Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ook hier een extra lange werkdag en dan ook nog een afspraak in de avond. Dus sjezen. Gelukkig kookt jongste (samen met lief dan): wraps met crispy kipstukjes uit de oven, rauwkost e.d. Ik waai rond zeven uur even aan en jongste was allang blij dat ik nog wel 'zijn' eten kwam eten, dus er staat vast iets voor me klaar dan.

Emping kreeg ik toen ik nog thuis woonde wel...de hele familie was er dol op, ik had en heb nog steeds een sterke voorkeur voor kroepoek. Ook al eet ik dat eigenlijk nooit meer. Jammer dat die lange plakken niet meer worden gemaakt. 

Vanavond hier de geroosterde pastinaak deel 2, met dus wortels en ter afwisseling nu met bradwurst van de Vegetarische Slager. Dat wordt een experiment. 

Anijs, die lange plakken hadden wij laatst bij de afhaalchinees wel, maar ik denk dat jij die van de supermarkt bedoelt? Wij vonden die plakken van de Chinees wel onevenredig duur, maarja. 

Emping vond ik trouwens ook nooit lekker. Net zoals cassavechips/kroepoek, dat vond ik ook nooit lekker. De rest van het gezin wel, dus het stond vaak op tafel en dan had ik gewoon pech.

Vandaag nog meer prei, was een goeie oogst, deze keer gewokt met sesamolie en sesamzaad en daarbij een flatbread met achterham. Restje uiensoep. 
Verder nog een maaltijd met aardappels gekookt in de schil (want ik heb vastkokers gekocht - snode opzet van mij  ) met sperziebonen en een kalkoenfilet.

vandaag nog een keer stamppot rode kool met chorizoworstjes

Ik maakte (Japanse) roerbakgroenten met oesterzwammen,  rijst en een stukje gebakken zalm

Toetie, als je niet zover weg woonde kwam ik elke dag bij je eten, dus prijs je gelukkig! Wat zou ik een hoop van je kunnen leren, niet alleen vanwege de gluten, maar ook door het omdenken van alles naar een creatieve, heerlijk spannende maaltijd.
Hier werd het witlofsalade met oude kaas, walnoten en appel, een chipolataworstje en voor echtgenoot gekookte aardappeltjes.
Zondag mogen we weer naar de Chinees! Tot dan is het vriezerrestje opmaken.

By the way, voor iedereen die geïnteresseerd is in vegan en heel erg van koken houdt, kijk eens bij Kirk Haworth (de zoon van Nigel Haworth). Het is dat ik te lui ben, anders werd ik ter plekke vegan. Maar ik vind vis te lekker...

gister kookte en at ik bij bejaarde vriendin, wat krieltjes, salade met avocado en rauwe tonijn met sojasaus. Beetje eclectisch maar verder prima. 
Vandaag een spannende klusdag, we gaan een monster van een stalen haard van de muur halen. Ik heb heel capabele mensen geregeld die dat gaan doen, dus het komt vast goed. Maar aangezien ik zelf ook best capabel ben en gewoon niet begrijp hoe dat ding precies gemonteerd is vind ik het toch een beetje spannend. En hoe zwaar ie is weten we ook niet.  
Denk dat vanavond wat te eten bestel, verwacht dat één of twee van de klussers wel willen blijven eten en wil ‘s avonds nog naar de bouwmarkt voor uitgebreide schilderboodschappen. 

Succes vandaag, Moosey ! Ik kan me niets bij een aan de muur hangende stalen haard voorstellen...

Wij eten quinoa- kippilav met rode paprika, ui, courgette en Mexicaanse smaakmakers. Knoflook-kruiden-yoghurtsaus erbij en eventueel nog sla.

Thanks Dewi!
Vandaag eet ik ongeveer net zo eclectisch als Moos, met zalm, aardappelen, avocado, gekookt eitje en komkommersalade. Gelukkig hoeft hier geen monster van de muur, hopelijk gaat alles goed! Schilderen  het leuke werk! Goede verf is belangrijk, hoef je maar 1 laag en het dekt niet alleen beter, het vloeit makkelijker en de pigmenten zijn dieper. Tot zover mijn pleidooi voor kwaliteitsverf 

Middernacht begint onze bordspelmarathon ter ere van de verjaardag van manlief. Ik ben dus nog druk bezig voldoende natjes en droogjes te verzorgen. Ik heb ook iets met veel cafeïne voor mezelf, al mag dat niet met de ontsteking in mijn spijsverteringsstelsel, maar die is op zijn retour. Er staat nu een haverkoek met mirabellen in de oven en ik heb 20 gelatinepudding met rode bessen en bovenop frambozenmousse in de koeling gezet. Klassiek in glaasjes. Waarom maak ik altijd zoveel zelf? Oké ik weet het wel, dan smaakt het beter  zometeen even sporten en dan weer verder. Ik vind het ook wel leuk om te doen op mijn vrije dag. 

Toi toi toi Moosey! Hoop dat het allemaal vlot verloopt.
Wat een leuke dag Toetie, heerlijk om je uit te kunnen leven in de keuken en dan vanavond/vannacht samen met je gezelschap ervan te kunnen genieten. Ik geniet altijd extra als mensen 'mijn' eten waarderen, dat is leuker dan dat ze je zelfgekochte eten waarderen, toch?
Vanmiddag gezellige lunchafspraak met een vriendin, even bijkletsen. Vanavond een snelle gele curry-dumplingsoep met oa spinazie en taugé, oudste moet daarna weer weg dus vandaar een snelsnel recept.

Succes, Moosey! Fijn dat je capabele hulptroepen hebt, ik kan me er ook niet veel bij voorstellen op basis van je beschrijving. En Toetie...twintig glaasjes...wat een berg! Veel plezier met verjaardagvieren. 

Vanavond eet ik volkoren couscous met geroosterde bloemkool met harissa, geitenkaas en rode ui.

Goede maar uiteenlopende plannen, Moosey en Toetie! 

Hier staat vanavond een Hollands menu op tafel: aardappelen, worteltjes (voor mij erwtjes) en vissticks. 

ik heb wat krulfrieten in de airfryer gegooid

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.