Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Gierige acties!

Doorgezet vanaf het vivaforum. Hij was hier nog niet!


deel hier gierige acties van mensen die je kent of van jezelf!


ah top! ik bedacht net dat deze pijler nog 'over' moest. zo leuk, thanks BuzzieBee!

De tante van mijn vriend is een bijzonder type. Ze heeft al t geld vd wereld, maar als je op verjaardagsvisite gaat komen, belt ze een paar dagen vantevoren met de vraag wat je gaat willen drinken (so far so good) maar ook: hoeveel precies 

Zijn ouders (de zus van tante) wonen in Frankrijk. Ze kwamen na een lange autorit bij haar aan, ze zouden gezellig samen lunchen. Werd het een broodmaaltijd met wat plakjes kaas en slappe thee want, zo verklaarde tante: zijzelf had gisteravond heel uitgebreid gedineerd dus een simpele lunch was prima 


Oh m'n favoriet! Helaas geen gierige acties hier.

🎉

gierige meeleespost

Eten bij mensen en dan de visite de kleinste kapotte pannenkoeken serveren..en zelf aten ze de grote op. Ik vond het nogal een aparte actie

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-07-2021 om 00:45

GroenTuintje schreef op 10-07-2021 om 00:44:

Eten bij mensen en dan de visite de kleinste kapotte pannenkoeken serveren..en zelf aten ze de grote op. Ik vond het nogal een aparte actie

Ik zou me rot schamen. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

10-07-2021 om 00:46

safari schreef op 09-07-2021 om 23:50:

ah top! ik bedacht net dat deze pijler nog 'over' moest. zo leuk, thanks BuzzieBee!

De tante van mijn vriend is een bijzonder type. Ze heeft al t geld vd wereld, maar als je op verjaardagsvisite gaat komen, belt ze een paar dagen vantevoren met de vraag wat je gaat willen drinken (so far so good) maar ook: hoeveel precies

Zijn ouders (de zus van tante) wonen in Frankrijk. Ze kwamen na een lange autorit bij haar aan, ze zouden gezellig samen lunchen. Werd het een broodmaaltijd met wat plakjes kaas en slappe thee want, zo verklaarde tante: zijzelf had gisteravond heel uitgebreid gedineerd dus een simpele lunch was prima


En hier ook: hebben ze dan geen schaamte? 

Hen74 schreef op 10-07-2021 om 00:45:

[..]

Ik zou me rot schamen.

ja ik snapte er ook niks van, maar sommige mensen kennen geen gêne. Ik geef juist mijn visite de beste en ik eet zelf wel wat minder 

Ik snap best dat die visite de restjes krijgt. Jij maakt het en betaalt ervoor. Waarom zouden zij dan het 'beste' eten moeten hebben? 

Op een eerste date afgesproken in een restaurant om te eten, dacht ik. We kregen de menukaart en hadden meteen wat te drinken besteld. Toen ik de menukaart aan het bekijken was werd me wel 3x gevraagd of ik ook wat wil eten waarop ik uiteindelijk maar zei dat ik geen trek had. Reactie hierop was: gelukkig maar, heb je de prijzen gezien?!! 

Ik was aan het werk toen ik bericht kreeg dat mijn auto gerepareerd was en opgehaald kon worden. Garage was niet ver van werk dus ik had de manager gevraagd of ik snel in mijn koffiepauze met een collega heen en weer kon rijden. Dit was geen probleem. Op de terugweg stopte ik bij een onbemande tankstation waar je dus alleen kan pinnen. Ik met mijn pinpas erdoor en haar laten tanken omdat ik iets terug wilde doen voor de moeite. Ik dacht voor die 6 minuten rijden zal ze wel stoppen bij 10 euro ofzo. Eindstand: ze had haar lege tank volgetankt en ik was bijna 75 euro lichter. 

Ex-schoonmoeder die het raar vond dat ik een sneetje brood at bij mijn soep en dit ook een paar keer zei. Nu had ze een sneetje brood tekort voor haar lunch de volgende dag op werk. 

Uitgenodigd bij een vriend die al bekend staat om zijn gierige acties onder onze vriendenkring. Na werk zou ik langsgaan maar belde af omdat ik een ontzettend drukke dag had gehad en erg moe was. Hij vond het erg jammer en heeft me toch weten om te praten dus ik uitgeput na werk daarheen. Na een drankje begon hij te zeggen dat hij trek had en wat wilde bestellen. Hij pakte zijn telefoon erbij en samen keken we naar gerechten. Na heel lang nadenken kon hij eindelijk een gerecht in zijn winkelmand plaatsen voor zichzelf. Hij heeft mij niet gevraagd of ik ook trek had maar zei dat ik vast op werk al had gegeten. Uiteindelijk besloot hij toch maar niet te bestellen en iets uit de diepvries te maken. Ik heb een beetje meegeholpen met koken en toen ik de tafel wilde dekken zei hij dat ik er wel erg moe uitzag en beter naar huis kon gaan om uit te rusten. 

BuzzieBee

BuzzieBee

10-07-2021 om 09:44 Topicstarter

safari schreef op 09-07-2021 om 23:50:

ah top! ik bedacht net dat deze pijler nog 'over' moest. zo leuk, thanks BuzzieBee!

