Financiën en recht
kerst
01-03-2026 om 19:25
Gingsz schreef op 01-03-2026 om 17:35:
Is vinted gehackt?
Ik heb per e-mail een reactie van een gmail adres gekregen op 1 advertentie op vinted. Maar hoe komt de afzender aan mijn mail? Die staat niet op vinted en gmail zag het gelijk als spam
Mailadres is zoiets als rgeqrgerb223432r3 @ gmail com
Odido is gehackt, ben je daar klant toevallig?
HAHA!wait..what
03-03-2026 om 20:05
Ik ben nog niet zo lang actief op Vinted en tot nu toe ging het erg soepel allemaal 
Nu wel een potentiële koper die allemaal vragen stelt over een jurkje. Hoe lang die is (oké die snap ik nog). Maar ook over de knoopjes (wat op de foto echt gewoon goed te zien is). En nu ook vraagt naar hoe ie valt en of ik een aan foto heb en wil sturen.
Tot nu toe kocht iedereen zonder al te veel vragen en/of biedingen. Waarschijnlijk was ik gewoon erg verwend daarmee 😆
Widajo
03-03-2026 om 20:10
HAHA!wait..what schreef op 03-03-2026 om 20:05:
Ik ben nog niet zo lang actief op Vinted en tot nu toe ging het erg soepel allemaal
Nu wel een potentiële koper die allemaal vragen stelt over een jurkje. Hoe lang die is (oké die snap ik nog). Maar ook over de knoopjes (wat op de foto echt gewoon goed te zien is). En nu ook vraagt naar hoe ie valt en of ik een aan foto heb en wil sturen.
Tot nu toe kocht iedereen zonder al te veel vragen en/of biedingen. Waarschijnlijk was ik gewoon erg verwend daarmee 😆
Een aan foto zou ik echt niet sturen, krijg daar een beetje de kriebels van...
Ik had laatst een artikel een hartje gegeven, soort van favoriet gemaakt. Kreeg snel een reactie dat de verkoper wel langs wilde komen. Verkoper woont in Italië. Dacht het toch van niet! En dat heb ik ook terug geschreven... koekwaus!
HAHA!wait..what
03-03-2026 om 20:14
Widajo schreef op 03-03-2026 om 20:10:
[..]
Een aan foto zou ik echt niet sturen, krijg daar een beetje de kriebels van...
Ik had laatst een artikel een hartje gegeven, soort van favoriet gemaakt. Kreeg snel een reactie dat de verkoper wel langs wilde komen. Verkoper woont in Italië. Dacht het toch van niet! En dat heb ik ook terug geschreven... koekwaus!
Ja, ik twijfel ook nog een beetje. Ik heb ook weinig zin om er veel moeite in te steken. Ze reageerde ook al met een vraagteken omdat ik een paar uur niet gereageerd had. Doe normaal hoor, ik zit niet de hele dag op Vinted
Maat jeetje, wat een gek..Vanuit Italië even langskomen haha 😅 Waarschijnlijk in de war met een datingsite ofzo haha
Widajo
20-03-2026 om 07:22
ik ben een beetje Vinted-moe aan het worden.
Laatst iets gekocht om te gebruiken op mijn werk (onderwijs) en het zat vol met kattenharen. Wij hebben zelf ook katten, geweldige beesten, maar hoe kun je zoiets opsturen? Dus foto's gemaakt en melding gemaakt. Mocht ik het van Vinted terugsturen maar dan moest ik wel de verzendkosten zelf betalen. Belachelijk!
Paar dagen over nagedacht en toen maar besloten het toch te houden. Heb het schoongemaakt en een niet zo positieve review gegeven.
krulliebollie
20-03-2026 om 15:05
ik heb een compleet andere broek opgestuurd gekregen als gekocht. Melding gemaakt en nu na 2 weken nog geen bericht. Zo irritant. Hopelijk gaat Vinted zelf ingrijpen en krijg ik mijn geld terug want dit kan niet. Als ik terug mag sturen maar moet zelf de verzendkosten betalen dan zou ik dat zeer onterecht vinden aangezien de verkoper een verkeerde broek heeft gestuurd.
Happyapple
22-03-2026 om 05:32
Wat irritant zeg. Ik dacht dat je binnen 48u reactie zou moeten krijgen, maar blijkbaar niet dus?
Zelf heb ik nu weer een pakketje retour gehad naar mijn afhaalpunt zonder enige communicatie van de koper. Waarom sturen mensen dan niet even een berichtje dat ze het niet op kunnen halen omdat .... ? Niet dat ik daar nu zo heel veel mee opschiet, maar ik verpak het netjes en moet nu weer echt in de gaten houden of het op het pakketpunt is aangekomen, want die meldingen zijn een stuk minder duidelijk dan voor de koper en ook maar eenmalig en als ik het niet op tijd ophaal, ben ik blijkbaar pakketje en geld kwijt, want dan wordt de koper blijkbaar terugbetaald en gaat het pakketje nogmaals die kant op. Hopen sommige kopers daar misschien op ofzo?
