Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


Pita falafel en heel veel pepernoten / snoepgoed.

Wobbelkont schreef op 05-12-2022 om 15:39:

Vanavond aardappeltjes uit de oven, met snijbonen en een entrecote! Heb ook nog pepersaus, dus misschien gaat die er ook nog bij!

Altijd als ik het woord 'pepersaus' hoor of lees, gaat er een luikje in mijn hoofd open dat zingt: pepersaus, pepersaus, over de kalkoen...

Ik had in jus d'orange gestoofde rode kool, met stukjes appel, ui, rozijnen, kaneel, laurier, basterdsuiker en kruidnagel gemaakt. Was heerlijk! Daarbij een aardappeltje en een stukje kip.

Moosey schreef op 05-12-2022 om 19:36:

Wobbelkont, hoe bevalt je nieuwe baan?

Wat lief dat je er naar vraagt Moosey! 

Het bevalt zeker goed . Groot & leuk team, goed georganiseerde keuken en een simpele, maar ook eerlijke kaart! Nu een maand bezig en bijna de complete kaart onder controle, dus valt me zeker niet tegen !

Wobbelkont schreef op 05-12-2022 om 21:46:

[..]

Wat lief dat je er naar vraagt Moosey!

Het bevalt zeker goed . Groot & leuk team, goed georganiseerde keuken en een simpele, maar ook eerlijke kaart! Nu een maand bezig en bijna de complete kaart onder controle, dus valt me zeker niet tegen !

Fijn Wobbel!

vandaag:

snert en zadencrackers met mosterd

En

ui+tutti frutti in spicy ketjapsaus, ovengeroosterde kikkererwten, frisse komkommersalade en brown basmatirijst.

Wij eten spaghetti met saus uit de vriezer. 

stamppot broccoli met hachee

De andere helft van de shoarma gaat vandaag in wraps. Ik maak er een salade bij van sla, tomaat, paprika en feta om samen met het vlees in de wraps te rollen. Misschien nog een kwakje knoflooksaus of chilisaus erbij. 

Man maakt bami met groente en kip en gele curry denk ik en chutney erbij.

Ik eet sla, komkommer met gerookte kip en vanmiddag thuis een kom soep. Heb vandaag maar weinig tijd tussen mijn 2 diensten door vanwege afspraken dus het is ff vlug vlug.

Goedemorgen kookgodinnen.
Zondagavond echt geweldig gegeten bij 1 van onze favo restaurants. We hadden een 5 gangen diner en die chef kookt veel met streek en seizoensproducten samen met Japans/orientaalse smaken.
Heb niet alles onthouden. Geweldige vegetarische rendang met spitskool, kokos en komkommer. En dit was ook smullen: pulled pork van varkenswang met kimchi en atjar
Het toetje was een geweldig Japans eetbaar schilderijtje met 3d geprinte koek koi karpers, spongecake, kefirijs, yuzu, gember

Gisteravond harirasoep met een broodje.
Vanavond na het sporten maak ik een snelle spaghetti met veel groenten en k&k pastasaus.

Dat klinkt goed koreveen!

Toetie, meestal lees ik jouw berichten met wat jaloezie,  maar die tuti fruti met ketjapsaus lijkt me echt niks 
Vond jij het wel lekker? Klinkt echt heel bijzonder. 

Er wordt vanavond voor ons gekookt, spitskoolstamppot met draadjesvlees 

Vanavond aardappels met spitskool, alleen qua vlees weet ik het nog niet. Ik denk een gehaktbal of een kaasschnitzel.

Ik twijfel ook nog tussen bami met alle restjes die ik over heb van de boerenommelet met kroepoek of sperziebonen met spekjes, aardappelen en komkommersalade. 

dinsdag, drukke dag, soep met broodjes 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.