Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Belasting aangifte 2022

Het is weer tijd om de belasting aangifte te doen, wie heeft deze al gedaan en hoe kwam je er financieel gezien uit, krijg je geld terug of moet je (flink)bijbetalen dit jaar. Alles omtrent de belastingaangifte.


MidasWolf

MidasWolf

04-03-2022 om 14:16 Topicstarter

Ik heb de belasting aangifte nog niet gedaan, ik krijg hier (nog) altijd hulp bij door een ambulant begeleider.
Door mijn autisme krijg ik hier hulp mee.
Dit vertaald zich vooral in hulp met (financieel) over zicht  houden.

Deze wil ik wel zeer binnenkort gaan doen, ben benieuwd hoe ik zelf uit de belasting aangifte kom.

Dat zal ik hier uiteraard laten weten.

Joehoe  Moxxie was een van de eersten dit jaar! Ik had het ook al op het 'Blij van vandaag' topic gepost omdat ik eigenlijk altijd bij de allerlaatsten hoor en dit dus echt een prestatie is voor mij. Ik krijg ook nog eens €650 terug, lekker hoor.

ik verwacht terug te krijgen (hypotheekrente aftrek en voor het eerst de inkomensafhankelijke combinatiekorting IBM kind).

Ik dacht, gelijk even invullen maar was vergeten dat mijn man ook moet inloggen (samen aangifte doen is makkelijker vind ik). 

ik weet ook niet zo goed waarom maar ik krijg ook 600 euro terug.

MidasWolf

MidasWolf

04-03-2022 om 15:33 Topicstarter

Wanneer ik een vermoeden uitspreek, dan denk ik dat ik weer niets terug krijg en niets hoef te betalen, misschien een paar tientjes  terug betalen.

Ik houd er gewoon rekening mee dat ik een paar tientjes moet betalen, dan valt het bij mij meestal wel mee.
We gaan het zien binnenkort.

Ik heb mijn jaaropgave gedownload. Telt dat ook?

MidasWolf

MidasWolf

04-03-2022 om 16:01 Topicstarter

stokstaart schreef op 04-03-2022 om 15:52:

Ik heb mijn jaaropgave gedownload. Telt dat ook?

Van mag het hoor 

Ik kom meestal uit op tussen de 0 en 600 euro terugbetalen, dus de jaarlijkse aangifte is voor mij geen feestelijk moment. Als ik veel moet terugbetalen, vraag ik uitstel. Liever zo laat mogelijk

stokstaart schreef op 04-03-2022 om 15:52:

Ik heb mijn jaaropgave gedownload. Telt dat ook?

Verder ben ik ook nog niet gekomen

wij hebben in 2021 een huis gekocht dus krijgen lekker veel terug dit jaar

Ik doe hem dit weekend. Oftewel, ik check de vooringevulde gegevens… Dan gluurt man nog even over mijn schouder om te kijken hoeveel we terugkrijgen (hypotheekrenteaftrek en helaas dit jaar voor het laatst de inkomensafhankelijke combinatiekorting), ik gooi onze beide digid’s eronder en klaar. Of is het raar dat ik mijn man’s digid weet?

Ik hoef niks te betalen en krijg ook niks terug, net als vorig jaar.

Ik heb gisteren aangifte gedaan, ik krijg een paar honderd euro terug, fijn!

Ik krijg dit jaar ruim €2600,00 terug, de volledige inkomensafhankelijke combinatiekorting 🤩 

ik heb hem ook ingevuld, krijg wat terug. Vorig jaar niets, nu ong 150 euro. 
volgend jaar meer werk ervan ivm nieuwe hypotheek, dus wat meer aftrekposten

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.