Eten
GeorgieBrown
24-10-2025 om 22:59
Zoiets heb ik ook. Niet van Ikea, maar 't komt een beetje op hetzelfde neer denk ik. Wel handig. Hoewel ik het meestal toch gewoon in en bakje gooi.
We hebben vanmiddag een paar uur in het ziekenhuis doorgebracht. Mijn vader heeft een (haar)scheurtje in een van zijn ruggenwervels. Moet gewoon genezen. Hij heeft gelukkig niet veel pijn. En idd Dewi, het is af en toe een nachtmerrie. Maar ja, er is zo weinig aan te doen. We kunnen er niet 24/7 bij zijn. En dat zou nog geen garantie zijn. Hopelijk gaat hij niet teveel 'dwalen' vannacht.
Ik roosterde aardappels een spruitjes in de oven. En we aten er een camembert burger bij. Dit was wat mijn moeder in huis had. Prima maal voor een keer, zo'n agv variée
Herfstappeltaart
24-10-2025 om 23:00
ToetieToover schreef op 24-10-2025 om 18:45:
[..]
Ja daar kunnen ze in maar ik vind ze er niet schoon en droog genoeg uitkomen. En ik heb ze bijna permanent in gebruik, dus ik was ze met de hand. Dan ‘plakken’ ze weer goed.
Ah dankje. Ik vind het wel wat. Als ik nog eens bij Ikea kom ga ik ze kopen.
Moosey
24-10-2025 om 23:35
Hè wat rot GB. Hoop ook dat t hier voorlopig blij blijft voor je. En voor je vader ook natuurlijk!
Ik kookte weer een oogstdiner vandaag, met onder andere een gevuld mini-paprikaatje met palmkoolpuree, kastanjepuree en pompoenpuree, aubergine-misopuree (veel puree he?) met geroosterde groene tomaten en spliterwten-mierikswortelcreme en aardappel-pompoenpuree (van paarse aardappels, heel funky) met geroosterde spruiten aan de steel, spruitblad, geroosterde venkel en zoetzure bleekselderij, en toe een kweepeercake met kweepeercompote, geconfijte venkel en pompoen-sinaasappelpuree. Was erg geslaagd. Ik was zelf niet 100% tevreden over het hoofdgerecht, en het dessert was wel heel lekker maar zag er niet zo fantastisch uit. Maar je kunt niet alles hebben
Mensen waren wel weer diep onder de indruk.
Moosey
24-10-2025 om 23:37
oh ja, dat ik dat kookte wil ook nog niet perse zeggen dat ik het ook at
maar in dit geval heb ik wel alles geproefd
afrodite05
25-10-2025 om 07:49
Ik ga vandaag niet "echt" koken. Goulash uit de diepvries opwarmen, de rijstkoker zorgt voor de rijst en de erwtjes gaan even door het hete water.
Dit was het meest makkelijk kauwbare eten dat ik nog op het programma heb staan. Arm kind heeft last van doorkomende kiezen, dus daar houd ik graag rekening mee.
Sterkte voor de ouders met alle kwalen...
ToetieToover
25-10-2025 om 08:12
Moosey schreef op 24-10-2025 om 23:35:
Hè wat rot GB. Hoop ook dat t hier voorlopig blij blijft voor je. En voor je vader ook natuurlijk!
Ik kookte weer een oogstdiner vandaag, met onder andere een gevuld mini-paprikaatje met palmkoolpuree, kastanjepuree en pompoenpuree, aubergine-misopuree (veel puree he?) met geroosterde groene tomaten en spliterwten-mierikswortelcreme en aardappel-pompoenpuree (van paarse aardappels, heel funky) met geroosterde spruiten aan de steel, spruitblad, geroosterde venkel en zoetzure bleekselderij, en toe een kweepeercake met kweepeercompote, geconfijte venkel en pompoen-sinaasappelpuree. Was erg geslaagd. Ik was zelf niet 100% tevreden over het hoofdgerecht, en het dessert was wel heel lekker maar zag er niet zo fantastisch uit. Maar je kunt niet alles hebbenMensen waren wel weer diep onder de indruk.
Wow ik ben ook wel onder de indruk, alleen al als ik het lees!
