Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Vandaag naar Antwerpen geweest, daar lekker geluncht en vanavond alleen tosti's gegeten.

Als afsluiting van ons tripje bestelden we pizza. Afgetopt met een stuk kruisbessenschuimvlaai 😋
Morgen maar weer iets met groenten. Ik denk een stamppot,  wel even zoeken naar een vegetarisch recept want naast te weinig groenten ook teveel vlees gegeten afgelopen dagen

Vandaag heb ik een pan echte Hollandse groentesoep gemaakt, want Franse vriendin komt morgen lunchen. Over de rest van de lunch ben ik nog in tweestrijd. Bladerdeegtaart met zeevruchten en/of stokbrood met dingetjes, geen idee wat ik aan inspiratie kan opbrengen. Is ook niet belangrijk eigenlijk, want het gaat om het bijkleppen en de gezelligheid, maar ik wil toch wel iets fatsoenlijks op tafel hebben staan.
Ik ga er maar weer eens lekker wakker van liggen vannacht, misschien dat dat helpt. Goddank hebben we een uur extra (toch  ?).

GB, hoe gaat het met je vader en met jou? Je zei: Hopelijk gaat hij niet teveel 'dwalen' vannacht. Hij heeft toch geen delier, hoop ik?

Vanavond spinaziestamppot met cordonbleu (voor zoon en man) en zalm (voor mij). Hoewel, laatst bleef zoon maar hapjes van mijn zalm jatten, dus mogelijk gebeurt vanavond hetzelfde. In elk geval is hij een grotere visliefhebber dan zijn vader ( )

Ik heb vandaag een mealprep-ochtend, of althans ik bereid maaltijdcomponenten voor. Uiteraard was ik buitengewoon vroeg wakker dus er staat al van alles te bubbelen. Een shakshuka-saus (tevens te gebruiken voor andere gerechten), miso-wortelpeterselie-paddenstoelen-soep, een groene groentenmix (snijbonen, wilde spinazie, etc.), en er staat ook al dressing, hartige hangop en brooddeeg klaar. Ik ga ook nog pompoensoep maken. Wat mij betreft is het soepseizoen gestart!

Gepofte kleine tomaatjes met olijfolie en balsamicoazijn, daar overheen geroosterde pijnboompitjes, erbij gesnipperd uitje en zelfgemaakte friet.

ToetieToover schreef op 26-10-2025 om 09:26:

Ik heb vandaag een mealprep-ochtend, of althans ik bereid maaltijdcomponenten voor. Uiteraard was ik buitengewoon vroeg wakker dus er staat al van alles te bubbelen. Een shakshuka-saus (tevens te gebruiken voor andere gerechten), miso-wortelpeterselie-paddenstoelen-soep, een groene groentenmix (snijbonen, wilde spinazie, etc.), en er staat ook al dressing, hartige hangop en brooddeeg klaar. Ik ga ook nog pompoensoep maken. Wat mij betreft is het soepseizoen gestart!

Hier staat ook een simpele (maar lekkere!) zelfgemaakte dikke tomatensoep op het programma voor de lunch, maar dan moet man even wat boodschappen meenemen en ik weet niet of hij dat doet.

ToetieToover schreef op 26-10-2025 om 09:26:

Wat mij betreft is het soepseizoen gestart!

Dat is het voor mij het hele jaar 

Hier wordt het vanavond melanzane alla parmigiana met brood erbij.  En die soep berichten hebben me geïnspireerd om een groentesoep voor de lunch te maken. Moet ik wel in de benen komen om te gaan douchen en aankleden zodat ik boodschappen kan gaan doen. Tot nu toe vooral met de was bezig geweest. 

Heb straks als lunch pompoenbrood, met zalm en Forelle Filet.

Vanavond eenvoudig: broodjes Hamburger.

Ted, ik kom bij je lunchen! Ben ik meteen in het goede land. 

Grapje, de medische misère hier gaat door. Gelukkig is het nu niet acuut genoeg voor weekendacties, maar morgen gaat er waarschijnlijk weer een circus in gang gezet worden  . Dus rustig aan hier. Ook hier vanavond(tomaten)soep.

GeorgieBrown schreef op 24-10-2025 om 09:59:

[..]

Was jij er ook?! Zeker leuk en inspirerend. Ik was er 2 dagen. ou ja, anderhalf, want maandag zouden we met de trein en dat werd niks. Dus we waren er uiteindelijk pas 's middags. Was je er voor jezelf? Of 'ambtshalve'. Jammer dat ik je niet ben tegen gekomen!

Ik was er met mijn afdeling. We hadden wel een stand in het Klokgebouw, maar onbemand. Normaal neem ik een dag vrij om rond te lopen maar dit jaar lukte dat niet ivm event. Gelukkig gingen we een middag met de afdeling.

Sterkte met je vader!

Wij aten vrijdag in een restaurant met 1 ster. Hadden daar al een keer gegeten en ons ingeschreven voor de Japanse avond. 20 hapjes geinspireerd door Japan. Het waren allemaal kunstwerkjes en heel erg lekker. 

Zaterdag aten we linzensoep met brood.

De buren hadden ons uitgenodigd net om wentelteefjes mee te eten. Jomig, dat was lang geleden en lekker! 
Vanavond nog een restje linzensoep en we eten er stokbrood en smeersels bij.

Lief had mij voorgejokt dat hij roti had gehaald... maar had stiekem bij een goed restaurant in de stad een thuis-maaltijd gehaald. Vier gangen. Vooraf gans met pompoen, mayonaise en krokante champignon, tussengerecht van snoekbaars met beurre blanc met zalmkaviaar, pompoen en wilde rijst, hoofdgerecht was eend met een ontzéttend lekkere saus met bockbier, verschillende geroosterde groenten en een millefeuille-aardappel. Toe was speculaasfudge met chocolademousse, bitterkoekjeskruim, stroopwafeltjes en advocaatmousse. Zelfs voor my sweet tooth was dit wat aan de zoete kant, eerlijk gezegd. Maar het was een heel fijne avond samen. Hij had er zelf bijpassende wijnen bij uitgezocht en het was een superleuke verrassing.
Vanmiddag samen geluncht in een tentje, had pompoensoep (want yeah soep!!) voor het eerst weer dit jaar. 
Zo ga ik de frutjes weer ophalen. We eten vanavond gnocchi met salsiccia, vijgen, prei en tomatensaus. Verse basilicum erover. Toe maak ik een vlaflip voor ze, op verzoek van frut II "net zoals oma het maakt, met limonade onderin, en dan yoghurt, gele vla en rode besjes bovenop". Prima.

De broodjes Hamburger verhuizen naar volgende week……Het word vanavond patat met een vers gemaakte cordonblue….Hadden we opeens zo`n zin in

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.