Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ik heb wegens overschot melk (het zit nog steeds niet in mijn systeem..) weer custardpudding gemaakt, maar een vleugje sinterklaas toegevoegd door laagjes te maken met schuddebuikjes. Die krengen gingen maar niet op en zijn al zacht geworden, dus fijn dat ze nu wel op zijn. Zoon vond het heerlijk ("Babypepernoten mama, kijk!"), man proefde er amper wat van wegens heftige verkoudheid. 

afrodite05 schreef op 05-12-2025 om 20:17:

Ik heb wegens overschot melk (het zit nog steeds niet in mijn systeem..) weer custardpudding gemaakt, maar een vleugje sinterklaas toegevoegd door laagjes te maken met schuddebuikjes. Die krengen gingen maar niet op en zijn al zacht geworden, dus fijn dat ze nu wel op zijn. Zoon vond het heerlijk ("Babypepernoten mama, kijk!"), man proefde er amper wat van wegens heftige verkoudheid.

Oeh dat klinkt heel lekker! Ik ben dol op speculaas, probeer het al weken overal te negeren. Kreeg ik gisteren van werkgever echt een enórme speculaaspop

Gisteren aten wij https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1194169/traybake-met-kip-paprika-zwarte-bonen-en-chipotle Erg lekker.

Vandaag een stoommaaltijd van Albert Heijn, kwam even beter uit dan zelf koken.

Wij vierden vanavond pakjesavond net het gezin. Daar hoort traditiegetrouw "hapjesavond " bij. We hadden dadels in spek, gefrituurde garnalen, rauwkost met dip, brood, kaasjes, kipspiezen en gyoza.

Wij eten vanavond " Mexicaanse" plaatpizza min of meer een recept van Picnic.  Erbij ijsbergsla tomaten guac en zure room.

Wat een vondst DewiSri! Vaker naar Limoges dus. Durian heb ik in NL ook nog nooit gekocht, maar in Indonesië wel gegeten. Ook jam van Durian. Ik vond het, ondanks de lucht, wél lekker. 
Vanavond ook weer weinig tijd om te koken. Ik maak Javaanse kerrie-kip met rijst en sperziebonen. Toe hebben we chocolade-vanille-vla.

Bezoek vanavond: Voor :Allgäerkäsesuppe. Hoofd Kalfsgehakt brood met Morieljes saus en Knödel. Toetje  flensje met ijs en manderijnsaus.

https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/turkse-linzensoep/  deze vanavond en als ik zin heb haal ik nog even een Turks brood voor erbij

Groente vergeten: Romanesco komt erbij…

Lekker Mercimek Venusss

Hier mosselen, met stokbrood! Als groente venkel, wortel en ui erbij.

Wij hebben pasta met een champignonroerbakmix en chipolataworstjes. Restantje schuddebuikjespudding voor de mannen, ik pak een mandarijntje als zoon op bed ligt bij wijze van toetje.

Venusss schreef op 06-12-2025 om 12:36:

https://www.foodiesmagazine.nl/recepten/turkse-linzensoep/ deze vanavond en als ik zin heb haal ik nog even een Turks brood voor erbij

Oh herrlijk! Die ga ik eens maken.

Hier maakt vriend loaded Fries. 

Nikki1973 schreef op 06-12-2025 om 17:58:

[..]

Oh herrlijk! Die ga ik eens maken.

Hier maakt vriend loaded Fries.

Ik heb hem nu 2 keer gemaakt, de eerste keer had ik geen Biber salçası en heb ik dus gerookt paprikapoeder gebruikt. Toen vonden we hem al lekker. Maar gisteren toen ik hem voor de 2e  keer maakte had ik wel Biber salçası en hij was overheerlijk! Dus mijn tip is, kijk of je daaraan kan komen Ik had het gevonden bij een Turkse groenten/fruit winkel!

Ik heb nog een bak hot soup in de diepvries, dat ga ik aanvullen met kokosmelk en extra groente ( taugé oa) erbij gyoza.

Vanavond een aanschuiver die lactosevrij eet. Het worden gebakken aardappeltjes (gooi ik even in de oven, lekker makkelijk) met bloemkool / broccoli en een vega schnitzel. Toe een lactosevrij ijsje.

Vanavond eten wij shoarma met rijst en sperziebonen. Uiteraard knoflooksaus en chilisaus voor man erbij, en dan zal zoon ook wel willen. Ik slaap wel met een wasknijper op m'n neus...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.