Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Lief zeurt al 2 dagen om Chinees, dus ik ga wat halen vanavond. 

Moosey schreef op 06-12-2022 om 09:42:

Lief zeurt al 2 dagen om Chinees, dus ik ga wat halen vanavond.

Haha, leest hij ook hier mee? 

Hahaha, je zou het bijna denken! Maar toch niet, volgens mij..

Ik ben lasagna aan het maken😍

Moosey schreef op 06-12-2022 om 09:42:

Lief zeurt al 2 dagen om Chinees, dus ik ga wat halen vanavond.

Lekker 😋 Hebben wij zondag gedaan.

Ik ga toch voor de bami om alle groenterestjes en hamblokjes op te maken. O ja en de satésaus van zondag. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

06-12-2022 om 15:22

Een gebakken visje met krieltjes en sla, vriend eet mee.

Phoebe1982 schreef op 06-12-2022 om 15:22:

Een gebakken visje met krieltjes en sla, vriend eet mee.

Kom eraan!

Poison schreef op 06-12-2022 om 12:33:

Ik ben lasagna aan het maken😍

Lekker!

Mag ik vragen hoe jij die maakt? Ik ben nog steeds op zoek naar een goed recept. 

Vanavond nasi met saté en satesaus en kipzoetzuur. En een gebakken eitje.

Het gaat nu al weer mis met mijn goede voornemens. Maar goed. Gisteren Ramen gemaakt. Met spinazie shii take, carrot lox en een gekookt eitje. Had bij een Japanse supermarkt vorige keer een keer een basis voor Ramen meegenomen. Normaal maak ik dat zelf. Maar dit was ook heerlijk. Volgens mij vnl. shoyu en mirin, maar het ook iets rokerigs. 

Vandaag maak ik paddestoelen risotto, met champignons, de laatste shii take en gedroogde porcini. 

ik heb net een kom mosterdsoep op, uit zak en weet dat veel mensen niet te eten vinden maar ik vind het lekker  en een stukje gerookt kipfilet en komkommer en de rest gaat zo in een bakje mee voor straks. Kan nog eventjes zitten voor ik weer op de fiets moet.

Witlof, gebakken met een uitje en ham, sausje van zuivelspread, kerrie en kaas. Erbij gebakken aardappeltjes.

RoosOpJeHoed schreef op 06-12-2022 om 16:29:

Witlof, gebakken met een uitje en ham, sausje van zuivelspread, kerrie en kaas. Erbij gebakken aardappeltjes.

Klinkt lekker. Heb je een receptje van de witlof?

yette schreef op 05-12-2022 om 16:18:

[..]

Je nieuwste boeken èn Plenty zijn in Frankrijk inderdaad wel een uitdaging

Wat Ottolenghi betreft, is Simple dan handiger. Sommige ingrediënten daaruit zullen bij jou helaas nòg lastiger te krijgen zijn dan hier, maarrr ... voor een groot deel wordt de smaak bepaald door de technieken en de kwaliteit van de groenten en vlees/vis - en dat laatste is in Frankrijk toch vaak wel beter dan in Nederland!


Ik sla altijd groots in bij de toko als ik weer vertrek.

Ik vind de kwaliteit van verse groenten bij ons in de supermarkten bedroevend. Half vergane komkommers, droge mandarijnen, verschrompelde wortels en op sterven liggende paprika's. Ik ga dus bij voorkeur naar de markt, maar die is 25 km verderop en alleen op zaterdag open. En dan kan je over de hoofden lopen. Gelukkig heb ik een redelijk grote vriezer.

Dank voor je tip over Simple, ik ga er morgen achteraan.
Heel veel sterkte met je pijnlijke mond!

Hier wordt het straks een traybake met pastinaak, knolselderij, wortel, aardappel en ui. Dat staat nu te marineren in de olie, rozemarijn, tijm en oregano. Helaas zonder knoflook, want we moeten nog op bezoek. Ik kruimel er als experiment nog wat fourme d'ambert over.

yette

yette

06-12-2022 om 18:46 Topicstarter

Hier knapperige aardappeltjes uit de oven, sperziebonen met courgette, bosui en wat kruidenkaas, enorme kipschnitzels voor de kinderen en mij (+/-200 gram per stuk, die gaan we delen) en een spinazieburger voor De Vader. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.