Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Hier vanavond tuinboontjes met cajunaardappeltjes uit de oven en eieren.

ik maak een soort pizza /flammkuchen met rul gebakken gehakt en prei en geraspte geitenkaas.
Morgen moet ik werken en zorgt man voor het eten, waarschijnlijk wordt dat frietjes uit de airfryer en hier in de wijk staat op zaterdag een kip kraam dus de kans is groot dat hij daar een keer iets haalt.

Bij ons moet de vriezer echt ontdooid worden. Dus we gaan hem leegeten de komende dagen. Vanavond mag iedereen kiezen: heb een vega kipschnitzel, little willies, rode kool, spinazie, sperziebonen, verschillende soorten aardappeltjes (gekruid) en een mini-restje frietjes. Soort AGV maar dan voor iedereen anders. Ruimt lekker op!

Koreveen schreef op 23-10-2025 om 13:05:

Grappig dat je er maandag ook was, GB! Altijd leuk en inspirerend

Was jij er ook?! Zeker leuk en inspirerend. Ik was er 2 dagen. ou ja, anderhalf, want maandag zouden we met de trein en dat werd niks. Dus we waren er uiteindelijk pas 's middags. Was je er voor jezelf? Of 'ambtshalve'. Jammer dat ik je niet ben tegen gekomen!

Gisteravond een geïmproviseerde pasta met champignons, paprika en makreel (blikje). Mijn vader was woensdagavond helaas weer gevallen, dus ben ik gisteren voor de storm uit richting mijn ouders en Brown's woonplaats gereden. Eerst zou ik bij mijn moeder koken, maar die had nog genoeg eten en volgens mij ook gewoon behoefte aan een avondje voor zichzelf. Brown's keuken is nooit zo heel goed bevoorraad (hij eet bijna altijd op zijn werk), maar het was best lekker. 

Voor vandaag weet ik nog niet. Kijken hoe het loopt. We moeten toch naar 't ziekenhuis om foto's te laten maken, dus geen idee wat de dag gaat brengen

Herfstappeltaart schreef op 24-10-2025 om 07:28:

[..]

Wij nemen op vakantie altijd een doosje van die IKEA diepvrieszakjes met dubbele sluitstrip mee. Daar heb ik al heel wat etenswaren met opengebroken verpakkingen mee gered.

Dat doe ik normaal ook als we echt op vakantie gaan. Nu zijn we een paar nachtjes weg dus niet aan gedacht. Los daarvan vind ik het ook thuis heel onhandig dat ik die bakjes niet meer goed kan afsluiten. Het bespaart plastic bij de fabrikant maar werkt voedselverspilling in de hand.

Vanavond alweer de laatste avond, we gaan uit eten bij een tapas restaurant.  

Veel sterkte GB, ik hoop dat jullie toch een goede dag hebben gehad en dat het allemaal is meegevallen. Vallende ouders, ik ken het, dat kan echt een nachtmerrie zijn.

Vanavond liflaffen wij vrolijk door. Gisteravond een Indiase curry van Pataks, waar ik eigenlijk altijd drukker mee ben dan dat ik het from scratch zou maken, met peultjes en garnalen. Was lekker, en echtgenoot heeft er ook nog een deel van zijn lunch mee gedaan.
Vanavond wordt het steak met sjalotjes, truffelrisotto en salade. 
Morgen eindelijk de ayam pedis, dat wil zeggen, mijn luie versie. Met die bakjes van Koningsvogel. Als ik hier geen namen mag noemen, mijn excuses. Maar ze zijn snel, doodmakkelijk en ik gooi er altijd extra jeruk purut in, heerlijk. Toen we hierheen verhuisden heb ik een wagonlading jeruk purut meegenomen, want die kan je hier onmogelijk krijgen, en een van mijn vriezerladen zit nog steeds halfvol.
Toch ga ik het eens aan mijn eigenaardige lievelingswinkeltje vragen, want daar kwam ik gisteren nota bene verse (VERSE) kunyit tegen. Het moet niet gekker worden 

Ik heb deze van IKEA 

overmatt-voedseldeksel-set-van-3-silicone-veelkleurig__0897010_pe704165_s5.jpg?f=xl

maar of die nou echt milieuvriendelijker zijn dan folie, ligt eraan hoe lang ze meegaan waarschijnlijk. 

Vandaag at ik onderweg-salade van ah, daar doen ze tegenwoordig vrij veel doperwten doorheen in plaats van edamame. Het is een van de weinig glutenvrije k&k acceptabele opties. Plastic bakje met een plastic bakje erin! Voor de dressing.

images?q=tbn:ANd9GcT9QPfvG9D3mmtPk9Cf-ZwYiQ3K0sO3jOg5BD97ajmzvw&s=10

Pot yoghurt, ook al in plastic. Het papieren wikkel kon je losscheuren en alvast scheiden. Maar ik eet veel voorverpakt omdat het risico op kruisbesmetting dan enorm veel lager uitvalt. 

images?q=tbn:ANd9GcT3QFG14LhhPftq4qteCt_Kkhf7JRK7z9Mix1SIFtNHQQ&s=10

En nu staat een ovenschotel op te warmen. Groentenmix onder een laagje aardappelpuree/vismix met kaas. 🧀 

ToetieToover schreef op 24-10-2025 om 18:04:

Ik heb deze van IKEA

overmatt-voedseldeksel-set-van-3-silicone-veelkleurig__0897010_pe704165_s5.jpg?f=xl

maar of die nou echt milieuvriendelijker zijn dan folie, ligt eraan hoe lang ze meegaan waarschijnlijk.

In elk geval meerder malen te gebruiken i.p.v. gelijk weggooien. Kunnen ze in de vaatwasser?

Herfstappeltaart schreef op 24-10-2025 om 18:43:

[..]

In elk geval meerder malen te gebruiken i.p.v. gelijk weggooien. Kunnen ze in de vaatwasser?

Ja daar kunnen ze in maar ik vind ze er niet schoon en droog genoeg uitkomen. En ik heb ze bijna permanent in gebruik, dus ik was ze met de hand. Dan ‘plakken’ ze weer goed. 

yette

yette

24-10-2025 om 19:04 Topicstarter

Lasagne en als toet chocoladefondue met banaan, peer, poffertjes en marshmallows. 

Ik ben een doos aan het vullen met zooi die weg kan. Daar heeft de jongste het nog nooit gebruikte fondue-setje weer uitgevist. Vandaar. 

chocolade Fondue word hier veel gegeten ....We hebben een soort chocolade fontijn..
Was hier vaak het zvieri....het tussendoortje s'middags

ToetieToover schreef op 24-10-2025 om 18:45:

Ja daar kunnen ze in maar ik vind ze er niet schoon en droog genoeg uitkomen.[...]

Eens! Verder zijn ze superhandig. Voor blikjes, komkommers, crème fraîche, enzovoort.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.