Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Heeft geen taugé met EHEC/e.coli-risico te maken, afro? Wat is er veel om aan te denken mbt wat je wel/niet mag! En de prijzen...tja...soms echt niet leuk als je zulke prijzen nog weet. Zelf probeer ik er niet teveel over na te denken, blij met dat ik het mezelf nog steeds in de meeste gevallen wel kan veroorloven enzo. Maar dat lukt niet altijd! 

Hier vanavond mosselsalade, met rucola, venkel, wortel en ui. En een flinke berg (...dat is veel meer dan een lik ) mosterd. Ik eet er waarschijnlijk volkoren stokbrood bij. 

Hier een viscurry uit de oven. Vis vanochtend uit de vriezer gelegd om te ontdooien. 

Gisteren had ik een borrel en bestond mijn avondeten uit bier en borrelhapjes.

Vanavond maakte ik pindasoep. Gereserveerd met rijst, komkommer,  bosui en gekookt ei

Ik heb vandaag deze gemaakt: https://www.eefkooktzo.nl/snelle-indiase-curry-met-pompoen/ Snel vond ik hem niet echt en ondanks alle kruiden (die ik al dubbel gedaan had) toch wat flauwig. Morgen nog een keer van eten, misschien wat crispy chili ofzo erop gooien :-p 

Lief maakte stamppot van winterpostelein met stukjes halloumi erdoor. Was prima. 
Morgen wordt t snel wat restjes van een mediterraan mezze-menu naar binnen schuiven op werk alvorens ik doorrace naar bandrepetitie. 
Vandaag maakte ik op werk het laatste weekmenu voor de feestlocatie van dit jaar!  Het gaat hard. We gaan eruit met een knaller van een kerststollen-actie uit de nieuwe bakkerij. Ik kijk wel erg uit naar mijn kerst & oud en nieuw-weekje vrij.

Taugé en andere kiemgroente mag niet tijdens de zwangerschap ivm risico op salmonella. Als je het "goed verhit" mag het wel volgens het voedingscentrum, maar ja, wat verstaan zij precies onder "goed verhitten"? Ik neem maar liever geen risico. En ach, ik vind taugé toch nooit zo bijzonder, dus ik kan er makkelijk omheen werken. Ik mis het plukje tuinkers op de boterham met kaas een stuk meer. 

Vanavond werken dus een boterham oid tussendoor.
Man heeft een bakje curry met rijst en een mini naan en chutney.

Vanavond maak ik b'stilla met pompoen, uien, ingelegde citroen en kip.

Ik kan me voorstellen dat je naar een weekje rust uitkijkt, Moosey !

Dat klinkt lekker, Teigera - heb je daar een recept van ?

Ik heb vanavond een (eindejaars)etentje van werk. We krijgen een raclette-menu. Ik heb er absoluut geen zin in (remember the "clash" van afgelopen zomer ?), maar niet gaan is geen optie... 

irmaladouce schreef op 11-12-2025 om 09:57:

Ik kan me voorstellen dat je naar een weekje rust uitkijkt, Moosey !

Dat klinkt lekker, Teigera - heb je daar een recept van ?

Ik heb vanavond een (eindejaars)etentje van werk. We krijgen een raclette-menu. Ik heb er absoluut geen zin in (remember the "clash" van afgelopen zomer ?), maar niet gaan is geen optie...

Mocht je dat hebben, dan meld ik me ook! Dat klinkt echt lekker. 

Vanavond eet ik op mijn werk. De personeelsvereniging heeft een avond georganiseerd met workshops en zorgt ook voor het eten. Meestal is dat pizza of iets anders makkelijks.

We zitten in een drukke periode, dus even ontspannen en stoom afblazen met 'lotgenoten' vind ik dan vaak erg gezellig. Ik ben zelfs buiten mijn comfortzone gegaan door te kiezen voor een creatieve workshop, dus ik ben benieuwd. 

Geen beproefd recept, want niet eerder gemaakt, maar ik ga dit recept gebruiken: https://uitpaulineskeuken.nl/recept/bastilla-met-ingelegde-citroen

Ik kan morgen een review geven 

Sterkte Irma. Hopelijk kan je de betreffende persoon/en een beetje vermijden

Wij eten vanavond weer soep, deze keer tomaten groentensoep met worstenbroodjes en tosti denk ik

Ik heb een hele slechte nacht gehad (sinds 3.00 wakker...) en mijn middagdutje hield niet echt lang stand, dus we moeten maar even kijken hoe en wat precies... Ik heb voorgeschilde stamppotaardappelen, daar kan ik hete bliksem mee maken met een speklapje en jus. Dat is eigenlijk de enige mogelijkheid van de opties die we hebben zonder dat er iets uit de diepvries bij hoeft, dus waarschijnlijk wordt het dit.

Ik heb een pistachestaaf in de oven staan als variatie op de amandelstaaf, een proefstukje voor de kerst. Van de rest van het deeg maak ik straks rozemarijnstaafjes met sel de guérande voor bij de borrel.
Vanavond kip met paksoi in hoisinsaus. Echtgenoot is snipverkouden en proeft haast niks, dus maar eens even wat stevige smaken.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.