Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Bezichtigingen worden door huidige huurder heel moeilijk gemaakt

Poezie schreef op 03-11-2025 om 09:38:

[..]

Dit inderdaad.

TO het lijkt me duidelijk: je huurders kunnen niet op datum X. Zij geven een aantal andere opties waar jij blijkbaar niet aan wil. Die mensen zijn megadruk door oa de verhuizing. Jammer dat je daar geen rekening mee wil houden.

Plus dat je er natuurlijk ook geen vrije dag voor op wilt nemen. 

Je hebt toch het recht om je eigen bezit te inspecteren en dan aan te geven wat de huurder nog in orde moet maken voordat hij er uit gaat?  Stel alle muren hebben verschillende felle  kleuren, dan kun je toch eisen dat e.e.a. neutraal wordt opgeleverd?
In een normale huurwoning  moet je ook de vloerbedekking en gordijnen verwijderen, gaten in de muur dichten...

Ik zou gewoon dan maar ingaan op een 'idioot tijdstip', dan heb je in ieder geval de kans.

Als huurder vind ik het ook enorm irritant dat ik me altijd heb te schikken naar de verhuurder. In mijn geval een coöperatie. Die kunnen alleen overdag, maar dan werk ik. Op vrijdag ben ik vrij, maar dan kunnen zij nooit. 
Als het iets is wat ik opgelost wil hebben pas ik me wel aan. Maar als zij iets van mij willen, dan ben ik toch echt wat minder flexibel. Ze vragen ook wel of er dan niet iemand anders in mijn huis kan zijn. Ja hoor, als jullie reiskosten betalen vanuit Drenthe naar Utrecht? Want iedereen die ik hier in de regio goed genoeg ken om zonder mij in mijn huis te laten,  werkt ook gewoon! Vinden ze heel gek blijkbaar, werkende huurders. 

TO als jij iets wilt van je huurders zou ik me echt aanpassen aan hun momenten.

Ik denk ook dat je je moet aanpassen. Ze hebben een hele lijst aan data en tijden gegeven zeg je, zit daar echt niets tussen wat een optie is?
Voor wij ons huidige huis kochten was er eigenlijk maar 1 moment waarop we mochten komen bezichtigen, daar hebben we toen ik onze agenda voor leeg moeten maken. Voor zo'n grote beslissing vind ik dat niet zo problematisch. 
Bovendien wil je je verhuurders hier te vriend houden, want als je ze te veel over druk zat heb je kans dat het huis een grote puinhoop is op het moment van de bezichtiging, dat wil je denk ook niet. 

Beterlaat2021! schreef op 03-11-2025 om 12:03:

Je hebt toch het recht om je eigen bezit te inspecteren en dan aan te geven wat de huurder nog in orde moet maken voordat hij er uit gaat? Stel alle muren hebben verschillende felle kleuren, dan kun je toch eisen dat e.e.a. neutraal wordt opgeleverd?
In een normale huurwoning moet je ook de vloerbedekking en gordijnen verwijderen, gaten in de muur dichten...

Ik zou gewoon dan maar ingaan op een 'idioot tijdstip', dan heb je in ieder geval de kans.

Dat doe je normaal na verhuizing, anders is het pand niet zichtbaar tussen alle verhuisdozen en meubels.

Bij mijn vorige verhuurders (woningbouwverenigingen) was er een voor-inspectie een paar dagen vóór ik de sleutels teruggaf.
Ik weet niet of ik toen alles al verhuisd had.

Het is ook wel fijn als de voor-inspectie een week of 2 eerder is, als je dan nog iets moet verven/ gaten dicht moet maken enz. weet je het op tijd.

Ik vind jou nogal star overkomen, TO. Jij wil alleen datum X en zij kunnen dan simpelweg niet, maar geven wel alternatieven.

Jij bent degene die moeilijk doet. Dus haal die hakken maar uit het zand en stel je coöperatiever op, zou ik zeggen. 

Ik kan ook niet zomaar vrij nemen op mijn werk dus ben ook zo'n moeilijk persoon als de ander maar 1 of 2 opties heeft. Ik verwijs dan iedereen door naar de eerstvolgende schoolvakantie. Ow zijn jullie dicht met met kerst en oud op nieuw? Dan ben je welkom op carnavalsmaandag.. 

Tja het is dat of even meebewegen naar de uren die ik wel vrij kan maken zonder een hele klas naar huis te sturen (want daar zijn de ouders natuurlijk ook niet blij mee).

Ploef schreef op 02-11-2025 om 22:29:

.

[..]

Ehmmmm, denk het niet. Op ieder verzoek van hen binnen 2 werkdagen zaken opgelost en zelf huisdier toegestaan waarbij ze er zonder overleg van een - twee hebben gemaakt. Ook dat hebben we toegestaan. Inderdaad staan nu ook onze hakken in het zand. Verhuur makelaar geeft aan dat hij 3 weken nodig heeft voor weder verhuur. Nou ja, we zullen zien waar het schip strandt. Iedereen bedankt voor de reacties en perspectieven.

Je mag als verhuurder huisdieren helemaal niet verbieden, dus ik vraag me af of jijzelf wel je PLICHTEN als verhuurder kent. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.