Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Het is hier een beetje feestelijke chaos en ik heb me teruggetrokken in de keuken, lekker rustig  . We hebben de hele dag door nog gasten. Ik maak een ovenomelet (bodemloze quiche) voor het ontbijt, met prei, ham, linzenmeel en gehalveerde kerstomaten bovenop. Voor de zoet-ontbijters heb ik net een pannukakku gebakken, te serveren met yoghurt en vers fruit. De oven maakt overuren vandaag. 

Lunch wordt verschillende soorten (glutenvrije) afbakbroodjes en linzensoep. Voor de zekerheid maar vega gemaakt, gisteren alvast. De laatste groene kruiden uit de tuin gesneden en feta erbij. 

En later vandaag ga ik buiten verder koken. Op mijn gemakje en weg van het feestgedruis. Ik heb een extra inductieplaatje en petroleumstelletje. Maak een grote pan tomatensaus (ui, bleekselderij, wortel, paddenstoelen, tomatenpuree, specerijen, kruiden). Spekjes en gehakt houd ik apart voor de vegetarische gasten. Kook ik vanavond gele linzenspaghetti voor wie er dan aanwezig is. Kaas mogen ze zelf raspen. Overgebleven saus kan ik invriezen. Het past in ieder geval nu even niet in de koelkast 

Wat klinkt dat heerlijk en gezellig Toetie! En je blijft er ook zo relaxed onder. Van harte gefeliciteerd met je lief en nog veel plezier met alle gezelligheid!

Wij aten gisteren broodje shoarma met oesterzwammen en rauwkost. 
Vandaag denk ik chili con carne. 

Wij eten vanavond tagliatelle met tomatensaus, kipchipolataworstjes, courgette en rode paprika. En natuurlijk kaas  .

Klinkt heerlijk allemaal Toet!
Top dat je fijne buren hebt, Moos. En succes met de haard.

Gisteren aten we sperziebonen, in de oven gebakken tomaat en een stukje kabeljauw.

Vanavond gaat lief pannenkoeken voor me bakken 

Gefeliciteerd met je lief, Toetie!

Wij eten vanavond spinaziestamppot met een kipcordonbleu.

Dames; ik ben er weer.... In mijn huishouden vliegt iedereen uit. En de laatste die blijft, is vaak bij zijn vriendin. Dus eten man en ik vaak iets snels... Want het is een puinzooi, met overal verhuisdozen etc. En auto`s die geleend moeten worden. Of moeders moet mee om een servies, beddengoed, etc. uit te zoeken.... Natuurlijk in de hoop dat ik mijn credit kaartje trek... ( wat ik natuurlijk ook doe, ik kan niet tegen bedelende ogen).
Maar vanavond kook ik weer ; we hadden zin in een eendenpoot, met  semmelknödel....

ik heb net 2 kroketjes achter de kiezen. 

MijnNaamIsHaas73 schreef op 19-09-2026 om 10:54:

Wij aten gisteren broodje shoarma met oesterzwammen en rauwkost.
Vandaag denk ik chili con carne.

Change of plans. De chili schuift door naar morgen, vandaag werd het citroenrisotto met prei, courgette en garnalen.  

Mh, eendenpoot. Dat zou ik ook wel zin in hebben. 
Hier gaat alles enorm voorspoedig, de haard is eruit, het gat wat die achterliet in het plafond vakkundig gedicht en weggewerkt en de benedenverdieping geschilderd en het lijkt wel een nieuw huis. Echt heel mooi. 
Ik at gisteren bij de overburen die toevallig ook familie van mij zijn die hadden een feestje. Eerst stokbroodjes met kaas en toen gnocchi uit de oven met lekker veel groenten. 
Vanavond eet ik denk ik gewoon thuis, want de klusdag zal niet tot laat zijn denk ik, we lopen lekker op schema. 

Hallo allemaal ik ben er weer na 16 dagen zon, zwembad /strand en veel gezelligheid. Qua eten over het algemeen in het hotel van het buffet  want we zaten all in. Eten was basic maar niet speciaal. Ik heb vaak gewoon soep met stokbrood, kaas en sla gepakt.
( De weegschaal gaf ruim 3 kilo extra aan net  ondanks dat man en ik bijna elke dag ook ff gesport hebben en gewandeld).

We zijn 4 x uit eten geweest waarvan 1x Indiaas ( niet bijzonder wel lekker) 1 x nachos en taco's wat wel erg lekker was. Hadden 1met kip en 1 quesabirria met slow cooked beef dat was echt heel goed. 
En we zijn twee keer tapas gaan eten met chorizo die ze aan tafel in de fik zetten en ontzettend lekkere albondigas en empenadas.

Voor de komende tijd jaar weer ff goed en gezond op tafel zetten maar wat voor vanavond weet ik nog niet. 

Welkom terug Dolfje. 

Ik zal even kijken of ik nog wat in de vriezer heb liggen. Heb mijn voorraadje voorgekookte gerechten aardig op. Kan ik weer even wat nieuws gaan maken. Alternatief worden gebakken aardappeltjes met boontjes en een stukje kip. Anders schuift dat door naar morgen. 

Het is hier nog steeds warm; dus we gaan BBQ en; heb de vriezer leeg gehaald…. Bak er een foccacia bij, en Tomaten Mozzarella salade. Ga zo nog snel Bananen halen, want als toetje maak ik banaan gevuld Met chocolade en een scheutje likeur erover…

Ik maak een pittige noedelsoep met veel taugé en champignons en groente en kokosmelk en we kunnen nog gyoza of andere dumplings eten.
Maar eerst een lekker broodje met kaas en humus en sla  voor de lunch .

Drukke tijd voor jou Ted, met al die uitvliegende kinderen!
Ik bak vanavond pannenkoeken. Vandaag lekker aan de slag geweest in de tuin, samen met jongste, die dat altijd heel gezellig vindt. Tuin ziet er ook weer beter uit. Nu gaan we pruimencake bakken, van zelfgeplukte pruimen (tijdje terug al geplukt in de moestuin van een collega, en schoongemaakt ingevroren).

Het is hier weer gezellig druk! Welkom terug dolfje,  klinkt als een heerlijke vakantie, hopelijk ben je een beetje bijgekomen.  En die 3 kilo zal vast vocht zijn, je hebt toch niet echt 21000 kcal meer gegeten dan je verbruikt hebt. 

Wat fijn dat het klussen zo goed verloopt Moos!

Lekker Ted, bbq-en, hier is het maar herfstig. Al piept de zon er af en toe door.

Hier vanavond dus chili con carne. Staat al te pruttelen (heeft man gemaakt). Ikga zo een voorraadje granola maken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.