Financiën en recht Financiën en recht

Financiën en recht

Alles wordt duurder? Deel hier acties en tips

Ik lees op dit moment enkel topics met hoe duur alles wordt, de energieprijzen ed en dat mensen weinig meer kunnen doen. 

Als getrainde Dagobert leek het me daarom handig om een tegentopic te maken. 

Deel hier je tips en kortingsacties, feebees etc. En dan bedoel ik niet perse koop geen A-merken, daar heb je boodschappentopics voor. 


Meer in de trant van, ik zag dat je bij 2 gratis tickets voor de gezondheidsbeurs in Utrecht kan krijgen. Check regelmatig de site gratiz.nl voor dit soort acties. 

Doe een aanschaf via Cashback sites zoals Cashback XXL. Je kan uitbetaald worden in Bol.com bonnen of te denken aan Ippies. 

Heb je oude cadeaukaart waar je niets mee kan? Zet deze om in cash of ruil ze voor iets waar je wel wat aan hebt met wissel.nl

Enz enz


Leuk topic ik volg sindskort gierige Gerda, elke week post zij de beste aanbieding. Verder sla in in Bulk als er goede aanbieding is 

Ik gebruik nooit vaatwasblokjes maar poeder. Samen met zout en glansmiddel. Is los een stuk goedkoper dan blokjes. 

De temperatuur van de ketel staat vaak ingesteld op 80 C, maar kan naar 55 of 60C. Scheelt weer energie. 

Vrijevlinder schreef op 15-01-2023 om 11:10:

Ik gebruik nooit vaatwasblokjes maar poeder. Samen met zout en glansmiddel. Is los een stuk goedkoper dan blokjes.

De temperatuur van de ketel staat vaak ingesteld op 80 C, maar kan naar 55 of 60C. Scheelt weer energie.

Je moet nooit lager gaan dan 60 graden ivm kans op legionella.

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

15-01-2023 om 11:18

Trientje-vitamientje schreef op 15-01-2023 om 11:17:

[..]

Je moet nooit lager gaan dan 60 graden ivm kans op legionella.

Ze bedoelt de ketel voor warm water en verwarming. Die staat hier ook op 60, das hoog genoeg voor een warm huis.

Sorry verkeerde topic

MariaC schreef op 15-01-2023 om 11:18:

[..]

Ze bedoelt de ketel voor warm water en verwarming. Die staat hier ook op 60, das hoog genoeg voor een warm huis.

Dan moet je wel goed opletten dat je niet die van de douche naar 55 graden zet. 

mocht je graag plantaardig melk gebruiken. De AH heeft nu alle alpro houdbaar 1+1 gratis. Ik heb vast voor de komende maanden ingeslagen

Broodtrommel

Broodtrommel

15-01-2023 om 11:38 Topicstarter

Gebruik schoonmaakazijn ipv wasverzachter. Beter voor je wasmachine en het neutraliseert geuren zoals zweet of andere geuren en is beter voor het behoud van kleuren in je kleding. Waspoeder is trouwens ook beter dan het vloeibare spul. 

Ga in het laatste uur naar de markt voor de aanbiedingen. 

Je kan ook aan de inkomstenkant kijken. Zo ben ik af en toe betaald klapvee (afhankelijk waar je woont), pas op katten voor een zakcentje en verkoop af en toe wat spulletjes door. 

Hou je van boeken lezen? Ga naar minibieb in je buurt of zet zelf een minibieb op. 

Kijk op gratis weggeefhoeken van FB of sluit je aan bij een kledingruil als je 2e hands leuk vind. Ik heb echt de leukste dingen gescoord op deze manier en heb andere mensen weer blij gemaakt met mijn dingen. 

Ticketswap. Tickets voor concerten worden meestal voor een fractie aangeboden op de dag zelf of de dag vantevoren. Ik heb echt voor een fractie vd prijs bij concerten gestaan.

Wat ik ook doe:

In de gaten houden wanneer de vriendenloterij weer een leuke aanbieding heeft. Zeg, 4 dierentuintickets of 2 musical tickets. Dan speel ik welgeteld 1 maand mee, ik zeg meteen op zodra de VIPpas binnenkomt. Ik kijk ook meteen naar de aanbiedingen zoals Het Zwanenmeer voor 5 euro, 2 gratis biostickets, een podiumcadeaukaart tev 25 eur voor 12.50. Ik pak dan ook meteen de tentoonstellingen die ik nog wilde zien mee (er zijn ook vaak 2 personen gratis acties). Soms ben ik dan 2 maanden lid afhankelijk van de acties en haal het er ruim uit. Dat werk.

Maar dit zou ik enkel doen als je niet gevoelig bent voor dit soort zaken. Een postcodeloterij is FOMO. Ik gebruik echt de loterij ipv andersom dus vooral niet doen als je hier een zwak voor hebt. 

Ik ben iemand die van musea, theaters en concerten houd. Daarom zorg ik er voor dat ik deze dingen kan doen met minieme middelen. Helemaal gratis is het dus niet maar het leven heeft wel een beetje jus nodig. 

Trientje-vitamientje schreef op 15-01-2023 om 11:24:

[..]

Dan moet je wel goed opletten dat je niet die van de douche naar 55 graden zet.

Als je vaak doucht of je hebt een groot gezin dan is er toch weinig kans voor de legionella om zich te ontwikkelen?

Wacht enkele dagen voordat je iets koopt. Kijk dan in huis rond of je niet iets kan vinden wat even goed werkt.

Broodtrommel schreef op 15-01-2023 om 11:38:

Gebruik schoonmaakazijn ipv wasverzachter. Beter voor je wasmachine en het neutraliseert geuren zoals zweet of andere geuren en is beter voor het behoud van kleuren in je kleding. Waspoeder is trouwens ook beter dan het vloeibare spul.

Geen schoonmaakazijn maar gewone azijn. Van schoonmaakazijn gaat je wasmachine stuk

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-01-2023 om 11:57

Amazooi schreef op 15-01-2023 om 11:44:

[..]

Als je vaak doucht of je hebt een groot gezin dan is er toch weinig kans voor de legionella om zich te ontwikkelen?

Inderdaad. Temperatuur staat bij ons op 50°C, maar door de hoeveelheid die dagelijks wordt afgenomen spreek je niet over stilstaand water. En naast het mindere energieverbruik is het nog eens beter voor de ketel -> minder kalkaanslag. 

Ik gebruik maar de helft van de aanbevolen dosering voor was en vaat. Wordt evengoed gewoon schoon. 

Daarnaast heeft AH weer veel 1+1 gratis momenteel, ik heb alweer voor een half jaar aan bakboter en margarine in mn koelkast liggen😅.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-01-2023 om 12:09

Voor ik iets nieuw koop (wat ik dan ook nodig heb), bekijk ik steeds de lokale facebookpagina's van GIFT (pagina's waar mensen spullen weggeven, weet niet of het in Nederland bestaat) en ga ik eens langs in de kringloopwinkel.

ik ga vroeg naar de ah dan is het brood van de dag er voor 50ct. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.