Financiën en recht
Dromertje
19-12-2025 om 23:43
Wat geef jij uit aan kerstcadeaus?
Ik was eigenlijk niet van plan om kerstcadeaus te kopen dit jaar, maar heb vandaag toch maar besloten om wat voor mijn ouders te kopen. En dan ook maar meteen een kleinigheidje, voor het gebaar, voor broer (+ vrouw) en zus (+vriend). Voor mijn ouders ieder een eigen cadeau en één kleinigheidje per gezin voor broer en zus dus. In totaal was ik € 53 kwijt. Ik vind het toch leuk om iedereen te verrassen, het is niet zo dat het bij ons een traditie is om elkaar cadeaus te gaan geven voor kerst.
En jullie?
Peiling
Wat geef jij dit jaar uit aan kerstcadeaus?
Maximaal 7 antwoorden.
Tona
20-12-2025 om 19:28
Fenyw schreef op 20-12-2025 om 19:07:
[..]
Haha die heb ik al eerder gegeven. Meestal zijn het vrij dure kalenders en soms zitten er nog wat pakketjes voor haar bij. Al met al krijgt mijn moedertje welverdiend het meest van iedereen 💕
Al eerder gegeven en nog veel meer dus; volgens mij ben jij een lieve dochter voor je moeder!
Anne1234!
20-12-2025 om 20:14
Ik heb voor meer dan 100 euro gekozen. Dat komt vooral omdat ik aan veel mensen een klein cadeautje geef: mijn directe collega heb ik afgelopen donderdag een mooie kaars met kaartje gegeven. Onder de boom heb ik voor iedereen (mijn man, mijn kinderen en aanhang van mijn kinderen) een cadeautje neergelegd. Mijn ouders geef ik dinsdaf een cadeautje. Mijn beste vriendin en de moeder van mijn beste vriendin (die ik daar zie op kerstavond). Mijn oma en schoonvader waar ik 2e kerstdag even langs ga. Kortom een heleboel mensen die wel iets krijgen.
afrodite05
21-12-2025 om 06:55
Ik heb een oudejaarslot gekocht. Hoewel, dat was van het gezamenlijke geld, veelal kleine muntjes die je gedurende het jaar even weglegt omdat je portemonnee anders te zwaar/te dik wordt. Was nog een flink gedoe bij de Primera qua tellen, maar bij de kassa waren ze er blij mee en het was gelukkig niet druk.
Voor zoon een paar cadeautjes die de zak van Sinterklaas niet hebben gehaald omdat het anders te veel zou worden. 2x speelgoed en een boek. Geen idee meer hoeveel dat samen heeft gekost.
Happyapple
21-12-2025 om 08:09
Wij doen Sinterklaas en een kleinigheidje onder de kerstboom voor de kinderen. Ik heb een spelletje voor samen en ieder 2 kleinigheidjes. Weet niet meer precies wat het kostte.
Jujubee
21-12-2025 om 09:02
Ik heb op tussen de 61-80 gestemd. We hebben lootjes getrokken en het budget was 40 euro. Dat heb ik dus uitgegeven voor mijn moeder en ik heb nog drie cadeaus voor neefje erbij gekocht en een cadeautje voor een vriendin van mij. Al met al zo'n 80 euro. Voor mij een goedkoop jaartje, normaal geef ik minstens 150 euro uit want ik koop altijd voor iedereen van alles. Ik vind het ook heel leuk om veel te kopen.