Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)


JtM

JtM

05-12-2022 om 08:59

Wij hebben nog best veel gourmetvlees van gisteren over. Die bakken we vanavond even op (in een pan) met wat sperziebonen oid erbij en misschien wat aardappeltjes.

Pff ik lees hier weer dingen waar ik dan veel zin in krijg, terwijl ik andere dingen op de planning/in huis heb. Eerst dat afhaalchinees, nu die quiche... misschien maak ik vanmiddag wel een miniquiche om te lunchen. 

Goed, ik had voor vandaag shoarma bedacht met gebakken aardappeltjes en broccoli. Man had toen ik ziek was een bak van 800 gram gekocht. Veel te veel voor ons twee en hij was niet zo slim om het in porties in te vriezen, dus nu eten we twee dagen achter elkaar shoarma en dan nog vind ik het veel vlees pp. Gelukkig eten we het morgen wel in een ander gerecht, twee keer precies hetzelfde eten vind ik niet leuk. 

Wij vieren vanavond nog een keer pakjesavond naar dan met ons eigen gezin. Traditioneel hoort daar "hapjesavond" als avondeten bij. De kinderen mogen van die bladerdeeg/miniknakworst dingen maken. Ik hou er niet van maar het is een kinderfeest. Verder maak ik gevulde champignons,  gemarineerde kipkluifjes,  rauwkost,  wat kaas en worst, guacamole met nachos en stokbrood.  Hopelijk kan ik ze overtuigen tot een kwarktaart ipv pepernotentiramisu. 

Tomaten-paprikasoep met broodjes. Vanmiddag Pakjesmiddag/-avond met gevuld speculaas, banketstaaf en te veel kruidnoten, dus als avondeten maar niet te gek doen.

Wij maken ons restje bami van afgelopen weekend op.

Wij eten vanavond gebakken aardappeltjes met sla en schnitzel met champignons.

Kikkererwten, witte bonen en kidneybonen, met tonijn, tomaat, paprika, augurk, rode ui, kappertjes, citroensap, gedroogde tomaat en eventueel andere dingen die ik hier nog bij vind passen en die ik tegenkom in de kasten.

Vanavond aardappeltjes uit de oven, met snijbonen en een entrecote! Heb ook nog pepersaus, dus misschien gaat die er ook nog bij!

Verse spinazie (geroerbakt), met volkoren-penne, boursin en pittenmix.

Hier worden het vegetarische balletjes met sla en ik denk dat ik ook champignons ga bakken voor erbij.

yette

yette

05-12-2022 om 16:18 Topicstarter

Dewi-Sri schreef op 04-12-2022 om 18:06:

[..]

Oh, die staat ook hoog op mijn verlanglijstje! Maar aangezien ik gisteren Java van Maureen Tan en Indorock van Vanja van der Leeden heb gekocht, wacht ik nog maar even, voordat echtgenoot gaat steigeren. Door al dat verhuisgedoe vliegt het geld er met bakken uit . Wil je tzt even vertellen of het boek bevalt? Ik heb Plenty, maar daar heb je zo vreselijk veel ingrediënten voor nodig, en Fransen zijn toch niet zo vegetarisch aangelegd .

Vanavond deel 2 van de chili con carne voor echtgenoot, en voor mij sla met vis. Chili valt me echt te zwaar op m'n maag, en hij is er dol op.

Je nieuwste boeken èn Plenty zijn in Frankrijk inderdaad wel een uitdaging 

Wat Ottolenghi betreft, is Simple dan handiger. Sommige ingrediënten daaruit zullen bij jou helaas nòg lastiger te krijgen zijn dan hier, maarrr ... voor een groot deel wordt de smaak bepaald door de technieken en de kwaliteit van de groenten en vlees/vis - en dat laatste is in Frankrijk toch vaak wel beter dan in Nederland!

Ik ga vandaag allerlei groenten en Syrische kaas grillen en gooi wat zelfgemaakte pesto door grote orzo (weet niet zeker of het 'orzo' heet? Is 2x zo groot). Nu eerst naar de kaakchirurg - zit in de wachtkamer. De hechtingen mogen er zo uit. Maar ik weet nu al dat ik nog steeds niet echt kan kauwen 

Boerenkoolstamp met speklappen.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

05-12-2022 om 17:53

Ik heb na 2 dagen feest en 1 dag uit eten vandaag weer eens gekookt: griekse wraps met kip. (Beetje makkelijk na klusdag)

Wobbelkont, hoe bevalt je nieuwe baan?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.