Eten
Moosey
19-07-2026 om 08:08
Hè verdorie Anijs, dat klinkt als een behoorlijke tegenvaller
Veel sterkte en wat een goed idee van het maaltijd systeem! Nog maar een 
Dewi-Sri2
19-07-2026 om 09:10
Ach Anijs, wat ellendig voor je
. Ook ik heb helaas ervaring met maandenlang ziekenhuisverblijf. Mij hebben ze tot mijn opluchting na een tijdje aan de sondevoeding gelegd.
Wat een goed idee van je naasten om een maaltijdservice op te zetten. Het eten in een ziekenhuis wordt natuurlijk zo verantwoord mogelijk gemaakt, maar als je je al beroerd voelt, moet het ook nog eens lekker zijn, en dat gaat zelden samen. Zeker als er ook nog een budget aan hangt.
Ik heb ondervonden dat het hier in Frankrijk net zo erg is als in Nederland. Je kan vaak de hele maaltijd met een rietje eten, maar je krijgt er tenminste nog een zakje zout en een zakje peper bij.
Lieve Anijs, ik wens je heel veel sterkte. 
Dolfje
19-07-2026 om 09:33
Sterkte en beterschap Anijs.
Wij waren dus uit borrelen en eten. Ipv hoofdgerechten hebben we gekozen voor de borrel bites kaart en die gedeeld.
We hadden canneloni gevuld met gehakt en spek eromheen en dan een bbq saus erop. Dat was echt zo lekker!
Lekkere loaded fries met truffel mayo en parmezaanse kaas.
Nachos met pulled chicken en quacamole.
Chorizo kroketjes.
Voor vanavond moet ik nog wat verzinnen maar ik zit aan maaltijdsoep en een broodje te denken.
Ted68
19-07-2026 om 11:30
We mogen vanwege de droogte geen vuur meer maken, dus eten we vanavond frites, met kroketten en Frikadellen. Pindasausje erbij, en een griekse salade.
Koreveen
19-07-2026 om 11:51
och Anijs, wat een ellende. Goed idee van het maaltijd systeem. Kan je tenminste wel genieten van lekker eten. Sterkte
Teig, dat ziet er heel goed uit. Ik zag de fotootjes voorbijkomen. Volgens mij ben ik daar jaren geleden ook eens geweest.
Lief is losgegaan op de BBQ. Gisteren lamsrack (meegenomen vanaf Texel waar we het bij een goed adresje halen) met kruiden korst en een mix van geroosterde wortel en biet.
Ondertussen was hij druk bezig met ontvliezen, pekelen en daarna marineren van iberico varkenswangen. Schrok me rot dat hij vanochtend vroeg uit z’n bed viel om de marinade door te roeren. Wat een commitment, wou dat hij dat bij andere dingen ook liet zien, klussen of zo…
Die gaan zo gestoofd worden met bruin bier. Erbij komen krieltjes en gerookte venkel. Ben benieuwd.
afrodite05
19-07-2026 om 13:14
Sterkte, Anijs... en wat lief dat mensen eten voor je meebrengen. Hou je taai en een dikke knuffel voor de komende periode 
Wij eten vanavond rijst met snijbonen en kip. De kip wilde ik marineren volgens ons familierecept, maar dan heb ik ui en knoflook nodig en dat is op. Dus ik verzin zelf een marinade, wordt vast lekker.
MijnNaamIsHaas73
19-07-2026 om 14:48
Wat naar Anijs dat je nog zo lang moet blijven en vaker geopereerd moet worden. Hopelijk zorgen ze wel goed voor pijnbestrijding (als je pijn hebt), maar je ligt er niet voor niks dus comfortabel zal het niet zijn. Lief dat er qua eten goed voor je gezorgd wordt! Veel sterkte
Wij gaan vanavond pizza halen. Ik maak er een salade bij
Dorestad
19-07-2026 om 14:51
Anijs, heel veel sterkte en geduld gewenst. En beterschap.
Hier heeft de jeugd een oliebollenbakdag. Doen ze altijd in december en in juli.
Dus ik eet oliebollen en holiebollen (hartige oliebollen met zalm, doperwten, munt, bosui)
Teigera
19-07-2026 om 17:41
@anijs: och wat een pech, zelfs uit de informatie die je wél geeft klinkt het heel pittig. Wat lief dat er zo voor je gekookt wordt, hoop dat het lukt om daar wel van te kunnen genieten.
@Dewi-Sri: no worries, het waren vrijdagavond allemaal kleine hapjes. En ik kan goed eten, eerlijk gezegd. Helaas, want ik moet eerder wat kwijt dan dat ik wat erbíj moet eten
Gisteren was een leuke middag met de kinderen, daarna hadden we een reservering met een shared dining-concept: niet ieders favoriet maar ik vind het met kinderen ideaal. Zo proeven ze alles, wat ze lekker vinden eten ze meer van, wat ze minder lekker vinden eten ze minder van. Ze vonden álles lekker dus dat ging prima. Voorgerechten waren vegetarische gyoza met een lekker yoghurtsausje, en brood met tapenade-aioli-kruidenboter. Daarna zo'n kleine tortilla met pulled pork of met pulled paddestoelen, Koreaans gekruide kip en lekkere frieten. Toe een chocolade lava-cakeje met citroenijs, karamelsaus en granaatappelpitjes. Die pitjes, daar was 1 kind niet enthousiast over - oh well. Iedereen at goed en lekker en het was gezellig, geslaagd avondje dus.
Vanavond sperziebonen en gebakken minikriel, voor mij een pluimfeestburger en voor lief en frut II (frut I is op scoutingkamp vertrokken vanochtend) "currywurst" dus braadworst in Duitse saus.