Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


yette

yette

07-12-2022 om 08:32 Topicstarter

Vandaag een allegaartje van de kliekjes van maandag en dinsdag: gebakken aardappelen, orzo met pesto, ratatouille en boontjes met kruidenkaas. Erbij merguez. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

07-12-2022 om 09:11

Chilli sin Carne wordt het vandaag. Nu al zin in 

Wij bestellen al zo'n zes jaar de boodschappen bij de AH. Maar sinds deze week stoppen we daarmee. In de wijk waar wij wonen wordt het steeds drukker met bezorgdiensten en de kwaliteit van de bezorging en de producten die je krijgt gaat heel rap achteruit. 

Nu zoon wat ouder is en ik niet meer volledig in de kreukels lig, kan ik weer vaker zelf boodschappen doen. Nu bestelde ik nog 1x in de week en ging ik 2x per week naar de supermarkt/speciaalzaak voor de verse dingen. 
Denk alleen wel dat ik mijn bezorging ga missen tegen de Kerst aan... Ik mis hier echt een supermarkt op loopafstand.

Vanavond eten wij kip-kerrie met rijst en sperzieboontjes.

Vandaag helemaal geen inspiratie,  dus net bij de winkel k&k oven aardappelen meegenomen,  stukjes zalm en een zak wortelen. Dus een AGVis vanavond.  

Vanavond kook ik sperziebonen. Daar gaan uitgebakken spekjes doorheen. Ik bak een aardappeltje en maak een komkommersalade.

Ik eet hetzelfde als gisteren, want heb nog spitskool over.

Vanavond roergebakken spinazie knoflook en ui, met voor echtgenoot een karbonade en voor mij een kaasschnitzel.
Bij de AH-boodschappen heb ik Heks'nkaas cadeau gekregen. Ik vind dat vreselijk spul (net Boursin met een paar scheppen suiker er doorheen) maar misschien werkt het in de spinazie. We gaan het zien. Desnoods mik ik er een schep sambal doorheen.

De traybake gisteren was een daverend succes. Je eet tenminste eens andere groenten: pastinaak, knolselderij, raapjes, dat soort dingen. Voor herhaling vatbaar. Echtgenoot had er niets van verwacht, maar was onverwacht enthousiast.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

07-12-2022 om 12:52

Gisteren bloemkool in kaassaus met gekookte aardappels en worst, vandaag overschot van de bloemkool gratineren in de oven met gebakken patatjes en kotelet. 
Simpele kost, maar mijn partner is dol op bloemkool en kaas. 

JtM

JtM

07-12-2022 om 13:23

Wij hebben een bak nasi uit de vriezer getrokken voor vanavond. 

Wbt boodschappen, wij proberen om een weekmenu te maken en aan de hand daarvan boodschappen te doen.
In de praktijk lukt dit al een hele tijd niet meer. Dus doen we op zondag wat boodschappen,  en ga ik woensdag en vrijdag weer naar de supermarkt 
We hebben ook een account bij picnic, is ook super fijn maar op de een of andere manier vergeten we dat dat een optie is.

Dewi-Sri schreef op 07-12-2022 om 12:40:


Bij de AH-boodschappen heb ik Heks'nkaas cadeau gekregen. Ik vind dat vreselijk spul (net Boursin met een paar scheppen suiker er doorheen) maar misschien werkt het in de spinazie. We gaan het zien. Desnoods mik ik er een schep sambal doorheen.

Ik vind dat ook niet zo lekker dat spul, er zijn zoveel lekkerdere dingen

Vandaag eten we frietjes met stoofvlees. En wat snacks erbij.

zuurkool ovenschotel met casselerrib 

Dolfje schreef op 07-12-2022 om 13:32:

[..]

Ik vind dat ook niet zo lekker dat spul, er zijn zoveel lekkerdere dingen

Ik ben er ook geen fan van. Ooit geproefd bij iemand dus gelukkig niet zelf gekocht, maar neuh.. Mij nie bellen

Ik ben ook niet gek op heks'n kaas maar als dip voor reepjes rode paprika en reepjes wortel is het wel te doen 

hier vandaag wrap op het menu.

Kwa boodschappen hier meestal op vrijdag boodschappen doen bij de Jumbo. Haal ik het meeste vandaan voor de hele week. Evt bij nog iets gemist of vergeten dan vaak naar de super in het dorp. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.