Eten
afrodite05
09-12-2025 om 11:25
Hier ook makkelijk, niet vanwege snelsnel maar vanwege moemoe. Frietjes uit de airfryer met hamburgers en erwtjes.
Nikki1973
09-12-2025 om 13:02
Venusss schreef op 06-12-2025 om 22:29:
[..]
Ik heb hem nu 2 keer gemaakt, de eerste keer had ik geen Biber salçası en heb ik dus gerookt paprikapoeder gebruikt. Toen vonden we hem al lekker. Maar gisteren toen ik hem voor de 2e keer maakte had ik wel Biber salçası en hij was overheerlijk! Dus mijn tip is, kijk of je daaraan kan komen
Ik had het gevonden bij een Turkse groenten/fruit winkel!
Ah dank je. We hebben hier drie van dat soort winkels in de stad dus dat lukt vast. Gerookt paprikapoeder heb ik altijd wel in huis.
Vanavond maak ik dit https://www.lekkerensimpel.com/aardappeltortilla-met-ui-paprika-en-boursin/
irmaladouce
09-12-2025 om 13:22
Hier ook een gemakkelijke maaltijd. Deel II van de Mexicaanse beefstew die ik gisteren maakte. Met maistortillawraps. En guaca en yoghurtsaus en sla/rauwkost.
Bellebelle
09-12-2025 om 13:47
Bellebelle schreef op 08-12-2025 om 21:40:
Wij hadden plaattaart met witlof van Karin Luiten. Ik was wat sceptisch, mijn partner had het uitgezocht, maar het smaakte prima.
Voor alle duidelijkheid, ik was niet sceptisch omdat mijn partner het had uitgezocht, maar ik had het zelf niet zo snel op het menu gezet.
Nikki1973
09-12-2025 om 14:54
irmaladouce schreef op 09-12-2025 om 13:22:
Hier ook een gemakkelijke maaltijd. Deel II van de Mexicaanse beefstew die ik gisteren maakte. Met maistortillawraps. En guaca en yoghurtsaus en sla/rauwkost.
Oh wat klinkt dat heerlijk!
anijsblokje
09-12-2025 om 15:58
Hier ook snel en makkelijk, ik heb pastasaus met courgette en tomaat uit de vriezer getrokken. Het is wat weinig, dus ik gooi er nog een blikje tomatenblokjes bij denk ik. En dan eet ik er volkoren spaghetti en parmezaanse kaas bij.
Bellebelle
09-12-2025 om 16:02
We eten courgette carbonara. Dat is courgette in sliertjes gesneden (met zo'n soort molentje), uitgebakken spek, pasta en ei.
Koreveen
09-12-2025 om 18:13
Gisteren aten we gele curry met kikkererwten bloemkool en spinazie.
Ik heb nu een witlof quiche met geitenkaas en pijnboompitten in de oven staan. Wel met k&k deeg gemaakt
ToetieToover
09-12-2025 om 18:27
Vandaag lekker snel: gekookte Brown basmati rijst, ketjapsausje, gewokte paksoi, garnalen.
Wat een eindsprint, pfff, collega’s doen alsof volgend jaar niet bestaat en willen alles nog dit jaar afronden. Dan hebben we nog sportexamens en toetsen van mijn studie. Simpel koken is het motto. Morgen is vriendlief aan de beurt en hij moet er ook groenten bijmaken.
Dolfje
09-12-2025 om 18:46
Hier ook snel, bakje curry uit de diepvries met k&k noedels samen in een pan gegooid. Erbij chutney en een paar augurken.
Dorestad
09-12-2025 om 19:25
hier is eega bezig geweest. 3 kg aardappelen, 3 kg zuurkool, 3 kg uien. Een fikse hoeveelheid stamppot.
De skottelbraai werd erbij gezet in de keuken.
Na die tijd was het een enorme puinhoop in de keuken. Hij heeft het allemaal in zijn uppie weer schoongemaakt. En dan is het ook werkelijk enorm schoon.
Vanavond dus zuurkool stamppot gehad en het overschot is in porties in de diepvries gegaan.