Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag, vegetarisch!

Hoi allemaal,

Op viva was dit topic gestart, omdat iemand geïnspireerd wilde raken door vegetarische gerechten van anderen, en dat is zeker gelukt! 

Zullen we hier weer verdergaan met het delen van vegetarische gerechten? 

Eet smakelijk alvast!


Zuurkoolstamppot met appeltjes, kaneel, rode ui en vegaspekjes.

Thaise curry met roerbaknoodles. En een berg verse koriander 

Pestotortellini met zoete aardappel, spinazie, geroosterde pijnboompitjes en kaas. Recept van Marley Spoon en het was lekker.


Melanzane alla parmigiana.

Traybake met feta, tomaat, asperges en olijven recept van AH

Zelfgemaakte frietjes van aardappel en wortel met daarbij een sausje, gebakken ei, zoute pinda's en komkommer. Weer een recept van Marley Spoon, het heet Vietnamese loaded fries en het was erg lekker.

Vraagje, die recepten op de site van Marley Spoon, voor hoeveel personen zijn die? Het staat er niet bij.

Ik heb even voor je gekeken zonder zelf in te loggen, die recepten zijn hetzelfde als die ik heb gehad. Dat is dan voor twee personen, we zijn vrij kleine eters en onze kleuter eet er ook van mee. Voor het gerecht met de frietjes heb ik wat meer aardappels genomen, dat lusten we allemaal graag. Voor de aardappels stond 750 gram aangegeven (kregen wel 1 kg in de box) en van de pestotortellini kregen we 250 gram.

Dankje! 😁

Spruitjes & prei met feta en tijm van Rukmini Iyer. Ik vond het echt super lekker! Aanrader!
https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/spruitjes-prei-met-feta-en-tijm/

ik ben alvast vegan hachee aan het maken voor later deze week

Courgettesoep en lasagne met courgette, aubergine en vegagehakt

RedRoseThorn schreef op 09-01-2022 om 13:58:

ik ben alvast vegan hachee aan het maken voor later deze week

Zou je daar het recept van willen delen? 

Zelfgemaakte pizza

Belklo schreef op 10-01-2022 om 20:25:

[..]

Zou je daar het recept van willen delen?

Het is eigenlijk praktisch dit recept van de ah voor gewone hachee maar dan met champignons en oesterzwammen ipv vlees en nog wat linzen toegevoegd voor de binding en tutti frutti omdat ik me herinnerde dat mam dat ook altijd deed. Ik ga de precieze  gewichten nog een keer uitwerken. 

Ik eet vandaag: Hachee maken #AlbertHeijn https://www.ah.nl/r/8302 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.