Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Op de kleintjes letten

Heel, heel ver terug scrollen op de weblog van Teunie. 

Zij beschrijft sinds 2008 ofzo hoe ze rond kwam op één inkomen met tien (!) kinderen.

Inmiddels heeft ze een goed lopend bedrijf en veel kinderen de deur uit. 

Veel tips uit haar verleden zijn echt wel nuttig.

https://eenvoudigleven.nl/

Nick90 schreef op 09-08-2026 om 19:20:

[..]

Je algoritme brengt je alleen vanzelf terug. TO als ik geinfluenced word moet ik van mezelf minimaal 24 uur nadenken of het echt de moeite waard is om te kopen/doen en vaak denk ik er een dag later al anders over. Een spaargeldslot helpt daar wel bij maar het is lastig dat geef ik meteen toe.

In Instagram kun je je algoritme resetten. Zo begin je met een schone lei, en als je dan geen influencers of andere aanlokkelijke accounts meer bekijkt, geeft het algoritme je die ook niet zo snel aan. Als je merkt dat het algoritme je na verloop van tijd toch weer die kant op duwt, reset je de boel gewoon weer. 

In mijn werk zie ik mensen met een groot huis, dure sportauto’s, chique kleren en een duur horloge om de pols. Die auto’s zijn van de leasemaatschappij, ze kunnen de hypotheek maar net betalen en komen mij smeken voor een langere betalingsregeling voor hun bedrijf omdat ze anders failliet gaan. Er is veel schone schijn. 
Is het misschien een idee om spaargeld een jaar vast te zetten?

vrouw92 schreef op 09-08-2026 om 17:36:

Stoppen ermee is niet echt een optie helaas. Ik heb zeer weinig sociale contacten en dit geeft mij ook een vorm van verbinding. Gelukkig zit ik ook aan de goede kant van het algoritme met meer ‘echtheid’.

Wordt het dan niet tijd om echte contacten aan te halen?

Kijk eens op de app meet 5. Die is gratis.

vrouw92 schreef op 09-08-2026 om 17:36:

Stoppen ermee is niet echt een optie helaas. Ik heb zeer weinig sociale contacten en dit geeft mij ook een vorm van verbinding. Gelukkig zit ik ook aan de goede kant van het algoritme met meer ‘echtheid’.

Misschien stoppen met je zelf voorliegen dat er geen andere optie is. Je hebt geen echte binding met die influencers. Ze laten je dat hooguit denken. Zij zijn er niet voor jou, maar jij voor hen. Om hun zakken te vullen

vrouw92

vrouw92

10-08-2026 om 11:50 Topicstarter

kerst schreef op 10-08-2026 om 11:29:

[..]

Wordt het dan niet tijd om echte contacten aan te halen?

Kijk eens op de app meet 5. Die is gratis.

Die zijn er gelukkig ook, steeds meer! En dat helpt dan ook weer relativeren. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.