Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!


deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!


Werkgever trakteerde van de week op gevulde koeken. Omdat ik in de zorg werk had Werkgever extra besteld zodat de avond en nacht dienst ook wat lekkers hadden. We hadden  de overgebleven koeken netjes opgeruimd. 
Ziet collega ineens de activiteiten begeleider die hele stapel gevulde koeken pakken en in haar tas stoppen. Wel gelijk wat van gezegd. 
Maar waar haal je het lef vandaan....

MIDA schreef op 05-11-2022 om 08:29:

[..]

Nee, dat is pas echt brutaal!

In dezelfde categorie: Ik werkte jaren terug bij een banketbakker. Wat er op zaterdag over was werd verdeeld over het personeel. Tot ze er achter kwamen dat er door een collega iedere keer als ze gebak nodig had bepaalde dingen die ze graag mee naar huis wilde nemen apart werden gezet. Zodat het ‘toevallig’ over was. Toen was het in één klap gedaan met de lekkere gebakjes in het weekend….

Geen etenswaar maar tijd, ongeveer hetzelfde verhaal. Wij mochten vroeger als we vakantie hadden de laatste werkdag al met de theepauze weg. (kleine 2 uur denk ik) Tot er iemand was die elk weekendje dat hij wegging ook eerder vertrok. Toen mocht niemand meer

Ik werk achter de bar in een voetbalkantine. Op de bar staan bakjes met melk en suiker. Als het campingseizoen is aangebroken wil je niet weten hoe veel mensen er melk en suiker mee pikken. Als ik het zie dan geef ik die mensen een plastic zakje en zeg ik hardop dat het zakje zo veel makkelijker is om  mee te nemen, dan schamen ze zich rot!

Peaches schreef op 05-11-2022 om 09:34:

[..]

Dit snap ik eigenlijk heel goed. Het bespaart niet alleen geld, maar waarschijnlijk ook tijd voor die vader. En als je zo'n tripje elke week of zelfs vaker doet..

En 4 euro is best geld. En dan moet je ook nog terug. Terwijl die auto niet per se nodig is aan de overkant.

Hier hebben wij ook een pontje. Met auto ben je uur onderweg

Peaches schreef op 05-11-2022 om 09:03:

Precies.. In een grijs verleden werkte ik bij mcdonalds en daar moest alles wat overbleef in de vuilnisbak. Dat vond ik zo zonde, maar dat is dus het kromme. Weggooien is minder verspillen, omdat mensen anders zorgen dat er meer overblijft..

Klassiekertje. Is bij heel veel bedrijven zo, ik heb het ook wel gehoord van bouwmaterialen. Beschadigde platen en planken mocht personeel meenemen. Totdat mensen expres krassen en zo gingen maken in dure planken zodat ze die mee konden nemen. 

Tja, en dan zijn mensen boos over “die achterlijke belachelijke regeltjes dat overgebleven eten/spullen in de vuilnisbak moet, belachelijk toch, schande is het!”.

Een gezegde als je iemand niet mag:”ik wens je veel personeel”. Waar zou dat toch vandaan komen 

dat van die pont vind ik ook niet gierig trouwens. Onzin om met de auto de pont te nemen als iemand pal aan de overkant moet zijn. 
sterker nog,als iemand mij wegbrengt dan zou ik dat categorisch weigeren, al zou hij het zelf willen. Ben jij gek, met de auto op de pont, ik loop die laatste 100 meter wel. Toen ik nog geen auto had kreeg ik wel eens een lift van mensen als de trein niet reed maar dan liet ik me altijd ergens afzetten waar zij makkelijk verder konden rijden. 

Nu een keer een gierige actie uit eerste hand, tenminste ik vind het gierig.(in gastvrijheid) 

Het betreft een marktplaats aankoop.
Aankoop gedaan voor hobby dat was op 1,5 uur rijden vanaf mijn huis. Vanwege de kwetsbaarheid van de spullen en het bedrag was verzenden niet handig.

Daar aangekomen werd ik binnen gelaten en bekeek ik de spullen, praatje aan het maken, de sfeer was prima. De koop was rond ondertussen viel mij op dat mij nog geen kop koffie werd aangeboden. Ik heb toen om een glas water gevraagd omdat ik toch wat dorst had. Ik vind het gierig omdat ik daar toch € 750 euro uitgaf.

Zeker als het om dit soort bedragen gaat vind ik het netjes om een kop koffie aan te bieden, zelf zou ik daar dan nog een koek bij doen. Dat laatste is extra en mijn eigen keus. Een stukje gastvrijheid vind ik dat.


Daarnaast zat er toch al aan tafel om de spullen goed te kunnen bekijken voordat ik het meenam. Het is ook niet zo dat je. Bij een kop koffie heel lang blijft hangen.Daarna kun je gewoon zeggen dat je weer wat anders gaat doen.


Zij handelden er ook in/als bijverdienste. Het was op een zondag ochtend, ze liep in vrije tijds kleding en had verder die dag niet heel veel te doen zij ze. Als je kort daarop de deur uit moet zou ik het nog wat meer begrijpen. Of wanneer het om een kleine aankoop zou gaan. 
Geen grote ramp of een heel sappig verhaal, vanuit mij zelf gezien vind ik dat een kleine moeite om zo iets wel te doen.

Dat vind ik niet gierig. Dat is gewoon andere verwachtingen hebben van zo'n situatie. Ik zou iemand die iets komt ophalen ook niet gauw koffie aanbieden. 

Peaches schreef op 18-11-2022 om 21:57:

Dat vind ik niet gierig. Dat is gewoon andere verwachtingen hebben van zo'n situatie. Ik zou iemand die iets komt ophalen ook niet gauw koffie aanbieden.

Mee eens! Ik bied iemand die hier iets komt ophalen ook geen koffie aan. Monteurs en werklieden uiteraard wel, maar dat is een ander verhaal.

nou, iemand die 1,5 uur moest rijden en voor 750 euro van mij koopt, die krijgt van mij wel een bakje koffie hoor. 

ik zou het aanbieden uit beleefdheid, maar ik zou het zelf afslaan als het aangeboden werd.
Gr Angela

Peaches schreef op 18-11-2022 om 21:57:

Dat vind ik niet gierig. Dat is gewoon andere verwachtingen hebben van zo'n situatie. Ik zou iemand die iets komt ophalen ook niet gauw koffie aanbieden.

Feles schreef op 18-11-2022 om 22:00:

[..]

Mee eens! Ik bied iemand die hier iets komt ophalen ook geen koffie aan. Monteurs en werklieden uiteraard wel, maar dat is een ander verhaal.

Bij een kleine aankoop mee eens, hier sta ik dus anders in. Ook dan hoeft het niet lang te duren, na een kopje zeg je dat je weer verder gaat met je ding doen.

Ik vind dag een stukje vriendelijkheid toe naar de koper, zijn toch ook geen hele gekke gedachtes om te hebben. Ik verwacht geen uitgebreide lunch 

ook bij mij had je geen koffie gekregen. Ik heb het niet een in huis. Ik zou er ook niet aan denken. Dat jij 1,5 uur rijd is jouw keuze toch.

Ik reed ook ooit dik 2 uur om een kat op te gaan halen. Toen ik vroeg of ik even naar het toilet mocht keek men me echt vreemd aan maar gelukkig mocht ik toch. Wellicht hebben ze er destijds op dat moment helemaal niet bij stil gestaan dat ik van zo ver weg kwam, en geldt dat ook voor deze mevrouw.

verschillend hoe mensen er mee omgaan. Voor ons is het een vanzelfsprekendheid om koffie of thee aan te bieden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.