Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Alles wordt duurder? Deel hier acties en tips


Wat een leuk topic!

MariaC schreef op 15-01-2023 om 11:18:

[..]

Ze bedoelt de ketel voor warm water en verwarming. Die staat hier ook op 60, das hoog genoeg voor een warm huis.

Toen het laatst zo koud was kregen wij het huis niet meer warm. Het duurde even voordat ik doorhad dat dat kwam omdat de ketel laag was gezet. Dus dat moet je wel even in de gaten houden. 

Als je lid bent van de openbare bibliotheek dan kun je de app "Tijdschriftenbieb" installeren en legaal gratis een aantal Nederlandse tijdschriften lezen.

Screenshot-20230115-135323-Google-Play-Store.jpg

Ook als niet-abonnee van de openbare bibliotheek kun je gebruik maken van de PressReader app en duizenden internationale tijdschriften en kranten legaal gratis lezen. 

Je hoeft alleen maar één keer per week op de wifi van de openbare bibliotheek te gaan en je kunt er weer een week gebruik van maken.

Screenshot-20230115-135629-Google-Play-Store.jpg

Vrijevlinder schreef op 15-01-2023 om 11:10:

Ik gebruik nooit vaatwasblokjes maar poeder. Samen met zout en glansmiddel. Is los een stuk goedkoper dan blokjes.

De temperatuur van de ketel staat vaak ingesteld op 80 C, maar kan naar 55 of 60C. Scheelt weer energie.

Slechte tip. De warmte is nodig om alles schoon te houden. Op termijn krijg je hier problemen mee aan je ketel. Zelfde als je wasmachine altijd alleen op 30 graden laten draaien. Af en toe een kookwas is goed om opstapeling van wasmiddel ed te voorkomen. Dat voorkomt op termijn grotere kosten. Zo ook met de ketel. 

Ik ben momenteel helemaal fan van het dynamisch afprijzen van de ah. Heb een vriezer vol met vlees met 70% korting. 

Ginevra schreef op 15-01-2023 om 13:41:

[..]

Toen het laatst zo koud was kregen wij het huis niet meer warm. Het duurde even voordat ik doorhad dat dat kwam omdat de ketel laag was gezet. Dus dat moet je wel even in de gaten houden.

Dat had ik ook! Stel de temperatuur dus regelmatig bij, als het heel koud wordt of juist weer warmer.

op aanbiedingenradar.nl kun je aanbiedingen van veel supermarkten zien en vergelijken.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

15-01-2023 om 15:31

voordeelmuis.nl vind ik een fijne website om te zien of er iets wat ik nodig heb in de aanbieding is.

Als je sowieso vaak boodschappen doet bij de Lidl is het goed om de app te installeren. Ze hebben bijna elke maand een actie dat je bij een bepaald totaal bedrag gratis producten krijgt. Vanavond eten we gratis krieltjes en sperziebonen. Ik hoefde alleen het stukje vlees te betalen. Er ligt ook een gratis zak sinaasappels in de fruitschaal. Is toch weer mooi mee genomen. Bij de Jumbo kom ik minder vaak, maar toch spaar ik genoeg punten om als ze de 5 euro korting actie hebben daar gebruik van te kunnen maken. 

Mama-Inge schreef op 15-01-2023 om 11:56:

[..]

Dat is een broodje aap: de concentratie van schoonmaak azijn is maar een paar % meer dan consumptie azijn. 10 vs 4%, het is 90% water. Met 10 liter water erbij houd je niks over aan concentratie.

De fles waar schoonmaakazijn zit is van mindere kwaliteit dan de rubbers in je wasmachine.

Daarbij heeft het maar een korte inwerktijd want het gaat mee met 1 spoelbeurt en daarna wordt het afgevoerd.

Kortom als je wasmachine daar al van kapot gaat ook op langere termijn dan miet je er vooral ook geen zeep in gooien want dat is veel agressiever.

Apiejapie schreef op 15-01-2023 om 14:35:

[..]

Slechte tip. De warmte is nodig om alles schoon te houden. Op termijn krijg je hier problemen mee aan je ketel. Zelfde als je wasmachine altijd alleen op 30 graden laten draaien. Af en toe een kookwas is goed om opstapeling van wasmiddel ed te voorkomen. Dat voorkomt op termijn grotere kosten. Zo ook met de ketel.

Een ketel heeft een minimum en een maximum temperatuur opgegeven door de fabrikant.

Die van mij kan bv tussen de 55 en 80 graden voor cv en tussen 65 en 80 voor gebruikswater.

Dus de cv staat op 55, door mijn modulerende thermostaat is het altijd minimaal de gewenste temperatuur op het gewenste tijdstip. En met de 65 graden voor gebruikswater ook geen kans op legionella.

Je hoeft dan echt niet af en toe de temperatuur van je cv systeem omhoog te doen. Kans op schade is er vooral als je de pomp stil zet.

Wollstonecraft schreef op 15-01-2023 om 15:04:

op aanbiedingenradar.nl kun je aanbiedingen van veel supermarkten zien en vergelijken.

Hier heb ik ook een bookmark op en ook op www.voordeelmuis.nl  

geen kinderen krijgen , stuk goedkoper maar ja ben ik te laat achter gekomen

1 keet per week boodschappen doen, en einde vd week is het op dan niet gaan maar creatief worden gewoon 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.