Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic


Puss-in-Boots schreef op 21-08-2021 om 13:08:

Ik had ook in het begin niet zo in de smiezen dat écht ieder naadje, draadje gecheckt wordt en had een nooit gedragen miskoop verkocht.
Gelucht en gestreken en niet aan de binnenkant gekeken. Bleek dat er aan de binnenkant van de boord (was een tregging) twee gaten zaten.

Gelukkig een aardige en redelijke koper, ze deed me een bericht met foto en ik zei sorry, echt niet gezien. Hoe lossen we dat op? Wil je (een deel) geld terug?

Was niet nodig zei ze, zeging het repareren en aan de buitenkant was er niks te zien. Ze waarschuwde me wel voor alle zeikkopers in de toekomst en daarna gaf ze me 5 sterren.
Communicatie is alles denk ik.

Nou inderdaad, alles wordt gecheckt, zie ik ook in een draadje op Facebook. Ik moet er echt even inkomen, dat Vinted. En ik vind de prijzen van andere verkopers ook bizar laag soms. En dan nog alle pluisjes checken? Pfff. Tot nu toe was ik tevreden met marktplaats maar ik heb een vrij specifieke smaak die het bijv in België beter doet. En ik wil graag opruimen dus tja. Maar merk dat Vinted me wel meer hoofdbrekens kost. Want wil dus niet mijn profiel verpesten met gelijk een paar negatieve reviews.

Ik heb 1x een slechte review gehad en die is inmiddels al zo ver gezakt dat je echt ver moet doorscrollen. Ik heb diegene ook een slechte review gegeven dat ze niet mee wilde werken aan een oplossing en ik heb ook onder mijn review op haar gereageerd dat het jammer is van de review maar dat ik heb geprobeerd op te lossen.

(Ging om een bundel waarvan 1 artikel niet goed was, koper wilde haar rekeningnummer niet geven om een deel terug te storten en vinted doet alleen het hele bedrag)
Dus toen heb ik gezegd dat ze het maar terug moest sturen, wilde ze ook niet. En de hele tijd maar zeggen dat ik een onbeschoft en slecht mens was 

(Om een los naadje  )

Jasje gekocht voor dochter, werd niet verzonden. Dus berichtje gestuurd dat ik 'm wel graag wil overnemen ondanks dat.
Geen reactie.

Toen via 'vergelijkbare artikelen' nog zo'n jasje gevonden en die verkoopster is gelukkig super enthousiast en ik kreeg ook nog wat korting!

BeneficialJay65

BeneficialJay65

22-08-2021 om 10:16

Halen jullie nu richting het najaar de zomerkleding eraf tot volgend jaar of laat je die gewoon staan en vice versa van de andere seizoenen?

Een dikke week geleden heb ik een armband gekocht via Vinted. Verkoopster stuurde een berichtje dat ze weekenddienst had en dus een paar dagen later zou verzenden. Helemaal prima natuurlijk, dat komt niet op een dag aan.
Maar de hele afgelopen week hoorde ik niets, en nu krijg ik een berichtje van haar dat ze pakketjes heeft verwisseld, "mijn" armband is naar iemand anders gestuurd. En die moet hem nu eerst terugsturen...
Ik heb nog even niet gereageerd, ik weet echt niet zo goed wat ik hier nu van moet denken...

Zoiets kan toch gebeuren Kitchenwitch? Het is wat onhandig van de verkoper maar ik heb met tijden ook zoveel pakketten tegelijkertijd verstuurd dat ik het niet gek had gevonden als er een keer wat mee mis was gegaan. 

Ik hoop maar dat het goed komt dan. 

Ik ben er ook, tegenwoordig ook aan het verkopen op Vinted.
Krijg veel likes, maar ik heb liever dat mensen gewoon kopen dan liken hahahaha.

Het heeft bij mij ook op z'n gat gelegen, denk dat dat kwam door de sale en de zomervakantie. Nu de scholen weer gaan beginnen gaan mensen weer spullen kopen

Hier liep het ook niet echt de laatste maand. Wel wat kleine dingen verkocht maar eerder ging het met 4-5 pakjes per week. Nu 1 per 2 weken ongeveer. Wel veel favorieten.

Ik heb net wat dingen een paar euro verlaagd en meteen weer een verkoop. 
Kopen mag ik ook graag doen maar dan wel liever uit de Vinted portemonnee. Die staat nu vrij laag dus dat is jammer

Sunny_ schreef op 22-08-2021 om 19:37:

Hier liep het ook niet echt de laatste maand. Wel wat kleine dingen verkocht maar eerder ging het met 4-5 pakjes per week. Nu 1 per 2 weken ongeveer. Wel veel favorieten.

Ik heb net wat dingen een paar euro verlaagd en meteen weer een verkoop.
Kopen mag ik ook graag doen maar dan wel liever uit de Vinted portemonnee. Die staat nu vrij laag dus dat is jammer

ja die favorieten heb ik ook heel de tijd. Maar heb jij ook last van gebedel? Of het voor wat minder euro wegmag?

fanatic schreef op 22-08-2021 om 20:13:

[..]

ja die favorieten heb ik ook heel de tijd. Maar heb jij ook last van gebedel? Of het voor wat minder euro wegmag?

Ja behoorlijk. Nu ben ik zelf ook wel een bieder dus heel erg vind ik het vaak niet. Ze kunnen het proberen natuurlijk. Zeker als iets er al een tijdje op staat. Ik wil graag een kast waarin ik alles draag dus het spul wat op Vinted staat ligt me in de weg. 

Maar zo nu en dan krijg ik ook wel een bod van €5 op iets van €6 ofzo en dan denk ik… waarom? 

Hmm schoenen binnen die te klein zijn.  Ze stonden te koop als maat 40, maar thuis blijkt het een US maat 8 te zijn,  dus een maat 39...En dat merkt mijn voet ook.

Twijfel nu of ik ze zelf te koop zal zetten of bij Vinted aangeef dat 'ik een probleem heb'.

Advies?

stond er een maatlabel op de foto bij de advertentie waarop je dit gezien zou kunnen hebben? Dan zou ik ze zelf door proberen te verkopen. Zo niet zou ik een probleem melden.

met andere woorden: wiens “schuld” is het?

Sunny_ schreef op 27-08-2021 om 16:36:

stond er een maatlabel op de foto bij de advertentie waarop je dit gezien zou kunnen hebben? Dan zou ik ze zelf door proberen te verkopen. Zo niet zou ik een probleem melden.

met andere woorden: wiens “schuld” is het?

Er stond geen maatlabel op de foto. 

39 is geen 40. Ik zou zeggen dat je een probleem hebt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.