Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Noodles met pittig gehakt en snijbonen, op smaak gebracht met Ketjap Manis en Sweet Chili Saus. Prima snelle maaltijd

Elmie schreef op 06-12-2022 om 16:54:

[..]

Klinkt lekker. Heb je een receptje van de witlof?

Ik doe dit altijd uit de losse pols. Komt ongeveer hier op neer: ui en teentje knoflook snipperen en aanfruiten. Witlof (4 stronken) in kleine stukjes hakken. Met ui en knoflook meebakken, plus flink wat kerrie en naar smaak peper/zout. Hamblokjes erbij (200 gram, zoiets). Flinke eetlepel zuivelspread en ongeveer half zakje geraspte kaas. Ziet eruit of het al gegeten is, maar het is wel erg lekker. Is ongeveer voor twee personen (en een 'lussiknie'-kleuter)

MijnNaamIsHaas73 schreef op 06-12-2022 om 08:08:

Dat klinkt goed koreveen!

Toetie, meestal lees ik jouw berichten met wat jaloezie, maar die tuti fruti met ketjapsaus lijkt me echt niks
Vond jij het wel lekker? Klinkt echt heel bijzonder.

Er wordt vanavond voor ons gekookt, spitskoolstamppot met draadjesvlees

Ik vond het erg zoet, maar het was niet vies. Wel lag het in de vriezer en dat is meestal een signaal dat het niet zo denderend smaakte en dat was ook wel zo .

Vandaag kookte vriend en dat was aardappelpuree, zijn favoriet, met uitgebakken spekjes. En verder niks, zoals gewoonlijk vindt hij dat zonde van de puree! Dus huiself maakte erbij een salade van ijsbergsla, walnoten, paprika, oude kaas, gekookt ei, rozijnen en rode uiringetjes. Met yoghurtdressing. Daarbij trok ik dan maar een blik tonijn open en dat was ons bij elkaar gesprokkelde maal vandaag.

De lunch was ook al zo’n ”wat er nog is” bijeenraapsel: zakje gekookte linzen, augurk, bloemkool die ik eerder had ingemaakt, geraspte wortel, gerookte kip, gerookte amandelen, olijven en een flinke dot hummus.

Ik moest eigenlijk boodschappen doen maar ik was met het openbaar vervoer en ik wilde niet uitstappen bij de supermarkt omdat ik een enorme bos bloemen had gekregen op mijn werk. Was wat onhandig. Wel mooi natuurlijk! En toen ik eenmaal thuis was, had ik geen zin om terug te lopen. Ik heb mijn auto uitgeleend, en ik begin hem wel te missen. De “tussendoor-boodschapjes” zijn daardoor weggevallen. Kattengrit neem ik ook al niet mee op de fiets 

Doen jullie elke dag boodschappen? En/of weekboodschappen?

RoosOpJeHoed schreef op 06-12-2022 om 19:55:

[..]

Ik doe dit altijd uit de losse pols. Komt ongeveer hier op neer: ui en teentje knoflook snipperen en aanfruiten. Witlof (4 stronken) in kleine stukjes hakken. Met ui en knoflook meebakken, plus flink wat kerrie en naar smaak peper/zout. Hamblokjes erbij (200 gram, zoiets). Flinke eetlepel zuivelspread en ongeveer half zakje geraspte kaas. Ziet eruit of het al gegeten is, maar het is wel erg lekker. Is ongeveer voor twee personen (en een 'lussiknie'-kleuter)

Thanks! Ga ik een keer maken 😋

Toet, ik rijd geen auto en doe de boodschappen op de fiets. Meestal 3x in de week. Soms 2x. Bij dezelfde supermarkt. Maar aanbiedingen haal ik tussendoor nog bij andere winkels.

Ts. De Chinees was dicht! Wegens ‘een storing’. Raadselachtig. Toen maar 2 pizza’s gehaald, ik kom m’n hoofd niet meer omzetten naar zelf koken..

ToetieToover schreef op 06-12-2022 om 20:04:

[..]

Ik vond het erg zoet, maar het was niet vies. Wel lag het in de vriezer en dat is meestal een signaal dat het niet zo denderend smaakte en dat was ook wel zo .

....

