Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Vinted topic


BeneficialJay65

BeneficialJay65

17-08-2021 om 13:22

Sunny_ schreef op 17-08-2021 om 11:03:

Ik geef altijd 5-sterrenreviews, tenzij er iets echt goed mis is en de (ver)koper het niet heeft willen oplossen.

Maar als iets positief opvalt schrijf ik dat er bij. Dus als iemand heel snel verzendt, of het heel netjes inpakt. Als iemand in een vuilniszak verzendt krijgt hij/zij nog steeds 5 sterren maar zonder extra opmerking erbij.


Maar geef je mensen ook weleens maar 1 of 2 sterren? Met het risico dat je dat zelf ook terugkrijgt?

Ik heb dat maar een enkele keer gedaan: toen had ik wat gekocht bij iemand die maar niets opstuurde waardoor de transactie automatisch werd geannuleerd door Vinted. Toen kreeg zij automatisch een 1-sterrenreview van Vinted en heb ik die aangepast met mijn verhaal er bij (dat ze wel mijn berichten las maar niet reageerde etc.).

Ik vind dat iemand altijd de kans moet krijgen om het probleem op te lossen voordat ik een slechte review geef. Ik geef ook pas een probleem aan als er echt iets aan de hand is/het er op lijkt of de verkoper de boel doelbewust aan het bedonderen is. Als het artikel anders is dan ik had verwacht (in slechtere staat, een vlekje) maar de kosten me tegenhouden het te retouren ga ik de discussie niet aan en klik ik maar gewoon op 'alles is oké'. 

Wel stuur ik soms nog een privéberichtje dat bijvoorbeeld de verpakking was gescheurd omdat het niet goed was ingepakt. Dan kan de verkoper daar een volgende keer rekening mee houden. Ik zou niet weten waarom ik dat in een review zou moeten schrijven. Het is vaak onervarenheid of niet beseffen dat bepaalde verpakking niet stevig genoeg is. 

Gisteren na lange stilte ineens twee artikelen op een dag verkocht. Er lijken ook ineens véél meer advertenties te komen. 

En we kunnen nu handelen met Italië

Ik hoop morgen weer een hele bups op Vinted te kunnen zetten

Hoera de verkoop loopt weer!  

BeneficialJay65

BeneficialJay65

19-08-2021 om 16:13

weten jullie hoe dat gaat als je je op vakantiemodus hebt gezet, en daarna weer “aan”, kun je dan het best al je advertenties opnieuw plaatsen of sta je gewoon meteen weer op de normale “vindbaarheid “?

Kunnen jullie me helpen? Ik heb iets verkocht. Ik heb het netjes ingepakt en verzonden. Nu meldt de koper dat er gaatjes in zitten. Ik heb dat echt niet gezien. Maar ze stuurt foto’s dus ik zal ze wel over het hoofd gezien hebben. Ik denk dat de gaatjes alleen met uitrekken te zien zijn. 
Als ik ze wel had gezien had ik het item nooit te koop aangeboden. Ik wil haar dus volledig compenseren. Maar wat kan ik nu het beste doen ivm de reviews? Ik zie dat de volgende twee opties zijn: 1. koop terugdraaien en dan moet zij terugsturen op haar kosten en dan stort Vinted het geld aan haar terug. 2. Ik betaal haar het geld gewoon terug dmv overmaken ofzo en ze houdt het item en voor Vinted laten we de koop in stand.
Optie 2 bespaart retourkosten die ze mogelijk op mij wil verhalen. Maar wat moet je dan met de reviews? 
En komen er ook reviews bij optie 1?

pffff ik ben net begonnen op Vinted, ben gewoon betrouwbaar en serieus en nu heb ik dit al. 