krulliebollie
22-03-2026 om 10:55
inmiddels heeft de verkoper ( gisteren) gereageerd.. ze gaat het geld terug storten. Zij reageerde heel netjes ( ook al duurde het erg lang, pakketje is op 4 maart opgehaald door mij). Vinted blijft hangen in dat ik foto’s van de verpakking moet sturen. Al meerdere keren aangegeven dat de verpakking niet beschadigd was, dat dit ook helemaal het probleem niet is maar dat er ( per ongeluk) een verkeerde broek is opgestuurd. Ik denk dat het wel goed komt.
kerst
22-03-2026 om 11:29
krulliebollie schreef op 22-03-2026 om 10:55:
inmiddels heeft de verkoper ( gisteren) gereageerd.. ze gaat het geld terug storten. Zij reageerde heel netjes ( ook al duurde het erg lang, pakketje is op 4 maart opgehaald door mij). Vinted blijft hangen in dat ik foto’s van de verpakking moet sturen. Al meerdere keren aangegeven dat de verpakking niet beschadigd was, dat dit ook helemaal het probleem niet is maar dat er ( per ongeluk) een verkeerde broek is opgestuurd. Ik denk dat het wel goed komt.
Fijn.
Ik heb als verkoper ook bijna eens het verkeerde kledingstuk opgestuurd..
Caroline80
24-03-2026 om 06:22
Ik heb afgelopen zaterdag een artikel verzonden via DPD. In de chat met de verkoper staat het echter nog steeds op niet verzonden. De koper heeft ook geen bericht gehad dat het pakket onderweg is. Heb hetzelfde probleem met een pakketje dat ik gisteren verzonden heb. Er lijkt dus een probleem te zijn met DPD. Krijgen jullie wel met een bericht bij verzending via DPD?
Happyapple
24-03-2026 om 06:49
Ja dpd heeft daar wel vaker storing of vertraging mee. Normaal krijg ik wel een verzendbevestiging in de mail.
Caroline80
24-03-2026 om 08:40
Happyapple schreef op 24-03-2026 om 06:49:
Ja dpd heeft daar wel vaker storing of vertraging mee. Normaal krijg ik wel een verzendbevestiging in de mail.
Ook in de mail niets ontvangen. Heb ook al geregeld gehad dat ik in de Vinted app bericht krijg dat een gekocht pakketje is aangekomen bij het pakketpunt, maar de QR code om het pakje op te halen krijg ik niet via de mail. Gelukkig geven ze bij het pakketpunt wel het pakje mee, maar eigelijk willen ze dat ik de QR code uit de mail laat scannen.
Beterlaat2021!
02-04-2026 om 18:36
Ik heb niets met Vinted. Maar als ik al die problemen zo lees, vraag ik me af waarom jullie niet gewoon naar de kringloop gaan.
Daar kun je zelf alles bekijken en passen en de prijzen zijn daar erg laag.
Mugske
02-04-2026 om 18:44
Beterlaat2021! schreef op 02-04-2026 om 18:36:
Ik heb niets met Vinted. Maar als ik al die problemen zo lees, vraag ik me af waarom jullie niet gewoon naar de kringloop gaan.
Daar kun je zelf alles bekijken en passen en de prijzen zijn daar erg laag.
Er gaat natuurlijk ook veel wel goed. Maar dat is saai om over te schrijven en te lezen.
Ik koop zelf weinig op Vinted, want dochter en ik willen graag dingen passen (geen standaard maten/verhoudingen, wij zijn allebei klein). Ik verkoop wel op Vinted. We gaan wel eens naar de kringloop, maar de fijne kringloop in de buurt is gestopt / verhuisd. Er zit hier een andere kringloopwinkel, maar die is allesbehalve goedkoop.
Deze week 2 duurdere items verkocht via Vinted en ook nog iets via Marktplaats. Allemaal zonder gedoe en problemen.
afrodite05
02-04-2026 om 19:07
Ik ben sinds onze tweede zoon geboren is ook actief als verkoper (eerst alleen als koper). Heel fijn, want al mijn positiekleding en de inmiddels te klein geworden kleding van zoon verkoopt lekker snel. Inmiddels al 150 euro verdiend! Toch fijner dan die kledingzakken doneren aan een goed doel, want daar kunnen we weer spullen/kleding voor de kinderen van kopen. En fijn dat veel mensen (flinke) bundels maken terwijl ik al setjes had gecombineerd, zoals een pakketje van drie rompers in verschillende kleuren maar verder exact hetzelfde. Zo gaat het lekker snel. Top! Oh en inderdaad: eigenlijk alles zonder gedoe of problemen.
Hoewel, ik had een setje van silicone balletjes (motorisch speelgoed voor baby's) gekocht. Die balletjes stonken dus ontzettend naar rook. Ik heb ze al een dag in azijn gelegd, een aantal dagen buiten laten luchten en ze zijn inmiddels met oudste zoon mee in bad geweest (badschuim). De ergste stank is eraf, maar je ruikt het nog wel. Daar baal ik wel van. Ik heb het wel in de review gezet. Daar kreeg ik een reactie op dat zij niet roken. Dus tja, hun woord tegen het mijne... toch jammer. Dus als iemand nog tips heeft om rooklucht uit silicone te verwijderen, houd ik me aanbevolen!