Doen jullie elke dag boodschappen? En/of weekboodschappen?

Fijn dat het smaakte!

Je maaltijden van vandaag klinken weer jaloersmakend 

Hier doet man op zaterdag de weekboodschappen met de auto, is ook wel nodig qua hoeveelheid. Ik haal dan op woensdag nog wat brood en voor twee dagen avondeten en wat verder niet tot zaterdag kan wachten.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

06-12-2022 om 20:52

Ik doe denk ik twee keer per week boodschappen. Soms op de fiets, soms met de auto, ligt eraan waar ik precies heen ga en wat ik nodig heb.
Vanavond aten we spinaziekaasrondo's, bloemkool en gebakken aardappelwedges. Altijd een favoriet.

Nasi met een gebakken eitje, pindasaus en gebakken uitjes (potje)

Chili con Carne met wraps.

Al heb ik nu ook trek in nasi. Maak dat morgen denk ik dan. Vandaag even het week menu bedenken en boodschappen bestellen.

ik laat 1x per week de meeste boodschappen bezorgen. Mee begonnen in coronatijd en we vonden het zo fijn dat we het zo laten. En 1x in de week ga ik naar de boerderijwinkel voor bio vlees en groenten/fruit en de bakker voor brood. Dat doe ik op de fiets (als het niet regent)

We eten vanavond gestoofde prei en gevulde portobello’s met walnoten, geitenkaas en zongedroogde tomaat

Hier komt picnic ook meestal 1 keer per week maar dat hadden we een jaar voor  corona al en gelukkig toen ook al schoonouders aangemeld. Schoonmoeder vindt het ideaal. Voorheen deed schoonvader de meeste boodschappen maar nu met de Alzheimer diagnose lukt niet alles hem meer en nu besteld ze zelf lekker makkelijk de meeste dingen.

Wij eten vanavond restje sla en de andere helft van het gehaktbrood wat ik vrijdag gekocht had.

Jynta1981 schreef op 07-12-2022 om 07:37:

Al heb ik nu ook trek in nasi. Maak dat morgen denk ik dan. Vandaag even het week menu bedenken en boodschappen bestellen.

Aha, dus jij wordt ook geïnfluenced hier! 

Ik maak vanavond een viscurry met peultjes en cherrytomaatjes. Officieel "moet" die curry met kip, maar ik heb hem ooit met panga gemaakt en dat vond man (de niet-visliefhebber) prima. Dus ik maak het sindsdien met pangafilet. 

Normaal gesproken doe ik 1x per week boodschappen bij de appie, met de auto. Ik vind de ah nou eenmaal een fijne winkel, logische indeling, netjes. Misschien loop ik dan nog 1x pw naar de super om de hoek als de eieren op zijn of iets dergelijks. Nu ik door mijn medicatie niet zelf kan rijden, doen we de meeste boodschappen bij de super om de hoek. Ik ben daar niet zo'n fan van, onlogische indeling en minder assortiment. Ik denk dat ik nu zo'n 3x pw ga. Als man tijd heeft, rijden we nu wel samen naar de appie of bijvoorbeeld de lidl en dan haal ik aanvullende dingen om de hoek. Heb het idee dat we nu veel meer uitgeven door impulsaankopen, maarja. Oh en man wil telkens zooi uit de kortingbak, waardoor ik mijn maaltijdplanning weer moet aanpassen. Het gaat ook vaak om vlees wat ik niet snel zou kopen, omdat het alleen te combineren is met aardappelen en groente en dat eten we bijna nooit.

Boodschappen bestellen doen we nooit, ik vind boodschappen doen nooit zo erg en ik vind het fijn om zelf geschikte groente en fruit uit te kunnen kiezen (wat groter of juist wat kleiner, rijp of nog even kunnen laten liggen). Maar misschien verandert dat als de kleine er is. 

Eens in de zoveel tijd bestel ik ze online. Tijdje geleden zat ik overspannen thuis dus dat vind ik het ideaal om boodschappen te laten bezorgen. Maar het nadeel hiervan vind ik dat je echt goed na moet denken over wat je moet hebben. Als je naar een winkel toegaat ga ik gangpad voor gangpad af en dat is toch makkelijker. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.