Eten Eten

Eten

Wat eten we vandaag? (deel 2)

Ach Anijs: wat een Pech weer… Beterschap.

Op wens van middelste: udon nudeln, met kipfilet en veel groenten

Ondanks been is hij erg happy: morgen na mijn werk haal ik zijn „nieuwe“ Autootje…..Hij had een oude bak, en heeft een Auto nodig voor zijn Studie. Had wat gespaard, keek zijn Vader lief aan…. DUS moeders is angelopen dinsdag op Auto Jagd geweest. En nu mag ik morgen na mijn werk het autootje halen…..De kleur is goed; Ma… geen rode of Witte, gewoon een saaie ( grijs dus). 
Morgen kook ik niet; hij Laat bezorgen….

Ik heb laatst mosterdsaus gemaakt, die gaan we vanavond eten bij kipfilet. Erbij aardappelbolletjes uit de airfryer en broccoli. 

Ik ga een pinsa beleggen met nog nader te bepalen toppings

Hier staat Surinaamse roti op het menu . Ik ben benieuwd wat dat inhoudt voor een ziekenhuis, maar het maakt me wel erg nieuwsgierig. 

sterkte Anijs. Hoop dat de roti goed te nassen is.

Ik maak zo courgettefrittata met zongedroogde tomaatjes en geitenkaas 

Heel veel sterkte weer, Anijs! Ik duim voor je mee voor de roti  .
Hier vanmiddag weer heerlijk geluncht bij onze favoriet. Ik had als voorzorg een extra maagbeschermer genomen en koos de heetste curry van de kaart... voor Franse begrippen. Je zou toch denken dat Fransen, met hun uitgebreide geschiedenis in Indo-China wel een pepertje konden verdragen, maar niets is minder waar. Maar je kan er altijd wel een schep huisgemaakte 'sambal' bij krijgen. Ik zoek alweer een nieuwe smoes voor een lunch/diner bij hun. 

Gisteravond heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant hier in de stad, we hadden wat te vieren met mijn ouders en hebben hen meegenomen. Was een gezellige avond.
* amuse 1 was een falafel (klinkt simpel maar lékker) met labneh en granaatappel, amuse 2 een tartaar van watermeloen met ijs van piccalilly
* taartje van brickdeeg met tartaar van tonijn, komkommer, mango en ijs van wasabi en komkommer (denk dat dit mijn favoriet was)
* paëlla van parelgort met paprikasaus, olie van bagna cauda, op brood gebakken makreel
* buikspek afgelakt met hoi sin, rendang van spitskool en een in kadayif gewikkelde langoustine
* kalfslende met een jus, bitterbal van kalfsvlees en tuinerwten met doperwtencrème  en een kleine paddestoelensoort die ik niet meer bij naam weet
* frambozen gevuld met lemon curd, schuim van frambozen in een mooi bloemetje gespoten, ijs van basilicum en een meringue-rolletje.
En ik doe een GB-tje, want om de vakantie te vieren hebben we een leuk uitje vanmiddag gepland met de kinderen en daarna gaan we uit eten. In een restaurant waar we wel vaker geweest zijn, hebben er ook vier jaar geleden ons trouwfeest gehad.

klinkt goed, Teigera! 

Wij eten vanavond wraps met in reepjes gesneden krokante kipburger, sla, maïs, tomaat en komkommer. 

Wij gaan uit eten, heb de kaart al bekeken uiteraard maar nog niet besloten wat ik neem.

Jee Teig, wat een fantastisch diner! Wat een bofferd ben jij met zo'n restaurant in de buurt. maar eh... konden jullie nog lopen na die hoeveelheid culinair plezier?
Hier vanavond een k&k salade met mihoen en een k&k brochette van biefstuk. Ik moet er even aan denken dat ik die op tijd uit de ijskast haal, maar dat is dan ook alles wat ik vandaag aan keukenwerk doe (denk ik). Misschien even een behoorlijke dressing maken, want die k&k zoetzure dressing vind ik over het algemeen een straf. Misschien dat ik een lik (sorry, Dolf!) als basis gebruik, maar daarna gaat de beuk erin. Morgen zal het wel gazpacho worden, want het is hier nog steeds heet.

Hier ook nog steeds warm....vanavond gazpacho, en een biefstukje met kruidenboter....

Gisteren waren wij uit eten. Ik koos iets van kaas, dat bleek een heftige kaas gegratineerd uit de oven. Wel lekker maar ook heftig,  gelukkig wilde manlief met mij ruilen. Die had een soort steak met chimicurri.

Vanavond in een Belgische hypermarche boodschappen gedaan voor de bbq. Was erg geslaagd.  Heerlijk gemarineerd vlees. En ik had ook een lading groenten gemarineerd. De kwaliteit van de producten is hier echt zoveel beter dan in NL

Hoe was de ziekenhuisroti? Of heb je de pizzabezorger moeten bellen   het menu van Teig klinkt beter. 

Wij aten een soort ‘gehaktbrood’ van lamsgehakt, restje geraspte kaas, specerijen, linzenmeel en ei. Groentenmix uit de oven (paprika, ui, aubergine, zoete aardappelen) met eveneens linzenmeel en een schep Harissa. Erbij opgeklopte cottage cheese met groene kruiden, knoflook en citroenzest.

Vooral veel knoflook. Manlief at een paar dagen niet hetzelfde als ik en die moet nodig wat knoflook eten anders wil die niet zoenen. 

ToetieToover schreef op 18-07-2026 om 20:11:

Hoe was de ziekenhuisroti? Of heb je de pizzabezorger moeten bellen het menu van Teig klinkt beter.

[...]  

Tja dat liep anders, dus ik heb de roti niet gezien, geroken of geproefd. Ik treed niet in detail ivm het mogelijk kunnen leggen van puzzelstukjes/herkenbaarheid waar ik toch altijd een beetje neurotisch over doe. 

De pindakaas en sambal zijn gearriveerd. Maar nu ik dit typ word ik een klein beetje misselijk. Ik ben weer geopereerd en dit is niet de laatste operatie helaas. Tot na de laatste operatie blijf ik in het ziekenhuis, het wordt dus een verhaal van weken. Maar er gaat een maaltijd-verstreksysteem opgezet worden door alle lieve mensen om me heen! 

Vanavond staat op het voorgekauwde menu: vegetarische Marokkaanse stoofpot met couscous en amandel. Het klinkt lekker...tot je het proeft, waarschijnlijk.

Och Anijs, sorry dat ik er zo luchtig over doe terwijl je zo te horen een zware periode doormaakt. Waar je nog wekenlang doorheen zal moeten bovendien. Uiteraard begrijp ik de wens om niet herkend te worden. Ik heb wat langverblijf-ziekenhuisrecords en ik hoop van harte dat je jezelf een beetje kunt vermaken op de momenten dat je je daarvoor goed genoeg voelt. En lekker eten, niet te vergeten. Wat lief dat mensen je daarmee helpen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.