Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik haal begin van de week (maandag of dinsdag) de meeste boodschappen. En dan vrijdag of zaterdag (soms donderdag als ik een vol weekend heb) voor het weekend. Ik vermijd zoveel mogelijk de vrijdagmiddag, dan is het echt spitsuur.

Macaroni

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

07-12-2022 om 18:35

Broodjebrie schreef op 07-12-2022 om 17:18:

Ik haal begin van de week (maandag of dinsdag) de meeste boodschappen. En dan vrijdag of zaterdag (soms donderdag als ik een vol weekend heb) voor het weekend. Ik vermijd zoveel mogelijk de vrijdagmiddag, dan is het echt spitsuur.

Ik ook zoiets, soms zondag ipv maandag. Tussendoor ga ik ook regelmatig. Dat wil ik eigenlijk niet maar ik heb 3 supermarkten vlak in de buurt en ik ben ongeduldig dus als ik iets in mn hoofd heb wil ik het meteen en ik vergeet altijd wel iets. (Tips zijn welkom want ik wil echt minder gaan maar ik ben gewoon te chaotisch denk ik om 2x pw te gaan..)

Hier elke zondagochtend de weekboodschappen, dinsdag gaat man naar de bakker voor de hele week, een keer in de 2 maanden ofzo bezoeken we boeren voor biologisch vlees en kip.

Hier is het restjesdag. 

Heks'nkaas brrr, niet aan mij besteed. Hopelijk heb je er iets draaglijks van weten te maken.

yette

yette

07-12-2022 om 20:06 Topicstarter

De Vader doet de weekboodschappen. Afhankelijk van wat er nodig is, gaat hij daarvoor naar de Lidl, Dirk of Jumbo. Voor de lijst daarvan gebruiken we een boodschappen-app waar het hele gezin dingen in noteert zodra ze op zijn en de rest zet ik op die lijst nav een weekmenu dat ik bedenk (en waar ik vervolgens 9 van de 10 keer van afwijk ). 

Zelf ga ik ergens midden in de week nog voor oa groenten, fruit en vlees naar een grote Turkse supermarkt met eigen slagerij en vaak ook naar de AH ernaast (voor iig extra melk - omdat onze wekelijkse zuivelconsumptie niet in één keer in de koelkast past). Het gebeurt regelmatig dat ik tijdens dat rondje Turk & Appie inspiratie krijg en met impuls-aankopen thuis kom. Zo eten we morgen geen zuurkool, maar Turkse pizza 

Leuk om te lezen, al die boodschappen gewoontes!
Ik had nog vis in de diepvries, dat werd het met rijst met meegeweekte/meegekookte cashewnoten en gestoomde wortels met honing-mosterddressing. 
En verder:

Van de moestuin palmkool gesneden en dat gewokt, met ui en spekjes en nog meer honing-mosterddressing deze keer met veel tijm en knoflook. Erbij de rest van de rijst met cashewnoten, dat was nog maar weinig dus ook wat hummus erbij gedaan en een gekookt ei. 

De spinazie moest doorschuiven naar morgen, want het schoot me opeens te binnen dat ik morgen de wok van m'n zus moet lenen. De mijne staat 1000 km verderop, en in een braadpan werkt het wokken van spinazie niet. Morgen ook achter een draadspaan aan en een behoorlijke spatel. Het zijn wel luxe-problemen, maar ik sta elke keer weer versteld hoe onnozel ik af en toe dingen (niet) meeneem

Oh ja, en een vergiet of bolzeef, ook altijd handig. Al twee keer mijn handen gebrand omdat ik met behulp van een theedoek met het deksel op de kookpan dingen probeerde af te gieten. Moet ik niet willen, daar is mijn motoriek niet geschikt voor

De witlof moet op. Daar maak ik een ovenschotel van denk ik met aardappelpuree.

Weer drukke oppasdag. Vanavond maken we een kaas-uitsmijter (volkorenbrood, kaas, augurkjes, tomaten, gebakken ei). Yoghurt met muesli toe. Klaar.

Hier komt ook een ovenschotel op tafel, met gehakt, rodekool en aardappelpuree. Ik maak ook meteen een eenpersoonsportie voor mijn moeder. Morgen gaan we een ochtend naar het tuincentrum (kerstafdeling bekijken) en dan wisselen we meteen de ovenschaaltjes uit: zij een volle, ik een lege mee terug. 
Ik heb verder al dagen zin in dubbelvla, even kijken naar welke winkel ik ga om dat (plus wat andere dingen) te halen. Bij de appie zou ik meteen de kerstallerhande mee kunnen nemen, maar dan moet ik fietsen en dat vind ik een beetje eng.

Wij eten vanavond soep met tosti. Ik ben echt helemaal klaar met tosti's dus hopelijk ligt er nog een loempia in de vriezer die ik in de airfryer kan gooien. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

08-12-2022 om 10:05

Iets met kipgehaktballetjes. Heb er een recept bij (Hellofresh, box met korting) maar ik wil iets anders maken maar weet nog niet wat. (Ideëen zijn welkom) Ik eet vanavond weer met vriend.

Phoebe1982 schreef op 08-12-2022 om 10:05:

Iets met kipgehaktballetjes. Heb er een recept bij (Hellofresh, box met korting) maar ik wil iets anders maken maar weet nog niet wat. (Ideëen zijn welkom) Ik eet vanavond weer met vriend.

Ik zou er pasta met courgette bij maken en dan in een sausje van slagroom, geraspte citroenschil en wat citroensap. He kak, nu krijg ik daar zin in... 

Vandaag komt zoon eten. Ik maak zelf babi panggang met nasi.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.