Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Bank kapot na twee weken

Tja, dat is ongelooflijk balen. De bank die we hebben gekocht en eindelijk werd geleverd na wekenlang wachten is kapot gegaan na twee weken. De elektra was kapot. Gerepareerd en nu weer hetzelfde verhaal. Er moet een nieuw onderdeel worden besteld en daarnaast zakt de bank ook door (hout op 3 plekken gebroken... - en dus schijnbaar ook zo afgeleverd), ook daarvoor worden nieuwe onderdelen besteld waarvan nog onbekend is hoe lang dit allemaal gaat duren. We moeten er voor de stevigheid maar tot die tijd stenen onder zetten. Zit je dan, op je bank ondersteund door bakstenen. Maar tjee wat is dit balen zeg en ik vraag mij af: wat zijn mijn rechten? Het bedrijf wil het allemaal repareren, maar ik zit eigenlijk niet te wachten op een bank waar nu al allemaal lapmiddelen worden toegepast...ik wil gewoon een goede nieuwe bank. 
Iemand tips??


Seats and Sofas?

Waar heb je de bank gekocht en wat zijn de algemene voorwaarden van die winkel waar je mee akkoord gegaan bent toen je de bank hebt gekocht?

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

03-09-2021 om 13:11

willem1959 schreef op 03-09-2021 om 13:10:

Seats and Sofas?

Dacht ik ook meteen aan

Okki21

Okki21

03-09-2021 om 13:12 Topicstarter

Nee, geen seats and sofas. Gekocht bij Pronto Wonen.

Je hebt toch garantie op zo'n aankoop? Ik zou een nieuwe bank eisen.

Groenebroek schreef op 03-09-2021 om 13:11:

Waar heb je de bank gekocht en wat zijn de algemene voorwaarden van die winkel waar je mee akkoord gegaan bent toen je de bank hebt gekocht?

Dat maakt niet uit. Je hebt recht op een deugdelijk product. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

03-09-2021 om 13:18

Een winkel is meestal niet verplicht je een nieuw vervangend product te geven, ze mogen het probleem herstellen, zelfs meermaals.

Uiteraard moet het dan wel deugdelijk en niet zichtbaar hersteld worden.
Je kunt het dus wel proberen maar ik vrees dat je bovenstaande te horen krijgt.

ik geloof dat je ze max 3 pogingen moet geven om het product te repareren. Hierna kun je d ekoop ontbinden o.b.v. ondeugdelijk product. Check even het consumentenrecht hier over. Je kunt ook voorbeeld brieven vinden over de koop ontbinden enzo

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 13:26

Ik zou mijn geld terug willen en ergens anders een bank kopen. 

Okki21

Okki21

03-09-2021 om 13:26 Topicstarter

Hetvrijewoord schreef op 03-09-2021 om 13:18:

Een winkel is meestal niet verplicht je een nieuw vervangend product te geven, ze mogen het probleem herstellen, zelfs meermaals.

Uiteraard moet het dan wel deugdelijk en niet zichtbaar hersteld worden.
Je kunt het dus wel proberen maar ik vrees dat je bovenstaande te horen krijgt.

Dit zei de monteur inderdaad, al is hij van een ander bedrijf. Maar wil wel goed beslagen ten ijs komen indien ik contact heb met de meubelzaak.

Okki21

Okki21

03-09-2021 om 13:27 Topicstarter

Yolo schreef op 03-09-2021 om 13:26:

Ik zou mijn geld terug willen en ergens anders een bank kopen.

Dat wil ik inderdaad ook..en dan? Weer 4 maand wachten op een nieuwe bank..

Okki21

Okki21

03-09-2021 om 13:27 Topicstarter

Ellori schreef op 03-09-2021 om 13:24:

ik geloof dat je ze max 3 pogingen moet geven om het product te repareren. Hierna kun je d ekoop ontbinden o.b.v. ondeugdelijk product. Check even het consumentenrecht hier over. Je kunt ook voorbeeld brieven vinden over de koop ontbinden enzo

Oké dat is inderdaad goed om te weten.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

03-09-2021 om 13:28

Okki21 schreef op 03-09-2021 om 13:27:

[..]

Dat wil ik inderdaad ook..en dan? Weer 4 maand wachten op een nieuwe bank..

Nu vast een nieuwe kopen en proberen nog even zolang mogelijk van deze gebruik te maken, tot de nieuwe er is ? Is er overal zo lange levertijd? 

Ik ben allereerst vooral nieuwsgierig n.a.v. de OP: Een bank met elektra?

Poezel_en_Wip schreef op 03-09-2021 om 13:30:

Ik ben allereerst vooral nieuwsgierig n.a.v. de OP: Een bank met elektra?

Dat is een bank met van die verstelbare been-gedeeltes (en soms ook rug)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.