Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Pasta met verse tomaten-rode paprikasaus en miniburrata.

Echt rustig aan doen hoor Afro, neem jezelf in acht! 

Ik eet vanavond de eerder aangekondigde (maar toen niet gegeten) geroosterde pastinaak, wortel en een zwarte bonenburger.

Manlief is nu melk halen want die wil aardappelpuree maken en daar moet volgens hem melk in. We eten er kabeljauwfilet bij en een salade met romaine, avocado en tomaat. Het was een rommelige dag dus we eten laat. Ik heb ingevallen bij een sportles omdat de instructeur ziek was. Ze waren wel allemaal heel blij, was leuk. En sporten gaat voor eten. Ik heb nu wel trek hahaha. 

Ik maakte volkoren penne met saus van paprika,  courgette, rode ui, knoflook, crème fraîche,  rode pesto en kip, afgetopt met verse basilicum en pijnboompitten.  Was lekker

Wij eten parelcouscous met broccoli. Naar keuze erbij: gebakken zalm (oudste en ik), krokante kipschnitzel (man), zongedroogde tomaat (man en ik). 

Ik knutsel vandaag een japanserig soepje in elkaar. Met een beetje kip, miso, gember, knof, pak soy en/of spinazie, paddenstoelen, eitje, wat sobanoedels en lenteui.

Wij eten vanavond een ovenschotel, met bloemkool, vegetarisch gehakt en aardappelschijfjes.

Gister de eerste dag in ons nieuwe huis doorgebracht Dat was fijn en leuk, vooral veel dingen bedacht en gepland en gemeten. Daarna thuisgekomen even snel een pastaatje in elkaar gedraaid met roergebakken andijvie, veel knoflook, een uitje en een zakje tomatensaus met spekjes wat al een tijd in de koelkast zwierf. Stukje halloumi erbij. Was verrassend lekker. Ik gebruik andijvie eigenlijk alleen maar rauw normaliter (zoals het veel mensen volgens mij) maar eigenlijk is het gegaard ook echt lekker, als je het niet snotgaar laat worden althans. 

Wat heerlijk zo'n eerste dag in jullie huis, Moosey! Ik ben dol op andijvie, zowel in de stamppot, salade of heel soms inderdaad met pasta. 
Vandaag is het tijd voor mijn eigen klassieker. Als ik zeg: in oa sambal en ketjap gemarineerde tofu...dan kunnen jullie de rest van mijn menu waarschijnlijk afmaken (....met sperziebonen en zilvervliesrijst). 

Ik maak vanavond enchiladas maar zonder de tomatensaus want ik heb nog steeds weinig energie. 

Ayam pedis vanavond! Met een oosterse salade en gewoon nasi putih. Ik kwam in een kast nog rempeyek en een hele hoop verschillende soorten emping tegen, die nog net binnen de datum vallen. Meestal geloof ik het wel zo'n beetje met die THT-data, maar juist dit soort dingen worden zo gauw muf en/of minder crispy. Ik ga zo vast de dressing voor de salade maken.

wrap met gehakt, paprika, mais ed. even in de oven met wat kaas erop

Emping Ik vind dat zo lekker. Terwijl er ook een ‘gek’ smaakje aan zit, dat hele droge bitterige, kan het moeilijk omschrijven. Maar heel lekker.
vandaag na een dag klussen echt geen zin meer om te koken, dus supermarkt pizza gegeten.

Veel plezier met het ontdekken van jullie nieuwe huis, Moos. Andijvie eet ik eigenlijk nooit gekookt. Maar sinds enige tijd is dat ook veranderd voor de witlof in mijn leven, dus wie weet. Het is allebei chichorei. 
Vandaag vulde ik een Portobello met kipgehakt en linzenmeel. Plus uiensoep. Ik miste de kaas en at dat maar als toetje. Kaas hoórt voor mij bij die soep. 
Verder maakte manlief (je verwacht het niet hoor, net als bij Anijs 😋): aardappelpuree! Ik had er een salade bij geflanst van vijgen, pistachenootjes, gewokte prei. 

Leuk Moos! Hier viel weinig nieuws te ontdekken, aangezien we binnen het dorp zijn verhuisd. Enerzijds lekker makkelijk, anderzijds heeft het ook wel wat om alles even uit te zoeken en het je eigen maken. 

Vandaag is het een chaotische dag: ik moet werken, dan naar huis om snel te koken en te eten, daarna weer terug voor een ouderavond en daarna waarschijnlijk linea recta naar bed want kapotmoe van alles. Man zou alvast de pasta voor de mac 'n cheese koken, maar hij heeft nog nooit op inductie gekookt, dus ik moest meteen een handleiding schrijven voor hem. Bij de mac komen ook sperziebonen, maar die kook ik zelf wel als ik thuis ben. Gedoegedoegedoe. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.