topic te openen.
Dus. Barst los. Wat vinden jullie ( te ) duur geworden?
Smulkruimel
09-11-2025 om 21:41
lientje69 schreef op 09-11-2025 om 21:32:
[..]
Wow, dat is echt duur ja! Je zult maar echt honger hebben...
Ik dacht eerst dat ik het niet goed gezien had, niet alleen de prijs maar ook het formaat van het broodje. Schrok er gewoon van dat de trek meteen over was 😊
lientje69
09-11-2025 om 21:43
Smulkruimel schreef op 09-11-2025 om 21:41:
[..]
Ik dacht eerst dat ik het niet goed gezien had, niet alleen de prijs maar ook het formaat van het broodje. Schrok er gewoon van dat de trek meteen over was 😊
Dat scheelt dan weer
Herfstappeltaart
10-11-2025 om 08:15
Wij hebben zowel een Nespresso als een filterapparaat. Ik koop gemalen Arabica snelfiltermaling van het Jumbo eigen merk(goud). DE vind ik zwaar overgewaardeerd, je betaalt echt teveel omdat het een bekend merk is.
Koffiecups van Lidl, maar drinken we zelden. Filterkoffie vinden we allebei lekkerder. Wel alleen Arabica.
Knutselkei
10-11-2025 om 08:35
Netherfield schreef op 10-11-2025 om 08:23:
Het is vast al eerder gezegd, maar man, wat is chocolade duur!
Ja joh, niet normaal meer,he? Ik koop nog alleen maar af en toe wat in deaanbieding… helaasals chocoliefhebber, maar die prijs is me echt te gek.
Fleurette
10-11-2025 om 15:14
Smulkruimel schreef op 09-11-2025 om 21:25:
Vanochtend terug gevlogen van fuerteventura naar nederland en wilde op het vliegveld nog even een broodje halen. Een klein broodje kaas met ham en een plukje sla 15,95. Goedkoopste mini broodje met wat beleg was 13,95. Op vliegvelden is alles prijzig maar dit heb ik toch maar even laten liggen. Voor een goed belegd broodje in een leuke lunchroom vind ik het geen probleem maar voor een klein karig belegd broodje echt veel te duur.
Niet passend in dit topic maar uit eten gaan vinden wij daar wel weer heel goedkoop. Man had in een steak restaurant een grote biefstuk van 350 gram en was 24,00. En echt lekker en mals vlees. Paar dagen voor we vertrokken was hij in ned nog uit eten geweest en had ook biefstuk besteld stukje van 200 gram 52,50. Zelf at ik bij de italiaan melanze alla parmigiane 8,00 en onlangs in ned bij de italiaan 18,50. Ook met veel andere gerechten en drankjes vonden wij het prijsverschil erg groot.
Je kan Fuertaventura niet vergelijken met Nederland. Het minimumloon in Spanje ligt veel lager dan in Nederland dus voor jou is biefstuk voor €24 goedkoop maar voor de meeste Spanjaarden is het niet te betalen.
Je kan geen prijzen vergelijken omdat de belastingen, huur, inkoop etc domweg anders zijn.
Broadway
10-11-2025 om 15:19
Ysenda schreef op 21-07-2025 om 12:52:
[..]
dat is niet het ziekenhuis, die verhuren de ruimte aan een commerciële partij. Buiten het ziekenhuis zijn bij ons de prijzen hetzelfde als in het ziekenhuis. Voor zover er überhaupt horeca in de buurt van het ziekenhuis is.
dan vervang je ziekenhuis door horeca-die-ziekenhuisrestauratie-uitbaadt. het blijft ziekenhuis want het bestuur kan ook zeggen: opzouten, dit moet betaalbaar zijn en dat is niet 4,50 voor een flat white(CWZ nijmegen barista hoek. al kun je daar wel kiezen tussen automaat en barista. ik ben een verwend nest op koffiegebied dus betaal het knarsentandend, maar geloof niet dat de autmaatkoffie ineens 1.50 zal zijn)
Broadway
10-11-2025 om 15:21
RaSa schreef op 21-07-2025 om 17:17:
[..]
Ik vraag me af dat echt zo werkt. Als ik voor mezelf spreek werkt dat dus niet op die manier. Als ik de keuze maak om gebruik te maken van horeca doe ik dat bewust. En dan weet ik vooraf dat dat me veel geld kost. Ik let er dan echt niet op hoeveel een specifiek drankje oid kost. Ik bestel dan gewoon precies waar ik zin in heb.
voor mij wel. bij die flat white hierboven lagen goddelijk uitziende haverkoekachtige repen. ik heb ze niet gekocht omdat ook die weer 3 euro dacht ik waren. was mijn koffie goedkoper geweest had ik het wel gedaan.
Broadway
10-11-2025 om 15:22
bieb1963 schreef op 09-11-2025 om 20:33:
Merk make-up. Heb die van de HEMA ontdekt. Helemaal prima, geen irritaties en zeer betaalbaar (voor de huidige maatstaven sowieso)
ik ben fan van die hema wissel lipsticks! afgelopen week 1+1 gratis!
lientje69
10-11-2025 om 15:48
Netherfield schreef op 10-11-2025 om 08:23:
Het is vast al eerder gezegd, maar man, wat is chocolade duur!
Nou idd
Man is een grote chocolade liefhebber. Geen benul van prijzen want hij gaat nooit mee . Nu verplicht mee om boodschappen ivm ziekte van mij , maar hij schrok ervan voor hoeveel geld hij in een week opeet aan chocolade.
Marty1984
10-11-2025 om 20:03
lientje69 schreef op 10-11-2025 om 15:48:
[..]
Nou idd
Man is een grote chocolade liefhebber. Geen benul van prijzen want hij gaat nooit mee . Nu verplicht mee om boodschappen ivm ziekte van mij , maar hij schrok ervan voor hoeveel geld hij in een week opeet aan chocolade.
Ik wou laatst een nieuwe soort chocolade meenemen uit de supermarkt.
Tot ik de prijs van zo'n pak zag. Het pak is toch echt netjes in de winkel gebleven. Ik zal wellicht nooit weten hoe de combinatie Cote d'Or melkchocolade + Biscoff speculaas smaakt.
Koffie probeer ik te scoren in 1+1-acties. Want ik zweer helaas bij Douwe Egberts.
Netherfield
10-11-2025 om 22:12
Deze vind ik erg lekker. Maar voor deze prijs neem ik het toch écht niet meer mee.

MMcGonagall
10-11-2025 om 22:18
Ik koop wel een reep van 100 gram voor € 3,85 maar meer dan € 5,50 voor 170 of 200 gram wordt me dan te gek. Dat is natuurlijk helemaal niet rationeel