De tante van mijn vriend is een bijzonder type. Ze heeft al t geld vd wereld, maar als je op verjaardagsvisite gaat komen, belt ze een paar dagen vantevoren met de vraag wat je gaat willen drinken (so far so good) maar ook: hoeveel precies

Zijn ouders (de zus van tante) wonen in Frankrijk. Ze kwamen na een lange autorit bij haar aan, ze zouden gezellig samen lunchen. Werd het een broodmaaltijd met wat plakjes kaas en slappe thee want, zo verklaarde tante: zijzelf had gisteravond heel uitgebreid gedineerd dus een simpele lunch was prima


wat erg!!

Ook een tvp'tje. Dat er maar weer veel gierige acties mogen volgen.

Fentymay schreef op 10-07-2021 om 02:41:

Op een eerste date afgesproken in een restaurant om te eten, dacht ik. We kregen de menukaart en hadden meteen wat te drinken besteld. Toen ik de menukaart aan het bekijken was werd me wel 3x gevraagd of ik ook wat wil eten waarop ik uiteindelijk maar zei dat ik geen trek had. Reactie hierop was: gelukkig maar, heb je de prijzen gezien?!!

Ik was aan het werk toen ik bericht kreeg dat mijn auto gerepareerd was en opgehaald kon worden. Garage was niet ver van werk dus ik had de manager gevraagd of ik snel in mijn koffiepauze met een collega heen en weer kon rijden. Dit was geen probleem. Op de terugweg stopte ik bij een onbemande tankstation waar je dus alleen kan pinnen. Ik met mijn pinpas erdoor en haar laten tanken omdat ik iets terug wilde doen voor de moeite. Ik dacht voor die 6 minuten rijden zal ze wel stoppen bij 10 euro ofzo. Eindstand: ze had haar lege tank volgetankt en ik was bijna 75 euro lichter.

Ex-schoonmoeder die het raar vond dat ik een sneetje brood at bij mijn soep en dit ook een paar keer zei. Nu had ze een sneetje brood tekort voor haar lunch de volgende dag op werk.

Uitgenodigd bij een vriend die al bekend staat om zijn gierige acties onder onze vriendenkring. Na werk zou ik langsgaan maar belde af omdat ik een ontzettend drukke dag had gehad en erg moe was. Hij vond het erg jammer en heeft me toch weten om te praten dus ik uitgeput na werk daarheen. Na een drankje begon hij te zeggen dat hij trek had en wat wilde bestellen. Hij pakte zijn telefoon erbij en samen keken we naar gerechten. Na heel lang nadenken kon hij eindelijk een gerecht in zijn winkelmand plaatsen voor zichzelf. Hij heeft mij niet gevraagd of ik ook trek had maar zei dat ik vast op werk al had gegeten. Uiteindelijk besloot hij toch maar niet te bestellen en iets uit de diepvries te maken. Ik heb een beetje meegeholpen met koken en toen ik de tafel wilde dekken zei hij dat ik er wel erg moe uitzag en beter naar huis kon gaan om uit te rusten.

Wat schaamteloos van die collega.

Fentymay schreef op 10-07-2021 om 02:41:

 Eindstand: ze had haar lege tank volgetankt en ik was bijna 75 euro lichter.

No wayyy, heb je daar nog iets van gezegd? Vaak denk ik bij dat soort dingen 'laat maar gaan', maar dit gaat wel heel ver. :o

Lang geleden was mijn man, toen nog vriend,  gevraagd om vrienden te helpen bij hun verhuizing.  Eerst een weekend wat klussen en het volgende weekend verhuizen.  De eerste zaterdag ging hij op pad met wat gereedschap maar een lunch had hij niet meegenomen.  In de avond kan hij met honger en dorst thuis.  Bij één kopje koffie kreeg hij een speculaasje in de ochtend bij de lunch 2 boterhammen met dun beleg en in de middag weer een kop koffie met een speculaaasje. Op de zondag heeft hij toen flink brood gesmeerd voordat hij vertrok. 

Het tweede weekend ben ik ook nog 1 dag aan het werk geweest tijdens die verhuizing.  Bij vertrek bedankte die vriendin ons een zei: We gaan nog wel een keer met jullie eten om te bedanken. 

We ontvingen inderdaad een uitnodiging om ons op datum x bij hun thuis te melden rond de klok van vijven voor een borreltje en daarna zouden we gaan eten, met nog een ander stel dat ook geholpen had. 

Daar aangekomen bleek dat de gastvrouw zelf een dinertje had gemaakt. Vooraf een garnalencocktail waarbij je de garnalen moest zoeken, het was meer sla en saus dan garnalen. Daarna een kopje ossenstaart bouillon gereserveerd in iets dat net groter was dan een espressokopje maar nog geen soepkom genoemd kon worden. Bij het hoofdgerecht kwam er een schaal op tafel met drievkippenpoten waarvan het de bedoeling was dat we die als stel zouden delen. Daarbij sla en spruitjes, aardappelgratin en frites in hoeveelheden die voor zes personen echt niet genoeg waren. Ik begon te horen op een flink toetje maar dat viel tegen.  De gastvrouw vond dat we al zoveel hadden gegeten dat het haar passend leek af te sluiten met koffie of thee met een bonbonnetje, dat was inderdaad wat er op tafel kwam voor idereen een bonbonntje

Om elf uur namen we afscheid want we moesten nog vijfenveertig minuten naar huis rijden. Uiteindelijk werd dat ruim een uur, omdat we nog even echt zijn gaan eten bij de eerste de beste snackbar die we tegen kwamen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.