Eten
Ted68
07-12-2025 om 10:37
Dan nog een keer: mijn Bericht is weg…. Heb hertenvlees uit de vriezer gehaald, maak daar een stoofpotje van, met ui, Champignon, rode wijn.
En maak straks nog spätzli
anijsblokje
07-12-2025 om 21:38
Met de nieuwe voedingsadviezen in gedachten (meer peulvruchten), maakte ik vanavond een veganistisch stoofpotje met o.a. witte bonen, pompoen, prei, champignons, bouillon, courgette, artisjokharten, knoflook en ui. Boekweit at ik erbij.
ToetieToover
07-12-2025 om 21:57
Ik was weer eens restaurantje thuis aan het spelen, met een bordspelmiddag. We hadden 8 gasten, met ons erbij is dat dus koken voor 10. Poeh dat is wel mijn max hoor. Ik kon niet aan alle spellen meedoen, soms ben ik er tussenuit gegaan. Vriendlief speelde dan ook mijn karakter.
Ik had een castagnaccio gebakken met rozemarijn, die kon alvast mooi in achten (ik kan niet tellen, dus) en dat vult supergoed. Warme chocomel in de pan op het petroleumstel en marshmallows en slagroom klaargezet. Elektrische melkschuimer en een pot koffie. Plus de grote theepot op het theelichtje, alles stond al klaar in de bordspelkamer.
En voor het diner moesten ze in de keuken in de rij langslopen. Ik had een visstoofpotje met Thaise rode currypasta, passata, kokosmelk. Met ui, venkel, mosselen, garnalen en witvis.
Ik had er koude groenten bij: ingelegde bloemkool (die lag al heel lang ingelegd te zijn). Wortelsalade met sesamolie en pinda’s. En twee soorten warme groente, in de oven in de twee schalen die daar precies passen: één met champignons in misodressing en één met gestoofde prei in zoet-zuur gebonden saus.
K&K Kimbap rollen op een grote schaal, met een kannetje met soja-sesam-enzovoorts saus ernaast.
Toetje k&k mochi ijsjes, met frambozen en poedersuiker op een taartschaal op voet leek dat heel wat moeite.
Nah, dat was het ook, maar het meeste had ik grotendeels al voorbereid. Ik denk dat ik met Kerst geen zin meer heb om voor grote groepen te koken ![]()
Bellebelle
07-12-2025 om 22:02
Hier een experiment. Ik maak wel vaker gehaktballetjes in tomatensaus, maar nu had ik het eens uit de oven gemaakt, een beetje losjes naar dit recept (https://www.eefkooktzo.nl/gehaktballetjes-in-tomatensaus/). Dat ging prima, dus ik ga dat nog eens doen. Ik had er geen omkijken naar, heel handig.
Teigera
08-12-2025 om 09:37
Wow Toetie, lekker bezig geweest!
Wij eten vanavond gnocchi met spekjes, mosterd, broccoli en erwtjes.
afrodite05
08-12-2025 om 13:11
Ik heb gisteren al een halve hartige taart in elkaar gedraaid (bladerdeeg, spekjes en prei). Straks even eieren halen, die eroverheen en dan kan de hele boel in de oven. Helaas geen kaas, nog 81 dagen...
Dolfje
08-12-2025 om 17:46
Wij zouden tortelinni eten met ham en courgette en kaas en een of ander sausje maar omdat we elk nog een grote kom soep vol groente en noedels van gisteren over hadden schuift dat door naar woensdag en eten we dadelijk een snelle nasi goreng. Kip in stukjes opbakken met een ui beetje rijst wat ik nog in de diepvries had en ketjap . Erbij paar augurken en een gebakken ei.
Morgen eten we een bakje curry uit de diepvries met noedels denk ik.
Ted68
08-12-2025 om 18:08
Ik maak zo Aelplermakronen; een winterse pot, met kaas, aardappel pasta spek en ui. Erbij komt appelmoes
Venusss
08-12-2025 om 19:57
Vanavond chicken biriyani, we zagen een filmpje op Instagram hoe iemand dat maakte door alles (kip, rijst, kruiden, Griekse yoghurt en wat groenten) in een ovenschaal te doen en dan een uur in de oven. Zag er heel lekker uit, maar ook al deden we alles hetzelfde, het was mwah.
ToetieToover
08-12-2025 om 20:11
Ik was helemaal uitgekookt en vriendlief maakte ovenaardappels (lijkt op ovenfriet) met mayonaise. Daarna aten we het fruit dat op moest. Normaal gesproken kook ik op zondag vooruit maar dat zat er niet in. Na het eten was ik al snel weer ‘op zoek’ naar iets eetbaars en heb ik een cake gebakken.
Ik denk dat ik daarbij warme melk met matchapoeder en vanillewhey ga drinken en morgen mijn leven weer ga beteren.
Bellebelle
08-12-2025 om 21:40
Wij hadden plaattaart met witlof van Karin Luiten. Ik was wat sceptisch, mijn partner had het uitgezocht, maar het smaakte prima.
Moosey
08-12-2025 om 22:26
Ik kookte voor eters, aardappels uit de oven, witlof stevig aangebakken met oregano en ras el hanout en nog even in de oven gestopt, en doradefilets op de huid gebakken met een kappertjessalsa. Was erg geslaagd al zeg ik het zelf. Lief heeft de hele dag al erwtensoep op staan dus dat eten we morgen. Lekker.
Teigera
09-12-2025 om 08:49
Ik eet vanavond een wrapje en boterham snelsnel in de auto, want werk en thuis en alles tegelijk. Lief kookt voor hem en de frutjes chili sin carne - ze zagen hun kans schoon.
Ted68
09-12-2025 om 08:52
Hier ook snel snel; zet voor de hyena`s een schaal met pasta , kaas ,room, Champignons, en gourgette in de oven, en ben zelf naar een vergadering
Venusss
09-12-2025 om 08:55
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1186680/rodekoolstoof-met-kip-en-aardappelpuree Deze nog maar een keertje, al smokkel ik wel want ik ga geen hele rode kool gebruiken maar rode kool uit een grote pot ![]()
Het moet wel makkelijk blijven na een lange dag werken.