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-08-2021 om 10:38

Coravanmora schreef op 21-08-2021 om 01:55:

Kunnen jullie me helpen? Ik heb iets verkocht. Ik heb het netjes ingepakt en verzonden. Nu meldt de koper dat er gaatjes in zitten. Ik heb dat echt niet gezien. Maar ze stuurt foto’s dus ik zal ze wel over het hoofd gezien hebben. Ik denk dat de gaatjes alleen met uitrekken te zien zijn.
Als ik ze wel had gezien had ik het item nooit te koop aangeboden. Ik wil haar dus volledig compenseren. Maar wat kan ik nu het beste doen ivm de reviews? Ik zie dat de volgende twee opties zijn: 1. koop terugdraaien en dan moet zij terugsturen op haar kosten en dan stort Vinted het geld aan haar terug. 2. Ik betaal haar het geld gewoon terug dmv overmaken ofzo en ze houdt het item en voor Vinted laten we de koop in stand.
Optie 2 bespaart retourkosten die ze mogelijk op mij wil verhalen. Maar wat moet je dan met de reviews?
En komen er ook reviews bij optie 1?

pffff ik ben net begonnen op Vinted, ben gewoon betrouwbaar en serieus en nu heb ik dit al.

Vervelend, heb je een foto van haar met de staat van het artikel?
Ik zou het haar laten terugsturen, anders ben je en je geld en het item kwijt. En als er volgens haar gaatjes in zitten , wil ze het ws ook niet houden want dan draagt ze het niet?

BeneficialJay65

BeneficialJay65

21-08-2021 om 10:39

Welke review je moet geven weet ik niet, als zij het gewoon netjes terugstuurt en jij constateert dat er gaatjes inzitten, heeft zij een punt en kun je haar gewoon een positieve review geven.

Caramelzeezoutchocola schreef op 21-08-2021 om 10:39:

Welke review je moet geven weet ik niet, als zij het gewoon netjes terugstuurt en jij constateert dat er gaatjes inzitten, heeft zij een punt en kun je haar gewoon een positieve review geven.

Dat kost de koper geld en er zitten vaatje sin op de foto. Ik zou het zelf eerder terug storten of via Tikkie in de Vinted chat ofzo, mits ze Tikkie hebben

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

21-08-2021 om 11:35 Topicstarter

ik zou zeggen dat je het echt niet had gezien en sorry en dat je haar geld wil terugstorten en haar vragen of ze je dan geen slechte beoordeling wil geven.

Puss-in-Boots schreef op 21-08-2021 om 11:35:

ik zou zeggen dat je het echt niet had gezien en sorry en dat je haar geld wil terugstorten en haar vragen of ze je dan geen slechte beoordeling wil geven.

Ja. Ik hoef het item niet terug, want verkopen kan ik het toch niet meer en het past mijn kind toch niet meer, het spaart weer verzendkosten. Of ze weggooit of repareert maakt mij niet uit. Maar ze hoeft dus niet te betalen voor het item. Maar er komt dus sowieso een reviewmogelijkheid? Bij terugsturen ook? 
Gelukkig is koper al meer begripvol vandaag, ik heb uiteraard al gemeld dat ik wil compenseren. Dan misschien maar gewoon over en weer positieve feedback afspreken. 

overigens vind ik dit wel meer gedoe dan met marktplaats. Terwijl ik het bij marktplaats op dezelfde manier zou afhandelen, terugstorten

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

21-08-2021 om 13:04 Topicstarter

Coravanmora schreef op 21-08-2021 om 11:43:

[..]

 Maar er komt dus sowieso een reviewmogelijkheid? Bij terugsturen ook?

Volgens mij bij terugsturen geen reviewmogelijkheid, dan maak je de koop ongedaan. Maar misschien is koper redelijk als jij het zonder extra verzendkosten op wilt lossen.

Puss-in-Boots

Puss-in-Boots

21-08-2021 om 13:08 Topicstarter

Ik had ook in het begin niet zo in de smiezen dat écht ieder naadje, draadje gecheckt wordt en had een nooit gedragen miskoop verkocht.
Gelucht en gestreken en niet aan de binnenkant gekeken. Bleek dat er aan de binnenkant van de boord (was een tregging) twee gaten zaten.

Gelukkig een aardige en redelijke koper, ze deed me een bericht met foto en ik zei sorry, echt niet gezien. Hoe lossen we dat op? Wil je (een deel) geld terug?

Was niet nodig zei ze, zeging het repareren en aan de buitenkant was er niks te zien. Ze waarschuwde me wel voor alle zeikkopers in de toekomst en daarna gaf ze me 5 sterren. 
Communicatie is alles denk ik.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.