ToetieToover
25-10-2025 om 08:13
GeorgieBrown schreef op 24-10-2025 om 22:59:
Zoiets heb ik ook. Niet van Ikea, maar 't komt een beetje op hetzelfde neer denk ik. Wel handig. Hoewel ik het meestal toch gewoon in en bakje gooi.
We hebben vanmiddag een paar uur in het ziekenhuis doorgebracht. Mijn vader heeft een (haar)scheurtje in een van zijn ruggenwervels. Moet gewoon genezen. Hij heeft gelukkig niet veel pijn. En idd Dewi, het is af en toe een nachtmerrie. Maar ja, er is zo weinig aan te doen. We kunnen er niet 24/7 bij zijn. En dat zou nog geen garantie zijn. Hopelijk gaat hij niet teveel 'dwalen' vannacht.
Ik roosterde aardappels een spruitjes in de oven. En we aten er een camembert burger bij. Dit was wat mijn moeder in huis had. Prima maal voor een keer, zo'n agv variée
Beterschap voor je vader
yette
25-10-2025 om 09:21
Wat verdrietig GB!
Ik maak vandaag nacho grande.
Mis dat mooie plaatje van loaded nachos van de OP van Dolf uit het eerste topic! Jammer dat er toen een limiet lag op het aantal berichten en we het nu al dik 3 jaar doen met mijn kleurloze OP.
Teigera
25-10-2025 om 09:28
Hoop dat je vader een rustige nacht had GB, en jullie ook.
Wij eten vanavond afhaal-roti van een heel goede tent hier in de stad. Nu al zin in. Avondje samen, want de frutjes logeren gezellig bij opa en oma.
Eens met jou yette! Toch tijd voor een nieuw topic?
GeorgieBrown
25-10-2025 om 10:46
yette schreef op 25-10-2025 om 09:21:
Wat verdrietig GB!
Ik maak vandaag nacho grande.
Mis dat mooie plaatje van loaded nachos van de OP van Dolf uit het eerste topic! Jammer dat er toen een limiet lag op het aantal berichten en we het nu al dik 3 jaar doen met mijn kleurloze OP.
Volgens mij hadden we zelf die limiet bedacht omdat dat op Viva zo was. Hier scheen dat helemaal niet zo te zijn. Kun je geen plaatje toevoegen?
Lekker Nacho Grande.
GeorgieBrown
25-10-2025 om 10:52
Uitgebreid diner, Moos. Goed dat 't geslaagd was. Wel puree galore 
Morgen ga ik naar een verjaardagslunch van een vriendin. Zij woont in het noorden en ik ga vanmiddag al die kant op (anders zit ik morgen de hele dag in de auto). Ik heb nog geen idee wat k eet dus.
yette
25-10-2025 om 10:58
GeorgieBrown schreef op 25-10-2025 om 10:46:
[..]
Volgens mij hadden we zelf die limiet bedacht omdat dat op Viva zo was. Hier scheen dat helemaal niet zo te zijn. Kun je geen plaatje toevoegen?
Lekker Nacho Grande.
Zelf kan ik het niet meer aanpassen. Maar ik kan het natuurlijk vragen
Als jullie nou eens lekkere foto's zoeken (of weer die van Dolf?) dan zal ik vragen of ze er een plaatje bij zetten.
Ik ga nu op weg naar Bagels & Beans voor mijn moederdagcadeautje (dat kwam er steeds niet van).
Ted68
25-10-2025 om 15:07
GB: verdrietig!Het regent pijpestelen….. Heb vanochtend al spinazie Knödel en Brood Knödel gemaakt. En maak straks nog eendenpoten, met verschillende groenten, in sherry saus… Het einige wat je kan doen is koken, eten, en vooral niet naar buiten kijken…
Ja, over de spruitjes van gisteren: de liefde van de man gaat door de maag 
Venusss
25-10-2025 om 18:20
Groentencurry met overgebleven groenten uit de koelkast, aangevuld met rode linzen. Ik heb chatgtp een recept laten maken.
Broodjebrie
25-10-2025 om 18:26
ik zou eigenlijk een etentje hebben, maar ik wil mijn rug zoveel mogelijk besparen dus het etentje is verplaatst. Ik had nog wat pasta over van gisteren dus die heb ik op.